Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så stille det har blitt her. Håper fler kan bli med i vår.

 

Jeg vil gjerne bli med, men det beror på været. Hvis det blir fint vær og ingen mer snø før lørdag så må/vil jeg prioritere en skjøytetur. Hvis det blir fint/sol kunne vi evt. dra til Jonsvatnet med gruppa. Det pleier å være fine mønster og sprikker i isen. Her er noen eksempel fra forrige helga:

 

post-178020-0-35404300-1548964977_thumb.jpg

 

post-178020-0-06097400-1548964995_thumb.jpg

 

post-178020-0-44258100-1548965004_thumb.jpg

 

Vi har plass for 2-3 personer i vår bil og kunne hente i f.eks. i Dragvoll. Men det er meldt litt snø på natta mot lørdag og selv 1cm ødelegger for både skjøyter og foto :( og uten sol blir det litt kjedelig. Så synd man ikke kan vite sikkert hvordan det blir.

 

 

 

Lenke til kommentar

Fint at du kan bli med RambaZamba! Hva synes du om Jonsvatnet? Er det greit eller har du noen andre forslag?

 

Hvis vi drar dit tar jeg med skjöyter og kombinerer det med foto. Brodder funker også fint, men da kommer man sig ikke så fort frem. :) Jeg kan ikke garantere at det er noe intressant siden isen forendrer seg mye på en uke, men vi/dere har jo bil og kan evt. dra et annet sted hvis det er kjedelig ved Jonsvatnet.

Hvis vi drar kan vi hente deg et sted i Dragvoll kröllx. Er det OK?

 

Oi, nå leste jeg nettopp at det har blitt is på fjorden mellom Byneset, Buvika og Börsa. Sikkert for tynn for å gå på, men litt spennende likevel. Skal fölge med og se om det kommer fler tips.

 

Uansett, kanskje best å ha en backup-plan hvis det kommer litt snö inatt?

Lenke til kommentar

Vi kan ta sikte på JOnsvatnet og ha Ilabekken som en backup plan?

Jeg har heller ikke skøyteutstyr, men skal ta med brodder.

 

Jeg kommer til å busse til byen, evt videre til Dragvoll med buss nr 5 og kan bli plukket opp der. 

HelenaN, hvor på Dragvoll tenker du?

 

Når skal vi møtes?

Lenke til kommentar

Linepusle og krøllx, passer det om vi henter dere ved Strinda Kirke (samme sted som når vi skulle til Storfossen)?

 

Siden det er mye snø er det vanskelig med parkering. Det er egentlig bare et sted og det blir fort fullt, så det fint om vi kunne møtes ved kirken allarede kl 11.

RambaZamba, hvis du vil kan du også møte der med evt passagerere så kjører vi sammen til Jonsvatnet og så viser vi hvor man kan parkere. Si fra hvis det ikke passer/funker så poster jeg et kart.

 

Det er fortsatt meldt litt snø inatt. :( Håper det er feil.

Ilabekken som plan B er greit for meg.

 

Edit: Oops, ser at jeg har skrevet skøyter med "j" i innleggen lenger opp...

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det kom snø inatt og muligens kan det bli litt sol, så vi møtes ved Strinda Kirke kl 11 og drar til Jonsvatnet som planert.

 

Ja, det kan bli kaldt, spesielt som vi ikke beveger oss så fort når vi fotograferer. Bukser som tåler at man sitter på isen er også et godt tips. Mange motiver er i selve isen og jeg pleier ofte å krype rundt. :D Men det er nok lettere å komme seg lavt når man ikke har skøyter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...