Gå til innhold

Famitsu gir MGS4 40/40


Birkin

Anbefalte innlegg

...eller at de har japansk smak når det kommer til spill. Er en grunn til at vestlige spill selger dårligere i japan, og tviler på at grunnen er at alle japanere er nasjonalistiske.
Hvorfor solgte Lost Odyssey så dårlig i Japan da? Ikke det at 40k solgte eksemplarer den første dagen er dårlig, men hvis man for eksempel sammenligner det med Final Fantasy XII som solgte 1,7 millioner eksemplarer på en uke så er 40k overraskende dårlig for et spill laget av Final Fantasys skaper.

 

edit: begynner å bli litt vel off-topic, er tross alt MGS4 denne tråden handler om.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...eller at de har japansk smak når det kommer til spill. Er en grunn til at vestlige spill selger dårligere i japan, og tviler på at grunnen er at alle japanere er nasjonalistiske.
Hvorfor solgte Lost Odyssey så dårlig i Japan da? Ikke det at 40k solgte eksemplarer den første dagen er dårlig, men hvis man for eksempel sammenligner det med Final Fantasy XII som solgte 1,7 millioner eksemplarer på en uke så er 40k overraskende dårlig for et spill laget av Final Fantasys skaper.

 

edit: begynner å bli litt vel off-topic, er tross alt MGS4 denne tråden handler om.

 

Fordi LO ble gitt ut til 360, en konsoll som ikke appellerer nevneverdig mye til japanerne i forhold til PS2 (som FF XII) ble gitt ut til. Pluss at FF-serien unektelig har et mye sterkere navn enn LO, samme som Square Enix er et mye sterkere navn enn Mistwalker (som produserte LO). Så at en kjent serie fra et kjent selskap selger bedre enn et nytt spill fra et nytt selskap er vel i grunn ikke så overraskende.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt poenget ditt. Lost Odyssey ble laget av Mistwalker og produsert av Hironobu Sakaguchi som begge er japanske, så grunnen til at det ikke solgte så godt som Final Fantasy XII kan vel ikke ha vært nasjonalisme?

Endret av Puppet
Lenke til kommentar

første intrykk ja:

jeg kan starte med å si at MGS serien er hele min spill lidenskap pakket inn på 1 cd:P

 

spillet er AWESOME!

har spilt i 2å en halv time cirka.

ser bra ut, voice actign er bra!

det er metal gear basically.

 

eneste er kontrollern er uvant å trenger tilvenning. den er ikek dårlgi men det er bare så mye :D

 

måtte på jobb nå så jeg får ikke spilt mer før 7 :(

 

men bare spør om dere lurer på noe:D

Lenke til kommentar

Fylla og fylla, noen vel fortjente Grans Premium etter alle avluttende tester skader ingen :p

 

Angrer som ein hund no at eg ikkje la inn forhåndsbestillinger for evigheter siden, da pengen faktisk var på plass :roll:

 

Men det ordner seg, er ikkje verre enn å holde seg unna tråder om spillet...akk ja..kose meg med Bad Company demoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...