Gå til innhold

Firefox 3.0 er her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare spontant dele min begeistring over å ha oppdaget utvidelsen "Ad-block", via et innlegg i tråden her.

Dette var et flott tillegg til Firefox, deilig å få redusert bort den massive mengden reklame bannere som er på enkelte sider.

Tipper "Ad-block" troner høyt på å være forhatt program/tillegg hos mange nettansvarlige.

Skrevet (endret)

Det finnes mange add-ons man blir avhengig av. Eksempelvis FireGestures og Clippings. :)

Edit: Men dette blir litt off-topic, så om vi skal prate add-ons kan vi fortsette i FireFox-tråden. :)

Endret av Skagen
Skrevet
Webdev toolbar fungerer fint. Firebug også, i versjon 1.2. Og MeasureIt og ColorZilla. Og YSlow.

Hmm alle de andre extradingsene installerte seg selv. Disse to måtte jeg reinstallere manuellt.

Skrevet (endret)
FF3 fungerer jo strålende,bortsett fra AVG Safe Search som tidligere nevnt. Synd det da.

Hmm, før så funket AVG link scanner på min FF2.. Men etter at jeg formaterte og installerte AVG før jeg installerte FF2, så funket det plutselig ikke. Så det kan nok tenkes at hvis du avinstallerer AVG og installerer på nytt, så funker det sikkert. For jeg tror det er sånn at bare de nettleserne du hadde før du installerte AVG som får denne funksjonen. FF2 hang seg opp hele tiden med link scanneren, så jeg gidder ikke å bruke det.

Endret av apegutt_90
Skrevet

Var det forbedret minnehåndtering Firefox 3 skulle gi oss? Haha, ja særlig.

Så akkurat på denne artikkelen og tilhørende bilde, og dermed gikk minneforbruket rett til værs (se skjermbilde nedenfor). Prøv selv og se om dere får samme resultat.

215753.jpeg

Skrevet
En liten tweak jeg fant:

1) Åpne et nytt vindu eller en ny tab i firefox.

2) I adresselinja (der du vanligvis skriver www.hardware.no) skriver du about:config.

3) Så høyreklikker du hvor som helst og klikker på ny/new, for å så velge tall/integer

4) Du blir så bedt om å gi den nye strengen et navn, her skriver du: nglayout.initialpaint.delay.

5) Nå må du angi en verdi. Denne setter du til 0.

Det var alt! Nå kan du prøve å surfe litt rundt omkring.

Det tweaken gjør, er å gi beskjed til Firefox om å vente 0 millisekunder før siden lastes inn, noe som gir en merkbar effekt.

Hvilke forkjeller utgjør denne tweaken? Forblir utseende på nettleseren akkurat den samme (har brukt så lang tid på å bli fornøyd med utseende)?

Skrevet

Forandreingenting på utseende, han skrev vell at det KUN forandrer hvor lang tid det tar fra du sender en kommando til FireFox og til den faktisk utfører den

Skrevet
Forandreingenting på utseende, han skrev vell at det KUN forandrer hvor lang tid det tar fra du sender en kommando til FireFox og til den faktisk utfører den

Får bare advarsel fra FF.. Tørr ikke å fikle med innstillingene.

Skrevet

Ser ikke på det som noe stort problem, de fikser det nok snart uansett, om vi skal slutte å bruke ting med hull så kan du likså greit bare skru av maskinen din og slenge den på dynga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...