Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at enkelte holder seg unna animefilmene. Jeg var også skeptiske til disse tidligere, og jeg har aldri sett en animeserie i mitt liv. Miyazaki-filmene var en svært positiv overaskelse. Fantasi og sjarm i en herlig blanding. Ingen grunn til ikke å gi disse en fair sjanse.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Mononoke-hime er den beste av ham etter min mening. Den skiller seg også ut vet at den ikke er så barnslig.

 

Dorian: Jeg tror kanskje det er den filmen av Miyazaki du ville likt best. Om det er et mål å finne ut, når man i utgangspunktet er mindre glad i tegnefilmer da...

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Jeg har sett Spirited Away som ikke var for meg og Grave of the Fireflies, som heller ikke var noe. Jeg tror kanskje at GotF kunne vært bedre hvis det er ikke var anime, men jeg føler bare sjeldent for å se en tegnefilm med lav FPS og virkelig engasjere meg for karakterene.

 

Jeg vil anta at Ghost in the Shell og Vexille, eller cyberpunksjangeren generelt, passer deg bedre enn de overnevnte.

Lenke til kommentar
Forsåvidt den eneste "kjente" animefilmen jeg har sett og hvis jeg hadde hatt en vagina så hadde den blitt tørr.

 

Må si meg enig i den. Hva som skal være så bra med den filmen er noe som fremdeles går meg forbi.

Akkurat det poenget har jeg aldri trengt å fått svar på. Religiøse fundamentalister er religiøse fundamentalister, animefans er animefans. Begge grupper er så langt unna min forståelsessirkel at jeg bare har gitt opp.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett en eneste anime-film, men for de som liker litt "voksnere" tegnefilmer anbefales Heavy Metal.

 

For ikke å gå totalt off topic:

Topp 18 animasjon/tegnefilm:

1. Toy Story (1995)

2. The Lion King (1994)

3. Heavy Metal (1981)

4. Beavis and Butt-Head Do America (1996)

5. The Nightmare Before Christmas (1993)

6. The SpongeBob SquarePants Movie (2004)

7. Ratatouille (2007)

8. South Park: Bigger Longer & Uncut (1999)

9. Flåklypa Grand Prix (1975)

10. Flushed Away

11. Bee Movie

12. Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit (2005)

13. Toy Story 2 (1999)

14. Shrek (2001)

15. Monsters, Inc. (2001)

16. Finding Nemo (2003)

17. Terkel i knibe (2004)

18. Cars (2006)

 

Har sikkert glemt mange, men dette var de jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...