Gå til innhold

BK: Ingen hjemme...


Anbefalte innlegg

Det gledet meg å få tilbakemld fra dere :new_woot: . Det inspiserte så her kommer det ett nytt bilde. Bildet er nedtonet og monotomt. Jeg forstår hvis dere trekker paralleller med PMnormals estetikk. Olympus E510 med kit-objektivet ble brukt og i ettertid har jeg redigert bildet i lightroom brennvidde 31mm.

post-134636-1212588472_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant ide. Får en slags rustfølelse fra farene, som jeg i utgangspunktet liker tanken bak. Men jeg føler selv at jeg kanskje ville saturert rustfargen noe over hele bildet.

 

Komposisjon syns jeg fungerer. Jeg ville selv prøvd å lete frem litt mer kontraster fra ujevnhetene i veggen, men det er min smak.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig rart at dette bildet ikke har fått mer oppmerksomhet. Hadde bildet vært signert PMnormal hadde det garantert vært 10+ kommentarer til nå. Hvordan har det seg?

 

I mine øyne er dette bildet nesten fullkomment. Elementenes sammensetning, komposisjon og ferniss/plastisitet er helt på høyde med mye av det som vises frem her på forumet. Det er i tillegg totalt annerledes de tekniske øvelsene som de fleste bedriver, og har sin egen estetikk. Ogajor skriver at han forstår hvis noen trekker sammenligning med min estetikk. Det er jeg enig i, men han har klart å skape sitt eget uttrykk her også. Det er altså ingen blåkopi.

 

Som sagt er det for meg uforståelig at et såpass kunstnerisk bilder har null interesse her på forumet. Vi har tidligere hatt mange tilløp til kunstdiskusjoner i andre tråder. Når ganske middelmådige naturbilder kan få 20 kommentarer fordi det er en som er ny på forumet, så forstår jeg at det er veldig liten interesse for andre ting enn det helt opplagte. Dette er også en ny bidragsyter med sitt første dSLR, men han snobbes likevel. Det på tross av at så og si ingen har klart å debutere med såpass interessante bilder på lange tider.

 

Jeg vet jeg er inhabil her, men jeg er både inhabil og habilt forbauset over den manglende responsen. Vi har normalt vært rause med å ønske nye bidragsytere velkommen, men det gjelder selvfølgelig kun hvis man tar uskarpe makrobilder.

Lenke til kommentar

Når jeg ser ogajor's avatar, mistenker jeg nesten at trådstarter er PMnormal's alter ego ;):tease:

 

Jeg tror at grunnen til at denne typen bilder får såpass lite kommentarer som det gjør; så er det enten fordi de fleste som frekventerer her er unge, og har ikke utviklet nok forståelse/interesse/kunnskap om denne type bilder, eller så har det vært for lite av de i det siste, slik at man egentlig ikke vet hva man skal si eller mene. Og dermed holder kjeft istedet.

 

Når det gjelder bildet, så klarer jeg ikke helt å bestemme meg om jeg liker det, eller ikke. Tror det har med at jeg skulle likt se mer kontraster ... Må tenkte litt mer på denne her.

 

Tom

Lenke til kommentar

PM, jeg ser godt hva du mener. Og jeg er helt enig, til dels. Bildet er fullkomment, teknisk, komposisjonsmessig og motivmessig. Det er ikke bare et bilde av en buske utenfor huset, det er et bilde med sjel og godfølelse. Dette bildet er rett og slett meget bra.

 

At dette bildet er et fantastisk bra bilde, det skal jeg uansett ikke nekte for. For å bruke en angelsaksisk term; I love it.

 

:)

 

(Merker meg forøvrig at PM omtaler seg selv i tredjeperson ved en del anledninger, du har ikke vurdert å portrettintervjue deg selv på rim i A-magasinet? :tease:)

 

(Edit: Feil tråd, likevel kan mesteparten av innlegget overføres. Vi har hatt to meget gode bilder i BK i dag/går.)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...