DementedAlbino Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Kan noen nevne fordeler og ulemper med å gå over til opera? Hvorfor bør jeg skifte og hvorfor bør jeg holde meg til den nettleseren jeg har nå?
Cursed Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 FOR: -Innebygd Popup-killer (ja, man kan skru den av) -Musebevegelser -Designet -Det er Norskt -Innebygd Popup-killer -Du støtter ikke Microsoft -Versjonnummeret er høyere enn IE sitt. -Alle downloads samles i ett vindu, i en liste -Innebygd Popup-killer -Man kan ha flere vinduer inne i et vindu. Om du skjønner. (Personlig liker jeg ikke dette, men det kan fint stilles på) IMOT: -Hvis man liker popups. -Bruker man windows slipper man å innstallere IE -Flere sider støtter IE.
pekle Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Det spørs kva du brukar no, men dette kan vere ein grunn: http://www.scanit.be/bcheck
corcky Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Slik jeg har forstått det så støtter ikke opera coockies?
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Slik jeg har forstått det så støtter ikke opera coockies? Joda det gjør den. Men kan sikkert stille in slik at den ikke motar cookies. At jeg logger meg inn i forumet automatisk er blandt annet en cookie(om jeg ikke tar helt feil)
abcd423417984 Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 opera støtter cookies er mange fordeler med det...det eneste jeg ikke liker er at den av og til viser sider "feil". og noen ganger kan den være litt treig til å starte. ellers er opera definitivt det beste alternativet til IE
[muffin] Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 FOR: -Innebygd Popup-killer (ja, man kan skru den av) -Musebevegelser -Designet -Det er Norskt -Innebygd Popup-killer -Du støtter ikke Microsoft -Versjonnummeret er høyere enn IE sitt. -Alle downloads samles i ett vindu, i en liste -Innebygd Popup-killer -Man kan ha flere vinduer inne i et vindu. Om du skjønner. (Personlig liker jeg ikke dette, men det kan fint stilles på) IMOT: -Hvis man liker popups. -Bruker man windows slipper man å innstallere IE -Flere sider støtter IE. FOR : Stiller meg bak de begrunnelsene over + innebtgget download manager (slipper "99% ferdig - crash - begynn på nytt" problemet) + kan få popups til å åpnes i bagrunnen + fortsette der du var da du stengte av sist + meget enkel og oversiktelig innstillingsmeny. MOT ? : Vanskelig å slutte å bruke opera som standard browser pga man synest IE er forferdelig bakvendt å bruke etter å ha brukt opera en stund.
corcky Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 opera støtter cookies er mange fordeler med det...det eneste jeg ikke liker er at den av og til viser sider "feil". og noen ganger kan den være litt treig til å starte. ellers er opera definitivt det beste alternativet til IE Hvor får jeg enablet cookies? Litt slit å måtte skrive inn brukernavn/passord hver gang...
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Trykk (i opera) F12 så aktiver informasjonskapsler. Det er da med 6.05, kan godt hende det funker fint med andre versjoner også.
action Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Hvor får jeg tak i Opera, og er det freeware. eller må jeg betale for å bruke det.
janken Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Fordelen med opera er at det avslutter seg selv når det er på tide å ta en pause eller legge seg. Det gjør ivertfall det med meg.
Orjanp Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 er mange fordeler med det...det eneste jeg ikke liker er at den av og til viser sider "feil". [pirkemodus] Opera viser ikke sidene feil. Når en side vises feil er det fordi utvilkeren av siden ikke har fulgt de standarder innen web design som finnes. Eller sagt på en annen måte. De bruker den standarden Microsoft har "funnet" opp. Opara er gratis, men da har den en reklamebanner oppe i høyre hjørne. Den er overhode ikke i veien. Legger ikke merke til at den er der lengere. Det er også mulig å kjøpe en versjon som ikke har den banneren.
[muffin] Skrevet 11. mars 2003 Skrevet 11. mars 2003 Hvor får jeg tak i Opera, og er det freeware. eller må jeg betale for å bruke det. eeh, www.opera.com. det er gratis med en liten reklamerute øverst til høyre (altså adware), eller du kan kjøpe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå