Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som heter Kyllingsuppe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tre eller færre som heter kyllingsuppe i Norge. Ingen er listet i gulesider (tenk hvis folk visste hva google etc var...)

 

Det er lov å hete NESTEN alt i Norge, men nå er det kommet en lov som sier at navn som kan være etternavn, dyrenavn og ting ikke er lovlig å ha som ett fornavn. Jeg mener derimot at det er lov å ha det som første/andre/tredje fornavn, bare så lenge det ikke står alene. Jeg kommer fra en familie hvor alle har fra to til syv navn. Jeg har syv, min bror og søster tre, min mor fire og min far to. Min nevø har fire navn. Selv har jeg et av de mest karakteristiske og betydningsfulle navnene jeg noen gang har hørt om. Første fornavn etter farmor, andre og tredje fornavn etter mormor, første mellomnavn er Mortania, andre mellomnavn er mammas pikenavn, tredje mellomnavn er min fars fornavn og etternavnet er familienavnet. Det kommer jeg også til å beholde om jeg tilfeldigvis skulle gifte meg (nesten fristende bare for å få fler navn :D men ellers er liksom ikke interessen helt der)

 

Dessverre kan man ikke unngå uheldige navn selvom navnedebatten går mot en mer kjedelig, men også positiv tid. Vi har f eks Rosa Bleie og Puppi Mentzen et sted i Norge. Andre har selv skiftet navn, som Mads Madman, og vær så god takk skal du ha mannen som jeg aldri får helt dreisen på fordi ordene er skrevet på gammel form. Det er forsåvidt også noen navn man ikke får lov å ta. Det er lovlig å hete Batman, men jeg tror ikke det er lovlig å hete Catwoman :)

Lenke til kommentar
Mortania, kan jeg spørre hva ditt fulle navn er?

 

Skjønner hvis du ikke vil si det, men tror aldri jeg har vært borti noen som har hatt 7 navn. :)

 

Siden det er såpass lett å finne meg om man virkelig vil, ser jeg ikke noe gale i å legge ut mitt fulle og hele navn :) (Forresten får jeg beskjed flere steder om at navnet mitt er feil og at jeg må bruke et annet, facebook f eks :D "There are too many words in your name!)

 

Anne-Karin Karny Mortania Vatne Toresdottir Lundgren :)

Lenke til kommentar
Mortania, kan jeg spørre hva ditt fulle navn er?

 

Skjønner hvis du ikke vil si det, men tror aldri jeg har vært borti noen som har hatt 7 navn. :)

 

Siden det er såpass lett å finne meg om man virkelig vil, ser jeg ikke noe gale i å legge ut mitt fulle og hele navn :) (Forresten får jeg beskjed flere steder om at navnet mitt er feil og at jeg må bruke et annet, facebook f eks :D "There are too many words in your name!)

 

Anne-Karin Karny Mortania Vatne Toresdottir Lundgren :)

 

Det var et vanvittig langt navn. Jeg kjenner ingen med et så langt navn... :)

Lenke til kommentar
Det er lov å hete NESTEN alt i Norge, men nå er det kommet en lov som sier at navn som kan være etternavn, dyrenavn og ting ikke er lovlig å ha som ett fornavn.

 

Hvordan definerer staten isåfall dyrenavn? Bikkja til nabon kan jo likegodt hete Ole som Passopp, så satt på spissen kan man ikke velge at barnet sitt skal hete Ole ;)

 

Ang. det med navn, herrejemini - min mor sitt fulle navn består av 5, hvorav to er etternavn og det er noe jeg får høre støtt og stadig av venner. Nei, jeg tror vi bare kaller deg for Karin jeg :p

Lenke til kommentar
Mortania, kan jeg spørre hva ditt fulle navn er?

 

Skjønner hvis du ikke vil si det, men tror aldri jeg har vært borti noen som har hatt 7 navn. :)

 

Siden det er såpass lett å finne meg om man virkelig vil, ser jeg ikke noe gale i å legge ut mitt fulle og hele navn :) (Forresten får jeg beskjed flere steder om at navnet mitt er feil og at jeg må bruke et annet, facebook f eks :D "There are too many words in your name!)

 

Anne-Karin Karny Mortania Vatne Toresdottir Lundgren :)

 

Dritkult! :D

 

Du er heldig. :love:

Lenke til kommentar
Det er lov å hete NESTEN alt i Norge, men nå er det kommet en lov som sier at navn som kan være etternavn, dyrenavn og ting ikke er lovlig å ha som ett fornavn.

 

Hvordan definerer staten isåfall dyrenavn? Bikkja til nabon kan jo likegodt hete Ole som Passopp, så satt på spissen kan man ikke velge at barnet sitt skal hete Ole ;)

 

Ang. det med navn, herrejemini - min mor sitt fulle navn består av 5, hvorav to er etternavn og det er noe jeg får høre støtt og stadig av venner. Nei, jeg tror vi bare kaller deg for Karin jeg :p

 

Dyrenavn. Bjørn, ulv, ravn etc. Ikke kallenavn til dyr!

 

Og Karin? Mitt andre fornavn? Nei, kall meg AK eller Mortania, så er jeg fornøyd!

Endret av mortania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...