Gå til innhold

MSI Wind Notebook tråden


Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?  

306 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe MSI Wind/Medion Akoya Mini?

    • Ja, skal kjøpe Medion Akoya Mini/MSI Wind uansett batteri.
      105
    • Ja, men skal vente til at 6-cell batteri er standardutstyr.
      130
    • nei
      71


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann MSI Wind-folk!

 

Vurderer å gå til innkjøp av denne skjønnheten. Et par spørsmål først, hvis noen kan ta seg tid:

 

Ser på denne fra Komplett. Det er ikke den nyeste modellen, men eneste forskjellen er vel at den ikke har 3G?

 

Skal bruke PCen som skolepc i England etter sommerferien, hvor stor er sannsynligheten for at det kommer en ny og bedre modell før den tid?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et problem..

Hadde win xp og win 7 i dual boot på winden min.. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve easypeasy (linux), og dermed slette win 7. Så dreiv jeg og rota litt i norton partition magic som jeg egentlig ikke har peiling på. Og det endte til slutt med at partisjon 2 ble satt som aktiv (den er det ingenting på enda).

 

Når jeg booter opp maskinen nå får jeg bare "lesefeil på disken".

Hjeelp? Mulig å få den tilbake med fabrikkinnstillinger på en grei måte? Må isåfall bli med USB, har ikke tilgang på usb dvdrw..

 

Setter stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar

Ser nå at U100 med 2 gb ram koster 3290,- på MPX,

og U120 (med 1gb ram) koster 3390,-

Begge har forøvrig 3 cells batteriet.

Hvilken burde jeg gå for? Får ikke bestemt meg, bruker for tiden en del mobilt bredbånd så hadde vært kjekt med simkortstøtte, men hadde også vært fint med muligheten til mer ram.

Vil ha helsvart som u100 fåes i, mens virker som u120 kun fåes i hvit med svarte detaljer, forsovidt fett det også, i tilleg liker jeg bedre u120 siden den ikke virker like rund.

Er en del for og imot på begge to, heller vel mest mot U120.

Er det flere forskjeller på u100 og u120, annet en simkortstøtten og litt på utseende

Fungerer begge like bra med 6cell batteriet?

Lenke til kommentar
Begge har forøvrig 3 cells batteriet.

Er en del for og imot på begge to, heller vel mest mot U120.

Er det flere forskjeller på u100 og u120, annet en simkortstøtten og litt på utseende

 

'Hverken U100 eller U120 har innebygd støtte for 3g' skrev jeg den 3.3.09 og det gjelder nok fortsatt. U120H har innebygd 3g støtte, men tror ikke denne er i landet og uansett snakker vi da om en annen pris...

 

Ellers er eneste forskjellen på U100 og U120 designet.

 

HTH

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med en slik til Wind'en sin? Eller noe liknede?

Er litt skeptisk til slike, uten at jeg har noen grunn da jeg vet lite om slike ladere.

 

Jeg har veldig lyst på en slik! Veldig hendig på lange bilturer.. selv om det ikke forekommer så ofte..

 

Ser ingen grund til å være skeptsik her...

 

Det blir nok prisen som holder meg tilbake..

 

EDIT:

Jeg stakk innom ebay, og fant en der til ca 11 dollar...

70 kroner for en slik er ikke så galt.. med frakt ca 19 dollar..

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hjelper deg, men kan bekrefte at jeg oppgraderte bios til 10B lastet ned fra MSI sin side og fulgte NØYAKTIG den beskrivelsen om oppdatering av bios som ligger i en pdf-fil på samme sted.

 

I nevnte pdf står det hvordan dette gjøres i ren DOS på 2 forskjellige måter:

 

Jeg brukte alternativet med Usb-floppy og brukte en av mine minimale boot-disketter fra min Win 98 maskin for å boote, og fulgte oppskrifen derfra.

 

Den feilen mange gjør er å ikke bruke den bat-fila i DOS som følger med på nedlastningen.

Denne kaller nemlig flashe-fila eafudos med en rekke parametre som ikke kommer med ellers.

 

Da er du solgt fordi USB, minnekort osv slutter å virke.

 

Sitter ikke med pdf-fila her nå, men alternativet uten floppy i DOS skulle være like trygt,

men dette har jeg ikke prøvd.

 

Lykke til!

Endret av curiousx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...