Gå til innhold

Samsung i900. Gleder vi oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med en pris på litt over kr 5.000,- vil vel denne bli en konkurrent til HTC Touch HD? Noen som har en formening om hvilke mobil som vil være det beste kjøpet?

 

Har nå en N73 som synger på siste verset, og håper bare den holder en drøy mnd til. Hvis ikke må jeg nesten grave frem min gamle K700i, og jeg kan ikke si det frister...

 

Det kommer ann på prioritering og smak.

 

Ut ifra spesifikasjonene ser begge veldig bra ut, og jeg tror at du vil bli fornøyd hvilken enn av dem du velger.

 

Det beste er nok og vente til begge er i butikken og ga og prøve dem ut selv for å see hvilken som passer deg best.

 

Har selv en Samsung Omnia og er veldig fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Jeg som hadde et ørlite håp om at dette skulle bli min neste mobil. Etter filmen dingz har lagt ut, mistet jeg totalt den lysten!

Skjermen reagerte jo så tregt? Greit nok at den er windows-basert, men det tok jo opp mot 5 sekunder før den reagerte?? Jeg som er vant til iphone, kommer jo til å bli skuffet.

 

Noen andre som la merke til tregheten?

Lenke til kommentar
mobilehappy: Har du brukt iphone før? så du kan sammenligne?

 

Iphone var aldri et alternativ for meg, siden den kommer med alt for mange begrensinger satt og kontrolert av Apple.

 

Derfor har jeg bare prøvd den aller hurtigst i butikken, så har egentlig ikke noe godt samenlignings grunnlag.

 

HTC Touch Diamond og Pro modellene derimot har jeg tested ut endel mer og jeg liker forsåvidt begge.

 

Iphone har capacitive skjerm med multitouch mens de fleste andre har resistive skjerm, dette gir en litt forskjellig opplevelse av brukergrensesnittet.

 

Ut over dette har telefoner basert pa Windows Mobile gjerne et "extra" lag med program vare for å forbedre touch vennligheten, dette vil i de fleste tilfellene gi en liten extra forsinkelse i responsen.

 

Så til Windows Mobile 7 blir lansert, må en nok bare være forberedt på å godta de bakdelene slike extra program lag medfører for å få et mere brukervenlig touch grensesnitt.

 

Det du får igjen for a gå på et slikt kompromiss, er en løsning som er veldig fleksibel og har mange modifiserings muligheter.

 

 

Men for de som er vant med Iphone sa kan kanskje tileggsprogram program som Ifonz (gratis program), S2U2 (Gratis Program), Manila 2D (Gratis program), SPB Mobile Shell (Kommersielt program) eller Winterface (Kommersielt program) hjelp til a gjøre overgangen til Windows Mobile mindre "smertefull". :cool:

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
hvilken tlf er best av omnia og LG KC910? er omnia ev. verdt prisforskjellen?

 

Det kommer helt ann på dine behov og prioriteringer.

 

LG KC910 er en underholdings og kamera mobil.

 

Samsung Omnia er en professionel Windows mobile smart telefon med gode underholdnings og kamera funksjoner.

 

Så hvis du kun er ute etter en underholdingstelefon med et bra kamera så er antakeligvis LG KC910 et veldig solid og godt valg.

 

Hvis du derimot har bruk for de mere avansert mulighetene som Windows Mobile og Omnia tilbyr, så er den definitivt verd de ekstra kronene.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Takker for svar ;)

 

Det er ren underholdningsverdi jeg er ute etter så da blir det vel lg`n..

Men ser også at omnia bare koster 4900,- og da er den jo ikke mange hundrelappene dyrere, samt at det ikke er noe minne med på lg`n..

 

Jeg kjøpte nettopp en lgkf700 til datteren min på 10, og ble rimelig imponert av hva en sånn "billig-tlf" kan levere..tenker da at det sikkert ikke skal så mye mer til før jeg blir fornøyd..

Altså bedre kamera, videospiller osv..

 

Sukk, valgets kvaler ;)

Endret av eskarls
Lenke til kommentar

Fordelen med en "smart" telefon som Omnia er at du også kan installere 3 parts programvare for det meste, slik at du kan legge til funksjoner ved behov. Dette gjelder også musikk og video avspillere med støtte for nye formater osv.

 

Mens en telefon som LG KC910 bruker LGs eget system slik at du er avhengig av at LG utgir egne oppdateringer og program for dette.

 

Dette er selvfølgelig inget problem så lenge du er fornøyd med og ikke trenger mere en de funksjonene som er inkluder med på telefonen.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Jeg som hadde et ørlite håp om at dette skulle bli min neste mobil. Etter filmen dingz har lagt ut, mistet jeg totalt den lysten!

Skjermen reagerte jo så tregt? Greit nok at den er windows-basert, men det tok jo opp mot 5 sekunder før den reagerte?? Jeg som er vant til iphone, kommer jo til å bli skuffet.

 

Noen andre som la merke til tregheten?

 

Et god tips for å sørge for max hastighet for Windows Mobile telefoner er å bruke f.eks. MemMaid

 

Bruker denne selv med godt resultat på Omnia.

Lenke til kommentar
Tusen takk for forklaringa, GT1 :)

Hva blir denne å ligge på i pris, egentlig? 4-5000?

 

Den vil ligge på 6000.- uten binding.

Kilde?

 

 

Jeg tror det i så fall er for mye ifht iPhone og HTC...

 

Butikk pris vil ligge på 6000.- uten binding, men nettbutikkene vil ligge på rundt 5200.- ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...