Gå til innhold

HardDisk som er er phucka :P :P :P


Anbefalte innlegg

Se, pcen min virka helt normalt.... Men så skulle jeg innstalere brenneren... men d virka ikke fant brenneren å cd rommen men hardisken så jeg ingen spor av :(.... d som skjer er at den lager none jævla lyder (hardisken)... Etter å ha kobla tilbake finner den hardisken, men den lager noe helvetes lyder å loader ca 200 ganger seinere. greier ikke foramtere den eller no foramterte den til 5% tok evig heter å da stoppa den nå kan jeg ikke gjøre en ting med den virker som d er en slaks kode på den :-? så finner ikke ut av dette... kan ikke bruker pcen min lenger faen d er kjipt!"!!"!".... sitter på en annen :( :(

Plz hjelp meg orker ikke gå til butikken med den de kommer til å se hvor jævla n00b jeg hva :(.....

folks hjelpe! :p:p:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det går an å bruke punktum, store bokstaver og avsnitt for å gjøre teksten lettere å lese for andre..

 

Høres egentlig ut som harddisken din har tatt kvelden, men det er jo ikke sikkert. Det var ikke tilfeldigvis en gammel IBM-disk?

 

Og en ting til; du har ikke tilfeldigvis overklokket maskinen mye i det siste?

Jumperne står rett ikke sant?

 

PS. Leste noen av de andre trådene dine, og du virker en smule useriøs. Hvis du ikke har satt jumperne på IDE-enhetene rett, så kan du heller ikke forvente at ting skal fungere.

 

Fy skitt min hardisk bare en IBM 60g, den lager oxo sånn jevla lyder som d der... skjøner skitt ikke meteren. :shrug:  skal teste diag greiene nå...

For IBM-disker brukes Drive Fitness Tool for å sjekke harddisken for feil.

Lenke til kommentar

defzx, prøv å koble vekk alle andre IDE-enheter enn harddisken. Vekk med brenner, CD-rom osv.

 

Så setter du harddisken ytterst på IDE-kabelen og passer på at jumperen står slik at disken er master (evt. cable select) Skulle du være i tvil, så må du bare spørre. Jumpere er viktige!

Lenke til kommentar
Hva er en fucka hardsik ???

 

Kanskje en fisk ?

 

:smile:

En fucka hard sik? Dette hørtes ikke bra ut. Mitt råd er at kvitter deg med den siken så fort som mulig, bare hiv den ut av vinduet dersom dette er enklest. Dersom noen av vennene dine får øye på den siken kan jeg garantere deg at det vennskapet er over der og da. Og spar oss for flere detaljer.

Lenke til kommentar
Hva er en fucka hardsik ???

 

Kanskje en fisk ?

 

:smile:

En fucka hard sik? Dette hørtes ikke bra ut. Mitt råd er at kvitter deg med den siken så fort som mulig, bare hiv den ut av vinduet dersom dette er enklest. Dersom noen av vennene dine får øye på den siken kan jeg garantere deg at det vennskapet er over der og da. Og spar oss for flere detaljer.

Ja det ville jo vært en tragedie om noen så siken :(

Lenke til kommentar

Seriøsiteten når nye høyder.. :roll:

 

lurte på om det fantes noen recovery boot disk eller no?

1. Koble først harddisken alene som jeg sa. Kanskje det funker.

 

2. Så kan du teste harddisken i Drive Fitness Tool Folk med bad sectors og slikt har fått fikset harddisken på denne måten før.

 

3. Funker dette så skaffer du en rolig 80mm-vifte som kan kjøle ned disken.

 

4. Er disken død, så er WD 80GB JB et godt valg.

 

Lykke til og god natt! :)

Lenke til kommentar

Jeg testa det programmet, men virker som harddisken er ok bortsett fra Write cache : Disabled..

Har du noe forslag?

De lydene som kommer fra harddisken, virker som de kommer på grunn av at det ikke kan skrices på disken?

Kansje dette kan fikses? eller er den helt dø? :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg kan jo vise deg hele:

 

Drive Info

--------------------------------------------------------

 

Model : IC35L060AVER07-0

Serial no. : TZ1E3181

Capacity : 61.49 GB

Cache size : 1916 KB

Microcode level : ER6OA46A6O

ATA Compliance : ATA-5

 

Ultra DMA

Highest mode : 5

Active mode : 5

 

Settings

Write cache : Disabled

Read look-ahead : Enabled

Auto reassign : Enabled

S.M.A.R.T. operations : Enabled

S.M.A.R.T. status : Good

ABLE : Disabled

AAM : Disabled

Security feature : Supported

Password : Not Set

 

:roll::woot::yes:

Lenke til kommentar

etter å ha sett postene dine vet jeg ikke helt om du fortjener no hjelp, meen.. det er ikke sikkert dette hjelper uansett så da er det ikke så farlig :p

 

jeg hadde lik disk og de samme problemene som deg.. disken er sansynligvis føkked åpp. men hos meg så begynte den å gå fort igjen en stund etter at jeg satte biosen på safe settings. da får du ihvertfall redda det som er der. og kanskje IBM siken din funker helt fint likevel!!! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...