Gå til innhold

Overklokke Q6600 på IP35 PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

216832.jpeg

 

Så jo heldigvis lovendet ut, men da lurer jeg på hvorfor det blir helt svart uansett hva jeg prøver.

 

Bankers oppskriften skal være

400x9

1.45 cpu volt

1.21 ramm

1:1 800 på ddr

fsb 1.4

 

Har prøvd litt rundt dette, men alt blir svart så fort jeg går over 360 fsb (pcen prøver ikke botte engang)

Lenke til kommentar

Ser du har standard P5B - det er vel ikke det beste utgangspunktet (P5B Deluxe eller Commando er..) - men med overklokking er det ingen garantier og ingen "bankers" oppsett desverre - til det er det altfor mange variabler ute og går og hvor heldig/uheldig du er med cpu, det har mest å si selvfølgelig.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Egentlig er dualcore bra nok for 95%, det er kun de som driver mye med avansert HD videoredigering/enkoding f.eks, som drar mye nytte av det, til normal bruk er det bortkastet og opphypet - tro meg - jeg har tre quadcores for øyeblikket ;-)

 

Ja - og de som er veldig opptatt av å ha med seg de ekstrapoengene man får automatisk med flere kjerner i 3dmark06 da...

Lenke til kommentar

Gah, kjett å høre det der.. Driver ikke AKKURAT med avansert HD videredigering, så jeg dreit meg loddrett ut :p Jaja, få velge bedre neste gang jeg trenger CPU.

 

Syns fortsatt det er stusselig at stock kjøler'n holdt seg på omtrent samme temp. som min nye kjøler :( Ligger på 25-30 idle og rundt 60 load som sagt.. @ 3,0 ghz og auto volt innstillinger.

 

Ikke at jeg husker akkurat temp. jeg hadde med stock men..

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Jaok, da kjøler den vel relativt godt da virker det som! :)

Glad for å høre det. Endelig et lyspunkt :p Tydeligvis fungerer kjøleren as intended : ) Rimelig fin der den står syns jeg, liker å glane på'n :-P Fikk AKKURAT plass i kabinettet, måtte fjerne sidedør- vifta men :(

Lenke til kommentar

Det at volten synker under last heter vel vdroop? Alle hovedkort lider mer eller mindre av det, men det er mulig å modde for å så nøytralisere det mest mulig. Med det skjermkortet du har simalarion må du nesten klokke prosessoren litt mer;)

 

Du får søke etter tråder som handler om hovedkortet ditt, slik at du får lære en del nyttig:) Dessverre er ikke alle hovedkort quad vennlige når det er snakk om klokking.

Lenke til kommentar

Helt klart ).

 

Det er helt tydlig noe med volten å gjøre, test kjørt det meste, prøvdet nå å skjøre med bios volt på 1.45 da streiket occt i blåskjerm med en gang, satt opp til 1.52 (viser 1.42 i occt) da rullet occt i ca 4 min.

 

 

Kan da ikke holdet på å trykke volt høyere?

 

edit

jepps det voltdropper ned til 1.35 så er det slutt, jo høyere jeg setter jo lengre tid tar droppen. Men nå setter jeg ikke volten høyere.

 

Fant nå en Volt pencil mod (skal sikkert bruke blyant) for å få stabil volt på kortet slik at man slipper å sette cpu volt i taket, men jeg stopper der...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...