Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sjalu/irritert over xene til dama


Gjest sjalu

Anbefalte innlegg

Gjest sjalu

Hei.

 

Er slik at jeg har vært sammen med kjæresten min i snart litt over et år nå.

Alt er helt topp, hun har det utrolig bra med meg, og jeg har det utrolig bra med hun.

 

Tingen er det at, mange av folka hu prater med på nettet prater om tidligere ting de har gjort sammen, når de vet at hun er sammen med meg.

 

F.eks..

"Heysann jenta som liker å knulle;)

Skjer a ?

Når kommer du til meg da? "

 

Og de vet at hun er i et stabilt forhold..

Slike ting som det får meg til å ha lyst å hente et balltre, og slå inn skallen på disse folka..

Dette er da folk hun bare har hatt seg med.

 

Hva skal jeg gjøre? har det skikkelig jævlig med tanke på å miste hu overfor disse folka(rasshølene)..

Hva er det med folk, at de ikke kan RESPEKTERE at folk er i et stabilt forhold.

 

Er ikke en sint person av natur, og hvertfall ikke voldelig, men det at disse ONS (One night stands driten) skal få frem de værste sidene i meg. Elsker hun utrolig høyt, og har bare ikke lyst at disse folka skal gi henne disse tilbudene konstant, flere ganger om dagen..

 

hennes reaksjon på dette er at det bare er kødd..

Mange av vennene hennes er folk hun også har hatt seg med, 10 av de tror jeg det er..

Noe hun selvsagt angrer på, men hun har fortsatt vennskap med disse..

 

Dette ble veldig rotete, men håper det er lesbart :)

 

Takker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt koker jo ned til om du stoler på jenta.. Om hun selv sier hun bare ser på det som kødd og sier hun overhoder ikke kunne tenkt tanken på å gå tilbake til noen av disse ( noe som ikke ville vært helt logisk uansett ) så burde dette holde.

 

Og nei, slå inn trynet på disse folka må du ikke finne på, da vil dama mest sansynlig hate deg..

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med Spartan. Du kan ikke bestemme hvem hun skal og ikke skal snakke med, men du burde ta det opp med henne, og fortelle henne hvor mye det plager deg. Fortelle henne at du er veldig glad i henne og at du er redd for å miste henne.

 

Og som Smeagoldfish sier, så er ikke vold noe som hjelper.

 

Er det kun på nett hun prater med disse personene?

 

Jeg håper i hvert fall at det ordner seg. Sjalusi er forferdelig ekkelt. :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Vold skal du bare glemme; det fører ikke noe godt med seg. Du har i grunnen to valg: enten skal du stole på henne og la det fortsette, eller så tar du det opp med henne og sier hva du mener. Selv hadde jeg ikke likt det hvis damen min hadde hatt så nær kontakt med sine tidligere partnere.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Er slik at jeg har vært sammen med kjæresten min i snart litt over et år nå.

Alt er helt topp, hun har det utrolig bra med meg, og jeg har det utrolig bra med hun.

 

Tingen er det at, mange av folka hu prater med på nettet prater om tidligere ting de har gjort sammen, når de vet at hun er sammen med meg.

 

F.eks..

"Heysann jenta som liker å knulle;)

Skjer a ?

Når kommer du til meg da? "

 

Og de vet at hun er i et stabilt forhold..

Slike ting som det får meg til å ha lyst å hente et balltre, og slå inn skallen på disse folka..

Dette er da folk hun bare har hatt seg med.

 

Hva skal jeg gjøre? har det skikkelig jævlig med tanke på å miste hu overfor disse folka(rasshølene)..

Hva er det med folk, at de ikke kan RESPEKTERE at folk er i et stabilt forhold.

 

Er ikke en sint person av natur, og hvertfall ikke voldelig, men det at disse ONS (One night stands driten) skal få frem de værste sidene i meg. Elsker hun utrolig høyt, og har bare ikke lyst at disse folka skal gi henne disse tilbudene konstant, flere ganger om dagen..

 

hennes reaksjon på dette er at det bare er kødd..

Mange av vennene hennes er folk hun også har hatt seg med, 10 av de tror jeg det er..

Noe hun selvsagt angrer på, men hun har fortsatt vennskap med disse..

 

Dette ble veldig rotete, men håper det er lesbart :)

 

Takker ;)

 

 

Forstår deg veldig godt. Har du snakket med jenta di? Kanskje sagt hvordan du føler det, og om hun kanskje kan be de slutte med dette og si at hun faktisk er i et forhold.

Synd hun skylder deg det som en kjæreste.

 

 

svare med feil knapp, hele greia med. Sorry :p

Lenke til kommentar

Er dere alle helt spik spenna dumme i huet!?

 

Hva er neste mote?! Han kan ikke kontrollere hvem hun knuller?!

 

Han skal bare stole på henne?! Er dette kødd?!

 

Hun skal gjøre seg fortjent til tilliten, OG DET GJØR HUN IKKE VED Å FLØRTE / KØDDE SEXUELT / HENGE RUNDT EKSER / UNNGÅ Å AVVISE GUTTER / ELLER PÅ ANNEN MÅTE IKKE SETTE GRENSER. Det hun gjør og den generelle holdningen i samfunnet er totalt forkastelig!

 

Forhold holdes sammen av følelser så lenge dere er forelska, etter den tid er over så er det samarbeid og kommunikasjon som gjelder for å få til samarbeidet. For at samarbeid og kommunikasjon skal fungere må dere ha vettuge regler i forholdet som tar hensyn til begge parter.

 

DET INNEBÆRER IKKE Å TA IMOT SEXUELLE TILNÆRMELSER!

 

At han er nødt til å akseptere slikt er en krenkelse ovenfor ham, og et tillitsbrudd av henne. Sexuelle tilnærmelser er ikke like nødvendig som mat, trygghet og det å gå på do, hun kan lett unngå det. Klarer hun ikke det vil jeg tro hun har et selvtillitsproblem som hun bøter for med dette. Det er ikke akseptabelt.

 

Nei, han kan ikke bestemme hvem hun skal snakke med, men hvis de hun snakker med ikke oppfører seg bør hun sette grenser, DET er hennes ANSVAR i forholdet! Hjelper ikke det, så bør hun vurdere hva hun skal gjøre for å løse situasjonen, og ikke bare drite i det som om dette ikke angår henne! Det gjør det nemlig i ALLER høyste grad.

 

Er det noe rart at folk skilles i dag spør jeg bare?!?!

Folk fatter jo ikke regler og normer! Hvor går grensen mellom en aper og dette folket?

 

Et forhold er BINDENDE! Det er ikke en LEK der man bare gjør det man har lyst til! Voks opp!

Lenke til kommentar

Bare for å påpeke, dersom dama tillater at andre snakker slikt til henne mens hun er i et forhold så er det henne du må prate med. Dersom hun gir andre inntrykk av at hun liker at folk snakker slikt til henne, eller at hun i det hele tatt tillater det, så vil folk gjøre det også(om de ikke tenker lengre en nesa si).

 

Dersom du er glad i henne og ønsker å beholde henne så ta en prat om det. Men samtidig bør du være obs på at hun har andre meninger en deg. Dersom hun mener du ikke har noe med det bør du nok heller revurdere forholdet og hva som er viktig for deg.

 

Eg har godtatt mye rart opp igjennom tidene med tidligere kjærester. Men dette har vært en blanding av hva som er viktig for meg/oss, hvor mye eg stoler på vedkommende og hvor vi er i et forhold. Eg ville nok ikke godtatt hva som helst med hvem som helst.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er et stabilt forhold preget av at folk stoler på hverandre. Og hvis du stoler på dama di kan du vel forvente at hun ikke roter seg bortpå noen av eksene sine mens dere er sammen.

 

Når det er sagt så ville ikke jeg heller likt at eksene snakker sånn, men jeg er egentlig ikke særlig sjalu av meg. Ta det opp med dama først, men merk at hun neppe blir blid hvis hun får inntrykk av at du ikke stoler på henne.

Lenke til kommentar
Er dere alle helt spik spenna dumme i huet!?

 

Hva er neste mote?! Han kan ikke kontrollere hvem hun knuller?!

 

Han skal bare stole på henne?! Er dette kødd?!

 

Hun skal gjøre seg fortjent til tilliten, OG DET GJØR HUN IKKE VED Å FLØRTE / KØDDE SEXUELT / HENGE RUNDT EKSER / UNNGÅ Å AVVISE GUTTER / ELLER PÅ ANNEN MÅTE IKKE SETTE GRENSER. Det hun gjør og den generelle holdningen i samfunnet er totalt forkastelig!

 

Forhold holdes sammen av følelser så lenge dere er forelska, etter den tid er over så er det samarbeid og kommunikasjon som gjelder for å få til samarbeidet. For at samarbeid og kommunikasjon skal fungere må dere ha vettuge regler i forholdet som tar hensyn til begge parter.

 

DET INNEBÆRER IKKE Å TA IMOT SEXUELLE TILNÆRMELSER!

 

At han er nødt til å akseptere slikt er en krenkelse ovenfor ham, og et tillitsbrudd av henne. Sexuelle tilnærmelser er ikke like nødvendig som mat, trygghet og det å gå på do, hun kan lett unngå det. Klarer hun ikke det vil jeg tro hun har et selvtillitsproblem som hun bøter for med dette. Det er ikke akseptabelt.

 

Nei, han kan ikke bestemme hvem hun skal snakke med, men hvis de hun snakker med ikke oppfører seg bør hun sette grenser, DET er hennes ANSVAR i forholdet! Hjelper ikke det, så bør hun vurdere hva hun skal gjøre for å løse situasjonen, og ikke bare drite i det som om dette ikke angår henne! Det gjør det nemlig i ALLER høyste grad.

 

Er det noe rart at folk skilles i dag spør jeg bare?!?!

Folk fatter jo ikke regler og normer! Hvor går grensen mellom en aper og dette folket?

 

Et forhold er BINDENDE! Det er ikke en LEK der man bare gjør det man har lyst til! Voks opp!

 

My man. WORD. :thumbup:

 

Er så lei at enkelte folk i forhold tar enkelet ting for bagateller når de ikke er det. Er du fannken meg i et forlhold så skal du ihvertfall ikke ha noe som helst med dine gamle x`er å gjøre, men fokusere om det forholdet som er nå.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_audun_*

Er enig med de andre her som sier at dette er ikke noe du bør godta. Jeg tviler på at jeg hadde godtatt det.

En ting er at andre gutter legger ann på henne. Med mindre du er sammen med ei skikkelig lite pen jente, kommer det til å skje fra tid til annen. Noe annet er når hun flørter tilbake og "er med på leken". Det er utrolig respektløst overfor deg, og det burde du ikke finne deg i, uansett hvor redd du er for å aldri finne ei like bra dame igjen. For da er hun rett og slett ikke bra for deg, uansett hvor mange andre kvaliteter hun har.

En ting du imidlertid bør være obs på er at det vil være litt turnoff for jenta at du sier at du ikke liker det. Kommer nok ann på åssen du legger det fram men sånn som jeg la det fram da den slæske massøren til exen min begynte å legge ann på hu, ble hu bare sur på meg fordi jeg var sjalu og usikker.....

Nå er jeg mer erfaren og ville tatt det opp på en annen måte. Det jeg vil TRO(merk: har ikke fått sjansen til å prøve det enda), er at den beste måten er å ta det opp med henne på en rolig måte, uten å bli tydelig sinna el frustrert. Si til henne at du ikke aksepterer sånt, og at hun får velge mellom å kutte ut flørtinga med gamle pulvenner/exer hvis hun vil være sammen med deg, eller at dere gjør det slutt så hun kan fortsette denne flørtinga si. Hvis du ikke orker å være sammen med henne hvis hun fortsetter sånn(som jeg får inntrykk av)

Virker litt som hun prøver å få i pose og sekk her, og det må du IKKE akseptere. Gjør du det riktig vil hun mest sannsynlig ikke bare godta å kutte ut vennene, men også bli mer tiltrukket av deg, fordi du har satt grenser, og vist at du ikke lar henne slippe unna med hva som helst.

 

MEN.... du MÅ være villig til å la henne gå hvis hun ikke vil slutte. Hvis hun sier at hun heller vil fortsette å flørte med gamle flammer, må du bare akseptere det og komme deg ut av forholdet. På sikt vil uansett det være det beste for deg, selv om det vil gjøre vondt i noen uker/mnd.

 

Håper dette ga deg noe å tenke på, lykke til kompis! :)

Lenke til kommentar

Vil bare føye et par ting til den siste posten.

IKKE krev at dama skal slutte å flørte med de andre, gi henne heller valget mellom å være med deg og kutte ut flørtinga, eller å slå opp og la henne gjøre akkurat hva hun vil. Hvis hun skulle velge å gjøre det slutt, har du uansett gjort det riktige valget, for da er hun ikke mye glad i deg uansett, og ville mest sannsynlig vært utro om hun fikk sjansen.

 

IKKE vis at du blir sinna, frustrert, sjalu, whatever når du tar opp dette med henne. Det kan ikke sies nok!

 

Hvis tanken på at det blir slutt skremmer deg, bare tenk på det på denne måten.

Dette forholdet har 3 utfall:

Du fortsetter i et rævva forhold med noen positive øyeblikk i ny og ne, men med en konstant vond følelse av tanken på at hun flørter med andre gutter, og kanskje gjør noe mer. Hver gang hun er på fest e.l. uten deg og du ikke har "kontroll" på henne vil du lure på om hun er utro. For mest sannsynlig til slutt finne ut at hun er det, eller at hun dumper deg fordi du er tøffel. Du vil ha det mye vondt i selve forholdet og i noen uker/mnd etterpå

 

Du sier at hun får velge mellom deg og de andre, hun velger de andre, du vil ha det vondt i noen uker/mnd etterpå. Men du har i det minste vist at du ikke finner deg i hva som helst, og det er til syvende og sist mye bedre og sunnere enn forrige alternativ.

 

Du sier ifra, hun velger deg og kutter ut flørtinga, du vil etterhvert slutte ha den usikkerheten og de vonde følelsene. Og forholdet vil bli mye bedre etterpå. Og ikke minst, det vil nok gi et aldri så lite løft i selvtilliten din, fordi du har stått på krava dine og vist deg som en mann!

 

Jeg kunne skrivd side opp og side ned om dette, føler at jeg blir skikkelig engasjert, sikkert fordi jeg hadde litt av den samme opplevelsen som deg, og takla det på så innmari feil måte....Nå er det nesten så jeg lengter etter å oppleve det samme igjen, bare for å få vist at nå er jeg blitt MANN :p

 

Men det er klart, det er utrolig lett å si hvordan man bør reagere når ens egne følelser ikke er involvert... de gjør som regel saken mye vanskeligere. men jeg har tro på deg!! STÅ PÅ KRAVA DINE!! :thumbup: Jeg vil veldig gjerne høre åssen det går, enten her eller på PM ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...