Gå til innhold

Firefox 3.0 klar i morgen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
at IE har så mange brukere skyldes bare en ting, uvitenheten. IE er et vanvittig mye dårligere produkt enn firefox på de aller fleste måter.

 

Hmmm... Jeg har en XP x64 maskin med IE 7 x64 versjon. Den har et voldsomt tempo i forhold til 32 bits versjonen av IE (og FF/Op) så jeg vil beholde den der inntil videre.

Har dog FF på et par av de andre maskinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
at IE har så mange brukere skyldes bare en ting, uvitenheten. IE er et vanvittig mye dårligere produkt enn firefox på de aller fleste måter.

 

Hmmm... Jeg har en XP x64 maskin med IE 7 x64 versjon. Den har et voldsomt tempo i forhold til 32 bits versjonen av IE (og FF/Op) så jeg vil beholde den der inntil videre.

Har dog FF på et par av de andre maskinene.

 

blir helt feil å foreta en sammenligning på to helt forskjellige arkitekturer.

Lenke til kommentar

Verdens beste nettleser er blitt enda raskere, bruker mindre minne, ser bedre ut, adressebaren er blitt awesomebar (krever litt tilvenning, men konge når man blir vant til det, den FINNER ALT, dvs. om man ikke tømmer history), bokmerkemanageren er blitt enklere og mer robust, dynamiske bokmerker for mest besøkt/nylig lagt i bokmerker er fiffig, tagging av bokmerker er mulig, og man trenger bare trykke på stjernen, så blir siden lagt til i bokmerker, dobbelklikk og man kan velge mappe eller slette bokmerke.

Liker særlig at alle sider man besøker viser en gul stjerne om man har lagret siden i bokmerker, den er hvit hvis man ikke har den lagret.. forhindrer duplikater og unødvendig søk/leting.

 

Passordmanager er blitt mye bedre (slutt på å lagre passord som ikke er riktige), download manager er rustet litt opp, selv om den fremdeles er ganske enkel, men man kan pause/fortsette nedlastninger nå.

Utvidelser kan installeres/søkes på direkte fra Utvidelse Manageren.

Frem/tilbake historikk vises i samme dropdown meny, mye enklere å se hvor man befinner seg.

 

Selv med ca. 20 extensions installert, er RC3 lynhurtig, mye bedre enn FF2..

Ser noen sier det er tregt eller sirup, men da har du gjort en tabbe: Ikke installer FF3 i FF2 mappen!!

Hvis det går treigt i egen FF3 mappe også, har du en inkompatibel/utdatert eller minnesulten utvidelse installert..

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd FF3.0 RC1 og må si at den er mye bedre enn 2.0. Jeg har ikke hatt noen problemer med 3.0 RC1 så langt og jeg håper det fortsetter med full 3.0 i morgen.

 

Jeg har også prøvd IE på Vista bare for å se om det har blitt bedre siden sist jeg brukte det, og det er noen år siden, men IE er langt ifra, eller har aldri vært i nærheten av FF.

 

Så... :thumbup: for FF 3.0.

Lenke til kommentar
Kommer neppe til å revolusjonere pc-hverdagen min ^^
Det gjør mest sannsynlig ikke Vista i forhold til XP heller, men det er likevel en forandring (på godt eller ondt).

Jaja, utvikling i riktig retning er alltid bra. Men virker som om en del folk her teller dager og venter i spenning på den nye versjonen. Hvis den har bedre minnehåndtering og er raskere er jo det positivt, men får se om jeg merker noen forskjell.

Lenke til kommentar

Det kommer an på ekstensjonene og deres forfattere, HulkHaugen. De mest populære er godt støttet, da Fx3 har vært tilgjengelig lenge som diverse nightly builds, alphaer, betaer, release candidates.

 

Ingen som har sagt at lansering skulle foregå kl. 00:00 norsk tid, for øvrig, det er fortsatt lenge igjen av dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...