Eksempel Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Noen som har lest Karens jul av Amalie Skram? = ) Jeg har noen spørsmål om personkarakteristikken: Hva får du vite om personens ytre trekk (utseende, alder, damilieforhold, yrke...)? Hva får du vite om indre egenskaper (hva personen tenker og føler)? Hvor er vendepunktet i novella? Hva kan du si om synsvinkelen? Hvilke fortellermåter finnes i novella? Hvordan er språk og ordvalg? Dette er spørsmål som jeg og noen venner har prøvd å finne ut. Så jeg vil gjerne se hva deres svar på disse spørsmålene er, bare for å sammenligne. = )
Jann - Ove Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Haha, du vil bare ha noen til å gjøre oppgavene for deg du Se forøvrig på skildringsbruken, absolutt alt er negativt ladet, bortsett fra karen som lever i sin egen lille verden der alt løser seg når madammen kommer hjem
Eksempel Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 Haha, du vil bare ha noen til å gjøre oppgavene for deg du Se forøvrig på skildringsbruken, absolutt alt er negativt ladet, bortsett fra karen som lever i sin egen lille verden der alt løser seg når madammen kommer hjem Nei, jeg har gjort aaalt selv... Men ettersom du tydeligvis kan teksten; Kan ikke du hjelpe meg?
mikaragua Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 (endret) Du finner svar på mange av spørsmålene dine ved å lese novellen. Karen var tjenestepike, men ble kastet ut etter at hun ble gravid. I novella venter hun på at madam Olsen skal komme tilbake, for da får hun tak over hodet. Faren er død, og stemora hennes vil ikke ha noe med henne å gjøre. Hun kjenner ikke faren til barnet sitt. Resten kan du lese selv. Endret 29. mai 2008 av Mikachu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå