Gå til innhold

Jenter på forumet?


Anbefalte innlegg

Det har jeg lurt på en stund, det er så mange som tar det så hardt når de blir kalt "jente". Men, når er man kvinne da?

 

Siden jeg ikke helt vet det, så er jeg nokk enda jente ja :p Er 17, men noe sier meg det ikke har noe med alder å gjøre i det hele tatt xD

 

 

tror nok mest det er en mental greie ja. for min del var jeg jente til jeg selv fikk barn, men etter det så ble det bare litt feil å kalle meg selv jente så lenge jeg selv har ei lita jente... og 17 åring vil jeg nok fortsatt definere som jente. noen alder for når man blir kvinne tror jeg er umulig å svare på, for det blir sikkert helt individuelt for hva man selv føler man er. noen vil nok sikkert kalle seg jente til de er gamle og grå mens andre "omdefinerer" seg tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har jeg lurt på en stund, det er så mange som tar det så hardt når de blir kalt "jente". Men, når er man kvinne da?

 

Siden jeg ikke helt vet det, så er jeg nokk enda jente ja :p Er 17, men noe sier meg det ikke har noe med alder å gjøre i det hele tatt xD

 

 

tror nok mest det er en mental greie ja. for min del var jeg jente til jeg selv fikk barn, men etter det så ble det bare litt feil å kalle meg selv jente så lenge jeg selv har ei lita jente... og 17 åring vil jeg nok fortsatt definere som jente. noen alder for når man blir kvinne tror jeg er umulig å svare på, for det blir sikkert helt individuelt for hva man selv føler man er. noen vil nok sikkert kalle seg jente til de er gamle og grå mens andre "omdefinerer" seg tidlig.

 

 

Faktisk synes jeg den er verre å bli kalt kvinne selv om jeg er 19 år. Ler litt for meg selv når jeg leser i avisen om en "mann" på 18 år. Det virker så rart. Og jeg vil ikke bli kalt for "kvinne" hvis jeg kommer i avisen. Jeg er fremdeles bare 12 år, føler jeg..ikke fylt 19. Nei, tiden går så fort!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg blir skikkelig lei meg når småunger snakker til meg som "du damen" :( Eller når mammaer kommer med ungene og sier til dem "nå må du gi snille damen pengene dine".

 

Da er det endelig godt at jeg fremdeles betaler barnebilett på bussen rimelig ofte.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har samme problemet, altså å bli tatt for å være eldre enn man er. Er kjedelig å bli tatt for å være eldre enn man er, hvertfall bli kalt for noe man absolutt ikke identifiserer seg med. Altså: "damen" - da tenker man jo gjerne en gammal kjerring. Men kanskje noen sier det bare for å virke høflige? Jeg ville også kjent meg irritert hvis noen begynte å kalle meg "damen". Jeg er jo bare 19 år og kunne likesågodt bli kalt ungdommen. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...