PerUlv2 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Gigabyte har kommet seg fryktelig i løpet av de siste to årene og det er ikke lett å finne bedre kort - særlig hvis man sammeligner pris - de dyrere entusiastkortene deres krever litt kjennskap til bios tweaking for å få maks ut av dem, men det gjør også Foxconn MARS og iP35-PRO. AM2 (AMD) kortene deres er ikke i samme klasse, men der er konkurransen mye svakere også.
Niram Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 (endret) Så noen nevne klokking av 3870 x2 med Rivatuner.. Er det vanskelig? Er det forresten problematisk å montere cpu kjøler på hovedkortet mitt? Man har jo en sånn kobber- kjøling på hovedkortet i nærheten av sokkelen. I tillegg må det passe kabinettet mitt; Antec 900. Noen forslag til en CPU kjøler som tilfredsstiller de kravene? Er ute etter noe bra for max 500 kr! Endret 9. juni 2008 av braxboy
wardoc92 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Så noen nevne klokking av 3870 x2 med Rivatuner.. Er det vanskelig? Er det forresten problematisk å montere cpu kjøler på hovedkortet mitt? Man har jo en sånn kobber- kjøling på hovedkortet i nærheten av sokkelen. I tillegg må det passe kabinettet mitt; Antec 900. Noen forslag til en CPU kjøler som tilfredsstiller de kravene? Er ute etter noe bra for max 500 kr! Jeg klokker med rivatuner og det funker bra:D https://prisguiden.no/product.php?productId=29281 Det er en god kjøler ! hvet ikke hvordan det er å klokke i RT med to gpu'er. men hadde jeg vært deg ville jeg testet det ut. skal snart kjøpe meg 2 stk. 3870x2 og da skal de klokkes^^
Niram Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327440 Har omtrent bestemt meg for den kjøleren nå. Men vil den få plass i Antec 900 på et IP35 PRO hovedkort? Trenger bare den bekreftelsen før jeg kjører på med bestilling. Og er den veldig bred? Høyden skulle vel gå greit, men den kan ikke være for bred pga 12v kontakten på HK.
wardoc92 Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Etter hva jeg har erfart med mitt HK som har noen ENORME kjølere så fikk ejg plass til denne kjøleren, og på bildene jeg har sett på av HK'et ditt skulle det være 0 stess;) kabinettet har nok av plass!
Niram Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Høres bra ut!! Men er det slik at man må demontere HK for å montere kjøleren?
Niram Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 (endret) Ok, det går sikkert bra! Kan da ikke være så utrolig vanskelig. Kjøleren er hvertfall bestilt I verste fall får jeg brodern min til å gjøre det, han er IT konsulent så han bør kunne det. Men tror i grunn jeg greier det selv. Bør jeg fjerne gammel kjølepasta (og hvordan gjøres dette) og tilføre ny? Endret 9. juni 2008 av braxboy
Cortinarius rubellus Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Du bør rense cpuen og legge på ny pasta ja, kjølern går greit å feste
Niram Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Noe spesielt utstyr man trenger for å fjerne pastaen?
Cortinarius rubellus Skrevet 9. juni 2008 Skrevet 9. juni 2008 Bruk aceton til å fjerne pastaen , så legger du en ertestor dært pasta...som du bruker noe tynt til å smøre det utover=)
PerUlv2 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Bestilte du virkelig Zalman 9700? Du leste ikke postene som kom mens du var borte i går?
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Det reagerte jeg også på men ikke min pc=)
Niram Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 (endret) Gjorde faktisk det.. Eller, jeg leste en haug med reviews rundt omkring og fant etterhvert ut den passa oppsettet mitt. Jeg kommer uansett ikke til å blodklokke noe som helst.. Har uansett avbestilt ordren, pga litt mangel på cash. Kom på en haug med andre utgifter jeg har i nær fremtid, så må la det ligge så lenge. edit: TRUE- kjøleren virker så sjukt stor at jeg tviler på at jeg får plass.. Endret 10. juni 2008 av braxboy
PerUlv2 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Når du leser reviews så husk alltid å i betraktning NÅR testen er gjort - for et år siden var Zalman 9700 et betraktelig bedre kjøp en den er nå.
Niram Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Skrevet 10. juni 2008 Er klar over det, men jeg fikk aldri noen gode forslag innenfor budsjettet utenom den og TRUE. Tviler på at sistnevnte får plass når jeg titter inn i kabinettet mitt.. Og den sjangsen er jeg ikke villig til å ta for å si det sånn..
PerUlv2 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 OCZ Vendetta/Vendetta2, Xigmatek HD1263, Gigabyte G-Power II Pro, Coolermaster Hyper 212 for å nevne noen - disse er alle betydelig rimeligere og like gode eller bedre.
marius883 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Hvis du først skal ha deg en skikkelig luftkjøler, hvorfor ikke kjøpe en av de beste på markedet, nemlig thermalright utltra 120 extreme+ en god vifte! koster ca 500kr, og er verdt hver krone! https://prisguiden.no/product.php?productId=76529
PerUlv2 Skrevet 10. juni 2008 Skrevet 10. juni 2008 Og samtlige passer mitt system? Tja, mulig du vil slite med Gigabyte G-Power II Pro - den bygger høyt, men de andre går bra, tipper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå