Gå til innhold

Anmeldelse: Ninja Gaiden 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Dette er et typisk hasteverk microsoft xbox filler spill..Som blir hypa opp til semi storspill, men ser vi på det tekniske så er dette noe dritt. 6/10 hos gamereactor er korrekt. Makan as

 

Hehe. Det kommer jo fra rett person. Ok, nå skal jeg komme med en like dårlig kommentar til deg. Hva med Resistance f.eks? Fillespill, som ble hypet opp, og når det blir lansert så ser man hva slags dritt det egentlig er. Slik kan man sitte å si om hver eneste spill som kommer på andre konsoller. Grill deg noen pølser du (for de som tok den). :) Tror du må få lirt av deg litt av denne fanboyismen. Tar jo helt av.

 

Selv er jeg ikke noe fan av Ninja Gaiden, men tekninsk dårlig er det ikke.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et typisk hasteverk microsoft xbox filler spill..Som blir hypa opp til semi storspill, men ser vi på det tekniske så er dette noe dritt. 6/10 hos gamereactor er korrekt. Makan as

 

Dette er en typisk hastverk sonyfanboy fille post, som baserer seg på falskt grunnlag og som ingen begrunnelser for noen påstander. Fanboy hos Ghaundan er korrekt, makan.

 

"Kampsystemet i slike spel er alfa omega, og kampsystemet i Ninja Gaiden 2 er Gud."

Vil dette si at Gamer.no nettopp ga gud 9 av 10? Oo Jaja, spilt det litt selv. Er ikke så flink, men etter å ha spilt dmc4 er dette rene himmelriket. Det er ikke ett spill som har med story osv, det har om å kjempe og det har ikke gikk meg inntrykk om at det prøver å være noe annet. Jeg klager ikke når action filmer fra 80 tallet ikke kommer med dype moralske og filosofiske problemstillinger, det er action det går på og vurderes deretter.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor alle klager på grafikken i Ninja Gaiden 2. Den er ikke så teknisk imponerende som i forrige spill, men den er stappfull av detaljer og kjører silkeglatt. Som jeg har sagt tidligere, er ragdoll det eneste jeg egentlig savner. Min mening er at Ninja Gaiden 2 ikke har noe som helst å skamme seg over sammenlignet med f.eks. Gears of War (både 1 og 2), Bioshock, Mass Effect, Metal Gear Solid 4, Killzone 2 og andre spill som er anerkjent for sin grafikk. For å si det litt provoserende, tror jeg en del av kritikken kan komme av at mange ikke ser lenger enn til fancy shadereffekter.

 

Jeg innbiller meg at den virkelige grunnen til at Ninja Gaiden 2 har fått såpass moderat/dårlig mottagelse er at det ikke lever opp til forventningene etter originalen. Folk sammenligner de to spillene, teller hvor mange år som har gått mellom dem og regner ut hvor mye bedre oppfølgeren bør være. Når man ser at den ikke kan tilby en like frisk og imponerende spillopplevelse som forgjengeren, blir konklusjonen fort at utvikleren har gjort en for dårlig jobb og henger ikke med på hva folk forventer av et spill i dag. I samme slengen glemmer man at årsaken til dette er at det første spillet allerede var så gjennomført at det praktisk talt ikke var noe mer å forbedre. Foruten kameraet og noe småplukk, var Ninja Gaiden polert som den fineste diamant, og da har jeg ikke engang nevnt Black. Hvordan skal man radikalt forbedre et spill som allerede fungerer akkurat slik man vil? Utvikling innad en enkelt serie er en håpløs indikator på kvalitet. Den eneste rettferdige måten å vurdere et spill er å sammenligne det med konkurrerende titler, og da kan man spørre seg: Hva er det spill som God of War 2 og Devil May Cry 4 har som får Ninja Gaiden 2 til å fremstå som utdatert? Eller for den del, hva har de som stiller det originale Ninja Gaiden i et slikt lys? Hvilken sjangerutvikling er det Team Ninja ikke klarer å holde følge med?

 

Uansett, flott anmeldelse som kjefter der det skal kjeftes og gir klapp på skulderen der dette passer bedre. Synes dette spillet har fått altfor mye usaklig kritikk fra kjente spillsider. Gametrailers sin anmeldelse var så ille at jeg følte meg tvunget til å registrere meg for å kommentere den (for de som måtte lure på hva jeg skrev, se etter thetoe i kommentardelen til HD-versjonen).

Lenke til kommentar
Hva!? Kommer det ikke ut til PS3?

 

Med tanke på at Microsoft distribuerer NG II, så er nok sjansen for en PS3-utgave heller liten. Såfremt ikke Tecmo tar en spansk en og lager en NG II-"remake", som de gjorde med NG Black (som ble NG Sigma på PS3) og gir det ut til PS3.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...