Gå til innhold

Hvilken Corsair PSU velger jeg for "fremtiden"?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PSU og har bestemt meg for Corsair da jeg har 3 stk 620W HX fra før som jeg er meget fornøyd med.De modulære kablene og den lave støyen samt bunnstabilt er det jeg setter pris på.Nå er det kommet nye modeller og jeg tviler litt på hva jeg skal velge.Det viktigste nå er å få en PSU som kan kjøre de nyeste toppkorta til Nvidea uten å måtte slite eller makkelere med ekstra overganger osv.Sli eller crossfire er utelukket.Skal kun bruke et skjermkort.Ellers blir det 8GB ram 2-3 disker -Intel8500 eller bedre.Skal ikke overklokke noe.Pris ca 1000 lappen.Nå ser jeg at det er mulig å få 750W for samme pris som de jeg har fra før.Den mangler dessverre kablene jeg liker så godt og støynivået er vel høyere.Det er fristende med litt ekstra watt da jeg liker å ha mye "å gå på" med tanke på fremtidig oppgradering.Spørsmålet blir da,kan jeg like godt kjøpe en 620W til og stole på at den har nok kabler og power til de nyeste mest kraftkrevende korta eller bør jeg gå for 750W med mere støy og det vanlige kabelkaoset i kabinettet?Har noen kunnskap om evnt,kvalitetsforsjell på disse eller er de like gode bortsett fra mere watt på 750 utgaven ?

Endret av loddebolten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HX620W står merket med 3x18A rails, men har i praksis ingen separate strømbegrensere, så i virkeligheten har den en stor 50A 12V rail. (Grunnen til at det ble på den måten var papirarbeid som var gjort, og et ønske om å tilfredsstille Intels ATX spec, om det så bare var på papiret).

 

Så PSUen skal takle et enkelt kort helt uten problem, det er nok av juice å hente.

Lenke til kommentar

Fremtiden og fremtiden .. Tenk heller på hva du kan bruke til her og nå

 

Men over til svaret ; Det er blitt mer fokus på cpu og 3d-kort skal ha lavere effekthunger så jeg vil tro en 600w vil holde lenge ( med mindre det ikke kommer en ny ATX standard da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...