Gå til innhold

Har gåt meg vil i minne jungelen. Skal ha en e8400 og e 9800gtx hvilken ram?


k-h-s

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en e8400 prossesor og 9800gtx skjermkort. Har ikke bestemt med for hvilke hoved kort jeg skal ennå men først må jeg finne et ramset.

 

skal kjøre 64bit vista og tenker på 4/6/8gb en av de mengdene med ram. Er ikke siker.

 

Hvilken ram er og anbefale? Pris bryr jeg meg ikke så veldig mye om bare det er en bra ram. Skal game og overkloke etterhvert.

obs ddr2!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

De PC2-8000 ReaperX som er nevnt over har jeg, men fordi jeg har et stort skjermkort fikk ikke brikkene plass. Det jeg gjorde var å skru opp de tre sorte skruene, snudde kjøleribbene omvendt vei, og skrudde på igjen de svarte kantene.

 

Ram'en er kjapp og billig. Du vil ikke kunne bruke fire slike brikker ved siden av hverandre i et 8GB oppsett pga de hesteskoformede kjøleribbene. Men du kan f.eks kjøpe OCZ platinum brikker og bruke sammen med ReaperX fordi det er samme type brikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Her er info fra OCZ sin hjemmeside

 

http://www.ocztechnology.com/products/ddr2/

 

Der kan du klikke og lese om Reaper og Platinum seriene. Jeg henviste til en nettbutikk som selger begge typene. Sjekk at de er inne på lager før du kjøper så du slipper vente på å motta dem.

 

En av moderatorene på OCZ sitt brukerforum sier at brikkene er like for begge typene, men hvis jeg var deg ville jeg holdt meg til en type. Da anbefaler jeg Platinum som jeg linket til noen poster opp. 4GB settet.

 

Den eneste forskjellen på brikkene er måten de kjøles på. ReaperX har noen hesteskoformede jernstenger for å føre varmen vekk fra minnnebrikkene. Platinum har noen sølvfargede plater som du kan se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Men kva skal du med 8gb RAM? Det er vel ikkje så mange program som kan dra nytte av alle 8 gigabytene. 4gb burde vel halda i massevis.

Lenke til kommentar

Submit: 64-bit tar mye mer enn 4gb. 32-bit tar 4gb - minne som må adresseres til f. eks. skjermkort. Dette betyr at dersom du har et skjermkort med 300mb minne, vil du kunne ta nytte av rundt 3,7 minus eventuelle andre ting, som for eksempel lydkort osv.

 

Maximum Paine: Kan du grunngi dette? Hvorfor skal det være bedre med 8gb enn 4gb hvis du bare bruker 3? Nei, sats heller på hastighet, sier jeg, det merker du i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...