Gå til innhold

Objektiv til snowboard bilder? EOS 350D


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurer på om dere vet om noen gode objektiver til å fotografere snowboard ?

 

Har fått anbefalt en 75-200mm (husker ikke akkurat hvilken)...

 

Kan gjerne kjøpe brukt, men har ikke tenkt til å kjøpe før September - November....

 

Har et Canon eos 350D / Rebel XT...

 

 

Budsjettet ligger på max 3000kr...

 

NothinDoin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være et meget fint valg. For meg blir 70-200/2.8 litt framtungt på et 350D, men jeg kan ikke si noe om f/4-versjonen, men det er nok de som kan. :)

 

I den typen foto du snakker om vil du meget, meget sjelden trenge det ekstra blendertrinnet f/2.8 gir deg over f/4.0.

 

Selv blender jeg gjerne ned en del når jeg har nok lys til det, rett og slett for å få litt mer DOF, da har AF litt større sjanse for å treffe rett.

 

:)

Lenke til kommentar

Det objektivet du linket til er meget bra, men jeg er i tvil om det er denne type objektiv du trenger til å ta snowboardbilder. Stor nok blenderåpning er vel heller ikke noe problem siden bildene typisk tas i mye lys. Da er neppe blender noe issue, med mindre du er ute etter veldig liten dybdeskarphet.

 

Men jeg lurer på om et teleobjektiv egentlig er det du vil bruke til å ta snowboardbilder. Er det triks du skal da bilde av så vil du vel ofte være relativt nært motivet? Kjenner jeg snowboardfolket rett så blir vel de fleste bilder tatt ved en avtalt kicker eller rail. Da er vel 70-200 litt for mye tele for den bruken. Noe annet dersom du snakker big mountain og større avstander til motivet. Da er tele et must. Dersom jeg har rett i mine antagelser mht bruk så tror jeg du skal se hen til objektiver som dekker normalområdet evt litt vidvinkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...