Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette hjelper deg, men kan bekrefte at jeg oppgraderte bios til 10B lastet ned fra MSI sin side og fulgte NØYAKTIG den beskrivelsen om oppdatering av bios som ligger i en pdf-fil på samme sted.

 

I nevnte pdf står det hvordan dette gjøres i ren DOS på 2 forskjellige måter:

 

Jeg brukte alternativet med Usb-floppy og brukte en av mine minimale boot-disketter fra min Win 98 maskin for å boote, og fulgte oppskrifen derfra.

 

Den feilen mange gjør er å ikke bruke den bat-fila i DOS som følger med på nedlastningen.

Denne kaller nemlig flashe-fila eafudos med en rekke parametre som ikke kommer med ellers.

 

Da er du solgt fordi USB, minnekort osv slutter å virke.

 

Sitter ikke med pdf-fila her nå, men alternativet uten floppy i DOS skulle være like trygt,

men dette har jeg ikke prøvd.

 

Lykke til!

 

Ok, så jeg kan legge filene i minnebrikken min å bare boote opp etter maskina har starta opp? Eller må det gjøres i BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet forleden hvor varm northbridge/cpu kan bli før systemet slår seg av. 92grader var resultatet.

Men undrer meg litt over at en 2,5watts cpu (og northbridge) kan generere så mye varme.. (northbridge var ikke utsatt for noe spesiell belastning)

Med andre ord kan ikke wind'en gå uten vifte, og det er jo litt synd egentlig

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Hei

 

Denne linken er nyttig for de som ønsker å oppgradere BIOS i Wind.

Jeg fulgte punktene her helt nøyaktig og alt gikk som smurt.

Man oppgraderer direkte fra hardisken.

 

Bios 1.0B

 

Jeg har en U100 med 2 GB RAM og kjører nå BIOS versjon 1.09.

Denne fungerer perfekt for meg og jeg kommer ikke til å oppgradere til

1.0B. Kun små endringer i den siste og som dere kan se i artikkelen er det

flere som har rapportert problemer med overklokking i 1.0B

 

Ligger også en link i artikkelen for de som ønsker å gå tilbake til 1.09 dersom

1.0B ikke fungerer bra.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Testet forleden hvor varm northbridge/cpu kan bli før systemet slår seg av. 92grader var resultatet.

Men undrer meg litt over at en 2,5watts cpu (og northbridge) kan generere så mye varme.. (northbridge var ikke utsatt for noe spesiell belastning)

Med andre ord kan ikke wind'en gå uten vifte, og det er jo litt synd egentlig

Northbridge sitter på hovedkortet, og som kjent er vel hovedkortet som sitter i Winden ikke akkurat strømgjerrig(?).

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen planer om ny maskin, jeg har en 17" hp laptop hjemme.. Men jeg skal til kina en tur, og tenkte pokker heller, jeg må ha noe lett å reise med. Så jeg bestilte en U100 (hvit) ATOM N270|1+1GB RAM|160GB HDD|Cam|Bluetooth|6-cell

på sånn pc-jobb-ordning. Den kommer til å koste meg 78kr av bruttolønna i mnd :!:

Nå gleder jeg meg plutselig som en unge til levering :D

Endret av toth
Lenke til kommentar

Dere som har kjøpt Wind U100 i Norge den siste tiden, hva slags touchpad har dere? Ser det er ganske mange produktkoder ute og går og en del/mange på diverse internasjonale fora som har en Sentelic pad som bare fungerer med kjipe drivere mens andre (også med 'nykjøpte' maskiner, ikke bare fra de aller første partiene) har Synaptics (edit: eller i alle fall en pad som virker fint med Synaptics driver selv om det er de andre som kommer preinstallert).

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...