Gå til innhold

Overklokke Q6600 på IP35 PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortet a? Kobberkjølerne rundt, kommer ikke de i veien? I tillegg er jeg skeptisk for 12v kontakten som går tvers over hovedkortet i luftlinje.. Får ikke vridd den mer enn 1cm til side for org. kjøleren (bredden).

 

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92238

 

Den ser rimelig grei ut? Veldig hyggelig pris også:)

Endret av braxboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått meg Xigmatek HDT S183 (eller noe sånn) og prøver videre med klokking.

Greia er bare at jeg ikke får den opp til 3,4 eller 3,6. Windows booter ikke, men pc'n / bios gjør..

 

Noen som har en detaljert oversikt over tall som kan brukes for å få et stabilt system? All info om pc står i førstepost.. Trodde kortet mitt var litt OC- vennlig :/ Har prøvd med volt opp mot 1,4 uten suksess. Jeg kommer ikke til windows!

Lenke til kommentar

Du har kontroll på at rammen di holder seg innen "lovlig" hastighet?

Hovedkortet ditt er iallefall ikke problemet - men greia er at alle prosessorer er forskjellige - det kan være du rett og slett har vært uheldig også.

 

Hva slags temp har du under load når du kommer inn i Windows da?

Lenke til kommentar

Har kjørt OCCT i litt over 30 min nå, alle cores ligger +- 60 grader. Syns det høres lovlig høyt ut for den kjøleren, er du ikke enig?

 

Ramen holder seg under 800, det sørger jeg for.

 

Brukte medfølgende kjølepasta, men syns fortsatt det er litt høyt! Snakker altså om temp. på 3,0 Ghz. Følte ikke at jeg hadde på for mye av den heller, pastaen altså. Et forholdsvis tynt lag, brukte ikke alt som kom med.

 

Litt kjipt når jeg har kjøpt meg såpass dyr og fin kjøler. Hvis jeg kunne gå like høyt med stock ;P

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Dyr? Hvor mye ga du for den da. Xigmatek 1283? Pleier å koste under 300.

 

Ja det er litt høy temp, men det er ikke altid tempen er å stole på.

 

Det kan også være IHS (plata på toppen av cpu'n) ikke er flat nok - det er et ganske vanlig problem og eneste botemiddelet er plansliping - det er ikke helt enkelt å få til selv - ikke med garantert resultat.

Lenke til kommentar

Jeg ga vel rundt 450 kr inkl. frakt fra netshop.no m/vifte.

 

Har forsåvidt ikke sjangs på 3,6 ghz med samme oppsett som deg Tordenflesk :( Bios går greit, men windows kommer aldri..Pc'n rebooter og rebooter inntil en eventuell bluescreen.

 

Hmm, hadde et håp om hvertfall 3,4 :p

 

edit: Kom meg NESTEN til windows med 3,2 akkurat:P

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Ok, skal prøve..

 

En annen ting, nå kom jeg til win vista boot symbolet, men rett før login screen skal komme rebootet maskinen.. Merkelig, det var på 3,2 ghz.

 

Og et lite spørsmål, peiling på hvorfor usb tastaturet mitt ikke fungerer når jeg skal velge "start win på vanlig måte" etc? Ytterst merkelig..

Lenke til kommentar

Fyr opp cpu-z så ser du det, er den kjøpt i de siste 9 måneder er det nok en G0

 

Ok, skal prøve..

 

En annen ting, nå kom jeg til win vista boot symbolet, men rett før login screen skal komme rebootet maskinen.. Merkelig, det var på 3,2 ghz.

 

Og et lite spørsmål, peiling på hvorfor usb tastaturet mitt ikke fungerer når jeg skal velge "start win på vanlig måte" etc? Ytterst merkelig..

 

Du må skru på usb tastatur/mus support i bios, husker ikke helt hvor, men det ser du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...