Gå til innhold

Samsung i900. Gleder vi oss?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det positive med at telefonen lanseres i Norge litt senere enn ellers i verden er at den sansynligvis vil komme med en av de nyere ROM versjonene.

 

De første Rom versjonene hadde endel små bugs, feks. Kamerate ville noen ganger nekte å starte med en melding om for lite minne, vibrasjons feedback var ikke alltid tilgjengelig, finger "flick" scrolling var ikke tilgjengelig i alle applikasjoner osv.

 

ROM fra HH3 (som feks. Hi1, Hi3, Hj1) har generelt vaert bra og alle funksjoner har fungert som de skulle.

 

De senere Romene har også progresivt hatt forbedringer i skjerm følsomheten.

Lenke til kommentar
Det positive med at telefonen lanseres i Norge litt senere enn ellers i verden er at den sansynligvis vil komme med en av de nyere ROM versjonene.

 

De første Rom versjonene hadde endel små bugs, feks. Kamerate ville noen ganger nekte å starte med en melding om for lite minne, vibrasjons feedback var ikke alltid tilgjengelig, finger "flick" scrolling var ikke tilgjengelig i alle applikasjoner osv.

 

ROM fra HH3 (som feks. Hi1, Hi3, Hj1) har generelt vaert bra og alle funksjoner har fungert som de skulle.

 

De senere Romene har også progresivt hatt forbedringer i skjerm følsomheten.

 

Hei

 

Har sett navnet ditt på Modaco.com, regner med at det er deg? så du leita etter Norsk Rom for å oppdatere tlf din. fikk du tak i det? kunne du eventuelt legge ut en link?

Lenke til kommentar
Hei

 

Har sett navnet ditt på Modaco.com, regner med at det er deg? så du leita etter Norsk Rom for å oppdatere tlf din. fikk du tak i det? kunne du eventuelt legge ut en link?

 

Hei, desverre tar du feil jeg har aldri lett etter Norsk ROM.

 

Har heller ikke sett noen Norsk ROM derute, noe som er forventet siden Omnia ikke er lansert i Norge ennå.

 

På den andre siden er det egentlig ikke mye behov for en "Norsk" ROM da du kan laste ned og instalert alternative tastatur fra flere forskjellige leverandører med norske saertegn +++

(F.eks Cootek TouchPal som i forumet har tilgjengelig en bruker utviklet språk pakke med norsk layout og ordbok)

 

Evt. hvis du ikke ønsker å bruke et 3parts tastatur så kan du ta en titt , her og her , hvor du finner en modifikasjon for å legge til Svenske saertegn til Omnia tastaturet. (Denne kan du da så bare modifisere til å bruke norske saertegn istedenfor)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Hei

 

Har sett navnet ditt på Modaco.com, regner med at det er deg? så du leita etter Norsk Rom for å oppdatere tlf din. fikk du tak i det? kunne du eventuelt legge ut en link?

 

Hei, desverre tar du feil jeg har aldri lett etter Norsk ROM.

 

Har heller ikke sett noen norsk ROM derute, noe som er forventet siden Omnia ikke er lansert i norge ennå.

 

På den andre siden er det egentlig ikke mye behov for en "Norsk" ROM da du kan laste ned og instalert alternative tastatur fra flere forskjellige leverandører med norske saertegn +++

 

Evt. hvis du ikke ønsker å bruke et 3parts tastatur så kan du ta en titt , her og her , hvor du finner en modifikasjon for å legge til Svenske saertegn til Omnia tastaturet. (Denne kan du da så bare modifisere til å bruke norske saertegn istedenfor)

 

Hei

 

takk for hjelpen, husket feil. Blandet deg med en annen nordmann på siden, requiem87

Lenke til kommentar

Requiem87 er nok meg, og jeg fant aldri noen norsk rom...

 

Har vært i kontakt med Mcare (tidligere zodiak) og de har fått inn norsk rom, men de skal jo ha 500kr for å oppgradere den for oss som var tidlig ute og kjøpte fra utlandet... :(

 

På den annen side, har jeg lagt inn en skinpakke som gjør at det meste er på norsk uansett, så savnet er ikke så stort.

 

Knallbra telefon som anbefales på det sterkeste til folk som liker å installere programmer og tilpasse telefonen til sine behov.

Lenke til kommentar

Tips for de som ønsker å bruke andre høretelefoner en de medfølgende Samsung sine.

 

Samsung har "strupet" høretelefon utgangen noe for å følge EU direktiver om forsvarlig nivå for ikke å skade hørselen.

 

Dette medfører at om du har veldig tungdrevene høretelefoner så kan forsterknings nivået bli noe lite, men heldigvis kan disse instillingene justeres med noen enkle grep:

 

I den standard telefon nummer tastaturet slå inn følgende:

 

*#0002*28346#

 

Dette vil gi deg aksess til de avanserte lyd instillingene for Omnia.

 

(Du kan stille inn lyd forsterknings nivå individuelt for forskjellige applikasjoner og høytaler/mic/høretelfon)

 

MEN vær forsiktig med instillingene her, siden du kan skade høytaler/høretelfoner, for ikke å snakke om din hørsel, om du stiller de for høyt.

 

I nedre høyre hjørne vil du så se en meny "knapp":

 

I denne velg Normal >> Headset

 

Den andre instillingen du ser med navnet HP(04) er forsterknings nivå på høretelefon utgangen ved audio avspilling.

 

Denne er som standard satt til -12db , dette kan du så forandre til en høyere instilling etter eget forgodebefinnende. (0 er det høyeste forsterkningens nivaet)

 

Etter å ha forandret denne, gå til Meny i nedre hjørne igjen og velg Apply. (Hvis du ikke gjør dette så lagres instillingen ikke.)

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat fått bekreftet at ny dato på i900 er 7/11...

 

Hva i #=/)/%=#"! Samsung driver med som gjør at dette drøyer så utrolig lenge, det skulle jeg gjerne visst.

For min egen del, så begynner jeg seriøst å vurdere om jeg skal bestille en annen telefon i stedet.

 

Sendte akkurat en mail til Samsung med noen spørsmål, så blir spennende å se om de inhabile folkene på kundeservicen der klarer å gi noen svar med mening... (det klarte de ikke sist)

Lenke til kommentar
Da har jeg akkurat fått bekreftet at ny dato på i900 er 7/11...

 

Hva i #=/)/%=#"! Samsung driver med som gjør at dette drøyer så utrolig lenge, det skulle jeg gjerne visst.

For min egen del, så begynner jeg seriøst å vurdere om jeg skal bestille en annen telefon i stedet.

 

Sendte akkurat en mail til Samsung med noen spørsmål, så blir spennende å se om de inhabile folkene på kundeservicen der klarer å gi noen svar med mening... (det klarte de ikke sist)

 

Helt enig... Telefonen er jo lansert i Asia og deler av Europa for lenge siden så det bør ikke være noe hokus pokus å shippe den til Norge i tide. Eller er det en oppgradert versjon som er på vei??

Lenke til kommentar

Den skal visstnok oppdateres hos distrubutør før den kommer i butikkene... Men tror dette bare er snakk om en software oppgradering, så burde ikke være så vanskelig.

 

Svar fra kundeservice hos Samsung nå jeg spurte om dato:

"Dette er helt opp til distribitøren om når de vil ta den ut for salg.

Det er de som setter dato. Så vi har ingen eksagt dato. Vi har bare fått

beskjed her at den skal komme ut i slutten av oktober. Så deter helt

opp til distribitøren."

 

Men distrubutørene sier at de først må få telefonen fra produsent, for så å oppgradere, også shippe til butikk.

 

Må innrømme at jeg blir litt forvirret av dette, men, men..

Lenke til kommentar

I artikkelen "Har du spørsmål om Omnia", så står det:

"Dersom det er noe du føler ikke ble godt nok dekket i testen, eller dersom du har detaljspørsmål skal vi forsøke å svare deg på det du måtte lure på."

 

Kan noen fortelle meg hvor denne testen er???

Jeg klarer i alle fall ikke å finne den.

 

(Jeg finner sammenlikningstesten av touch telefoner, men dette er ikke en fullverdig Omnia test mener nå jeg.)

Lenke til kommentar

Jeg har siste ROM for denne telefonen i900XBHJ1.exe og er 146 MB stor.

 

Noen som har flere HASH codes til telefonen? (les : *# osv ? )

 

*#0206*8376263# - Shows a screen with the PDA/Phone version numbers, H/W and RFCalDate.

*#197328640# - Root debug menu

*#1546792*# - (Executes \Windows\AdminSettings.exe) Shows the Administrator Settings menu. In there:

1. Version - Shows a menu where you can access the version numbers for the PDA and the Software (redirects to the Settings Version applet)

2. Preconfiguration - Password is *#81230*#. Allows to preconfigure the Omnia Operator settings by changing the country and operator. Note: Changing this will hard-reset the device. This won't lock the device with the specified operator.

3. Network-Call Setting:

>1. Power On Attach: (Attach [default] or Detach) ???

>2. Service Domain: (Combined [default], CS or PS) Changes which service domain to use.

>3. Network mode: (Auto [default], GSM or WCDMA) Changes the data connexion mode. WCDMA is 3G.

>4. Network order (Auto [default], GSM first, WCDMA first or No change) Changes which mode to try first when connecting, with Network Mode on Auto.

4. Internal - Password is unknown. I'm not sure what it does.

 

*#0002*28346# - Opens the Audio control utility, where you can adjust low-level volumes.

*#7465625# - (Executes \Windows\Personalize.exe %LOCK_STATUS_INFO) Shows the status of the Network, Service Provider, SIM or Corporation lock.

*#92782# - (Executes \Windows\uamgr.exe) Shows the UA profile settings.

*#232337# - (Executes \Windows\bthrftest.exe) Shows the Bluetooth RF tester and the device address.

*#32489# - (GSM test) Shows the ciphering status and options to enable or disable it.

*#7451# - (Nothing happens?)

*#7450# - (Nothing happens?)

*#2263# - (Executes \Windows\bandsel.exe -band) (GSM test) Shows the GSM band selection screen, with the options Automatic [default], GSM 850, 900, 1800, 1900, 850/190 and 900/1800.

*#1234# - (Executes \Windows\KSReset.exe #Version) Shows the PDA and the Phone version number.

*#0782# - (Executes \Windows\RTCViewer.exe) Shows the Clock & Alarms settings.

*#0673# - (Executes \Windows\PlaySound.exe) Shows Audio sound tests.

*#9090# - (GSM test) UART/USB settings.

*#0842# - Shows tests for the Vibration, the Back Light and the Alert LED (Power buttton LED).

*#2580# - (GSM test) Integrity settings.

*#0228# - (GSM test) Shows the detailed GSM status: Antenna signal power, served network mode, temperature, Battery, Voltage (Antenna ADC test)

*#2222# - (GSM test) Shows the FTA hardware version.

*#1111# - (GSM test) Shows the FTA software version.

*#0011# - (Executes \Windows\TestMode.exe) (GSM test) Shows some more detailed GSM (Basic Information) status.

*#745# - Dumps SLOG, whatever it is, and shows a message.

*#06# - Shows IMEI number.

*#1*# - (Executes \Windows\Line_KeyTest.exe)

*#0*# - (Executes \Windows\LCDTest.exe) Shows a menu to test LCD colors, bootup melody, vibration, dimming, back camera, front camera, touchscreen, light sensor, sleep mode and mouse. The accelerometer data is also displayed at the bottom.

Endret av Dj_Robbie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...