Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fordommer og bla bla


Anbefalte innlegg

Der måtte en norsk mann betale familien til hun ungjenta en sum med penger. Tror summen var på 100.000 NOK. Ikke rart uttryket "Kjøpt seg kone" kommer. Man må være virkelig desperat hvis man reiser så langt for ei kone.

 

Det kalles sinsod eller medgift, og er en tradisjon i store deler av Thailand. Spiller ingen rolle om man er thai eller vestlig, sinsod betales til familien som bruker pengene til å arrangere bryllupet og den medfølgende festen. En venn av meg giftet seg i Thailand for et par år siden, og han betalte 100.000 NOK i sinsod til familien. Familien arrangerte fest for hele landsbyen, og samtlige 3000 innbyggere kom på festen og ga brudeparet penger i gave. Etter bryllupet satt brudeparet igjen med over 300.000 NOK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han er kanskje ikke fornøyd med utvalget som finnes her da?

 

Synes jeg er et dårlig argument. De burde nok lete litt mere.

Finn en norsk dame som er villig til å være hjemme, lage mat, pule når mannen måtte ønske, vaske huset og fortsatt prøve å se litt pen ut. Så skal jeg si at utvalget er bra her i Norge også.

 

 

Har jeg missforstått? Er det slave du mente? Trodde du mente kone.. -.-

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Guest_Anon_*

Ja, jeg kan forstå at tanken på en kone som "alltid" lager mat, "alltid" vasker opp og tar seg av ungene (så du selv slipper det) kan appellere til enkelte sjåvinistiske griser som ikke klarer å følge med i tiden. Men her i Norge hvor du mest sannsynlig er født og oppvokst har vi faktisk en litt annen kjønnskultur, enten du liker det eller ikke. Du er født og oppvokst i denne kulturen, og dermed er du også en del av den. Derfor må du også tåle at folk reagerer negativt på ditt såkalte "ekteskap" bygget på "kjærlighet", fordi det rett og slett minner mistenkelig om noe de fleste av oss har blitt opplært til å mislike, nemlig menneskehandel.

 

Utsagn som "i kjærlighet har alder ingenting å si" er direkte latterlige. Så klart alder har noe å si når du er gammel nok til å være vedkommendes far. Jeg sier ikke at det ikke kan funke, men når det kommer en "rik" og hvit mann som er naiv nok til å tro at du flørter med ham for noe annet enn pengenes skyld, er dette IALLEFALL IKKE en gyllen anledning til å skaffe seg den oppholdstillatelsen du så lenge har drømt om og forlate et liv i fattigdom/og eller prostitusjon.

 

 

Du mener sikkert at jeg generaliserer nå og kaller alle thailandske kvinner for horer og gold-diggere. Men se det heller på denne måten: Har en ung thailandsk kvinne en livssituasjon og økonomi som hun er tilfreds med, ser hun som regel ikke to ganger etter en norsk mann på over 30. Derfor er nok majoriteten av de som tar kontakt tar kontakt horer, ex-horer og gold-diggers selv om de kanskje ikke innrømmer dette selv.

 

En generalisering derimot er at alle asiatiske (og da særlig Thailandske) kvinner er underdanige, feminine, vakre og elegante. Dette er mest sannsynlig et resultat av romantiseringen av østlig kultur som fant sted i før og etterkrigstiden. Selv om det finnes mange som er det, betyr ikke det at det er mange som ikke er det. Og det samme gjelder norske kvinner som mange av dere rakker ned på for å sette Thaikvinner i et bedre lys. Det finnes nok mange underdanige norske kvinner som er både feminine og vakre, men de har mest sannsynlig ingen interesse av en 30 år eldre mann, fordi vi i Norge (ulikt Thailand) har en velfungerende økonomisk modell.

 

Ved å generalisere Norske kvinner rakker du også ned på din mor, din søster, dine venners koner, søsken, mødre, tanter, kusiner, bestemødre, venninner, etc. Og med et slikt kvinnesyn er det ikke rart du må støtte deg på nasjonaliteten og lommeboka di og finne deg en kone i utlandet.

 

Og hvis forholdet er basert på kjærlighet:

-Hvorfor bosetter ikke du deg i Thailand og blir Thailandsk statsborger istedenfor å ta henne med hjem?

-Dersom myndighetene nekter dere ekteskap, er hun fortsatt villig til å være partneren din for alltid?

-Snakker du Thai, ev. snakker hun godt engelsk? Snakker DU godt engelsk? Snakker dere begge samme språk godt nok til å kommunisere uanstrengt?

-Kommer forholdet deres til å vare etter hun har fått seg oppholdstillatelsen og etablert en egenkapital i Norge?

 

For all del, jeg støtter individets frihet til å velge selv, både Thaikvinner og menn som kjøper seg postordrebruder. men jeg synes fortsatt dere er motbydelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...