Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde av drømmebilen din


Anbefalte innlegg

Fant ingen konkrete emner der man skulle vise frem drømmebilen.

Så her kommer den.

 

Her vil jeg at det skal være et bilde av drømmebilen din, og en god begrunnelse for det.

 

Enjoy ! :)

 

 

Jeg starter;

 

Jeg vil ha denn ford 1960 Thunderbird modellen, for den er helt fantastisk nydelig.

Den har et klassik utseende, og den er en av de orginale Califonia klassikerne, den har en 352-V-8 Ford motor pg et herlig interiør. Den bilen jeg har sett på er i fantastisk stand, og har kjørt knappe 34 000 km. Og den har soltak :D

post-139266-1213087220_thumb.jpg

Endret av Hypernurket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har en drømme bil, som faktisk ikke er så langt unna en virkelighet for meg.

 

 

Nissan Skyline GT-R R32

Hvorfor er Nissan Skyline en drømme bil??

 

Vel, dette er jo en legende, av alle starter Nissan GT-R hadde i gruppe A, så vant den.

Selv i Australias prestigetunge Bathurst løp, med ekstra vekter, vant Nissan.

 

RB26DETT

Motoren alene kan nesten beskrives som legendarisk, med sine 2.6 liter orginalt, er den blitt tunet av tunere, og utvikkles enda av div. privat tunere.

Denne motoren er ikke uhørt om at man greier og dra ut opp imot 1300 hester fra, selvsagt må noen modefiseringer til, men, sant skal sies, det er ikke mye modefikasjoner som er nødvendig for og gå fra 286 hester til 500 på denne motoren.

 

Bilen ser ikke så brutal ut, men kan levere mere enn hva en ønsker.

 

I Japan er denne bilen fremdeles heftig brukt i bane/drag race, og den mest poppulære formen for race er 0-300 km/h tester, som ofte ligger på 10 sekunder på disse møtene.

 

Nissan Skyline GT-R R32

800px-Nissan_Skyline_R32_GT-R_001.jpg

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

huff, drømmebilen ja...

1967 Shelby Mustang GT500E, tenker da på bilen orginal, ikke "Eleanor" crap

5_1.jpg

 

det er en 7L 400HK hesters V8(big block), men det er ikke alt for vanskelig å få mer fra den.

 

hvorfor?

det er jo en rå bil, ser bra ut og går veldig bra.

 

evt så er det jo Lotus Elise MK2, Chevrolet Corvette Stingray(1970+), Smart Roadster Brabus V6 Bi-Turbo osv...

 

edit: Chevrolet Corvette skal jeg ha neste år regner jeg med, kanskje senere.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
huff, drømmebilen ja...

1967 Shelby Mustang GT500E, tenker da på bilen orginal, ikke "Eleanor" crap

5_1.jpg

 

det er en 7L 400HK hesters V8(big block), men det er ikke alt for vanskelig å få mer fra den.

 

hvorfor?

det er jo en rå bil, ser bra ut og går veldig bra.

 

evt så er det jo Lotus Elise MK2, Chevrolet Corvette Stingray(1970+), Smart Roadster Brabus V6 Bi-Turbo osv...

 

edit: Chevrolet Corvette skal jeg ha neste år regner jeg med, kanskje senere.

 

Det er min drømme bil også, bortsett fra at jeg aller helst ville hatt en elenor .. noe så flott skal man leite lenge etter!!

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg er så heldig at jeg har drømmebilen min. Denne valgte jeg pga. komfort som man trenger når man skal kjøre rolige turer til jobb, alt av teknologi som man "bare må ha", og så er den er helt rått monster når man trør på. Skikkelig morsom bil :)

 

post-179961-1235440264_thumb.jpg

post-179961-1235440280_thumb.jpg

 

Kunne aldri hatt denne bilen om det ikke hadde vært for jobben her borte i statene. Hjemme i Norge koster denne vel over 2mill. Forferdelig pris!

Lenke til kommentar

Drømmebilen for øyeblikket. Fantastisk motor, fantastisk design, fantastiske kjøreegenskaper og fantastisk interiør. Rett og slett en nydelig bil. Jeg quoter det JC fra Top Gear sa når han prøvekjørte Gallardo Spyder:

There are two ways of removing a bad tooth. There is the Ferrari way which is a delicat, high-speed drill and then you have the Lamborghini way, which is A BIG HAMMER! YES!

Gi meg denne over hvilken som helst Ferrari.

post-115792-1235460260_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Denne motoren er ikke uhørt om at man greier og dra ut opp imot 1300 hester fra, selvsagt må noen modefiseringer til, men, sant skal sies, det er ikke mye modefikasjoner som er nødvendig for og gå fra 286 hester til 500 på denne motoren.

 

Jeg håpet disse mytene om at man kunne "fjerne en pling og en plong" og ha 500 hester var lagt døde for lenge siden.

 

Joda, du kan sikkert dra ut 500 hester av en RB26 uten store modifikasjoner, men det kan du gjøre av de aller fleste 2,6-litere. Spørsmålet er bare hvor lenge det holder...

 

CARmageddon303.jpg

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om noe så uviktig som antall hestekrefter uansett? Ja, utenom den norske stat da.

 

Hva er så min drømmebil.

 

Jeg vil først poengtere at jeg ikke er en Ferrari-person. Det meste Ferrari har vært for vulgært for min del, og en del av merkets tilhengere fremstår som selvhøytidelige purister. Siden jeg alltid har hatt mer sansen for "Hot Rod"-gjengene enn de som vanker på "Peeble Beach", føler jeg meg ikke helt komfortabel med merkets identitet. Likevel, jeg har samtidig alltid vært stor fan av pene ting (hvem er ikke det?), og drømmebilen min er mer preget av det siste enn det første.

 

Bilen er ikke blant de raskeste (selv ikke sammenlignet med andre biler fra perioden) og har heller ikke mange duppeditter, men det er det som gjør den så skjønn. All fokus har godt med på å forme bilen slik at den er komfortabel for øyet. Den står som en milepel på at det noen ganger kan lønne seg å velge form over funksjon.

 

Motoren er den velkjente v12-eren som Ferrari brukte i alle sine biler på tiden. Designet er av Zagato. Og sammen danner de Ferrari 250 Gt Zagato.

3306447465_cfc1bf803f.jpg

3307279470_a9deb07267.jpg

3307279052_039b4849e4.jpg

3307279154_11c1d476d0.jpg

3307279226_ce07ae7940.jpg

3306447411_3527620d9d.jpg

Forresten, trådstarter: Ble det kjøp av "ny" bil?

Endret av galro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...