Gå til innhold

Rasisme blandt nordmenn


Anbefalte innlegg

Nå tenkte jeg at jeg skulle stille et utradisjonelt spørsmål. Hvorfor er det greit å påstå at alle blondiner er dumme som brød, mens man blir nesten buret inne hvis man sier at svartinger er evneveike?

 

Selv så er jeg en mann med blondt hår, og jeg føler meg faktisk støtt og/eller "såret" når folk sier at den blonde delen av befolkningen er "dumme". "Han er blond" osv. Jeg må si at jeg lurer på hvordan ordensmyndighetene har reagert om jeg ville anmeldt en neger for rasisme.

Det er jo minst like ille å kalle en blond person dum, som å kalle en neger dum? eller er det sånn at alle fortsatt har idealene til en viss tysker med smal bart ennå? Greit at enkelte syns at hvite, blonde og blåøyde skandinavere er "übermensch", men synes ikke vi blonde skal tolerere å bli kalt dumme pga at alle andre tror vi er "übermensch" og derfor ikke har mindreverdighetskomplekser, slik som mange mørkhudede har. Nå vil jeg også påstå at "fremmedkulturelle" og "etniske nordmenn" er like ille på dette punktet, så jeg legger ikke skylden på utlendinger.

 

Uansett, så vil jeg kalle dette rasisme, og siden rasisme ikke er lov på dette forumet, så vil jeg kreve alle utsagn om hvor dumme blondiner er slettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

 

Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

Lenke til kommentar

Tror hvis de kaller deg blondie eller noe lignende er det ikke for å såre deg men for gøy. Men hvis du sliter med lav selvfølelse og mangler humor så forstår jeg at du kan til tider ta deg nær av det.

 

Men jeg har ennå tilgode å se utrykket f.eks. "jævla svarting" blitt brukt i humoristiske ordelag men mulig jeg burde gjøre noe med omgangskretsen min?

Lenke til kommentar
Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

 

Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

 

Jeg har muligens forklart meg dårlig, men mente å kalle folk dum fordi de er neger eller blond. altså mene at alle som er neger eller blond er dumme.

 

Tror hvis de kaller deg blondie eller noe lignende er det ikke for å såre deg men for gøy. Men hvis du sliter med lav selvfølelse og mangler humor så forstår jeg at du kan til tider ta deg nær av det.

 

Men jeg har ennå tilgode å se utrykket f.eks. "jævla svarting" blitt brukt i humoristiske ordelag men mulig jeg burde gjøre noe med omgangskretsen min?

 

Jeg bryr meg ikke om sånne ting. Jeg vet at jeg er en av Gud's beste skapninger. MEN jeg vil at rett skal være rett, når man ikke får lov til å si negative ting til en neger, så skal man heller ikke påstå at blondiner er dumme/horete. Forøvrig så er Hitler humor mye brukt i min omgangskrets.

Lenke til kommentar

Jeg har en kamerat som er litt farget (asiat - sør-korea), vi kaller han for neger, vi kaller også hverandre for negere til tider, men ikke for å være rasistiske. Har også en kamerat som er "helt svart" omtrent, og han liker også å bli kalt neger.

 

Jeg er ikke rasist, jeg skulle ønske jeg var farget selv.

Lenke til kommentar

Det kan jo ha noe med at det er ganske åpenbart at hårfarge ikke har noe med intelligens å gjøre, mens det faktisk er folk som går rundt å tror at "svartinger" er mindre intelligente. Begrepet "svartinger" går ikke egentlig direkte på hudfarge, men hva den hudfargen representerer, som for mange er enten en underlegen rase eller at man kommer fra et sted hvor det bare er hyper-voldelige analfabeter.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal/skulle/har det blitt ulovlig? Hva er galt med ordet neger, jeg bruker det for å beskrive mørkhudet, det høres jo bedre ut?

 

De som er neger har vel fått det for seg at de er mindreverdig, og derfor vil de leve i sin egen verden der de tror de er hvite, og når noen minner dem på at de er neger, så blir de sinte. Personlig så har jeg problemer med mørkhudede. har ikke noe hat mot de, men jeg har for mange dårlige erfaringer da jeg så min første neger da jeg var 14. som dere sikkert skjønner så bor jeg i en bortgjemt bygd som tidligere hadde et asylmottak. Folk burde godta vårt språk og forholde seg til det, i stedet for å kreve at vi kutter ut ord, så kan vi alle leve i fred og harmoni.

Endret av Gridset
Lenke til kommentar
Personlig så har jeg problemer med mørkhudede. har ikke noe hat mot de, men jeg har for mange dårlige erfaringer da jeg så min første neger da jeg var 14. som dere sikkert skjønner så bor jeg i en bortgjemt bygd som tidligere hadde et asylmottak.

Og alle svaner er hvite...

 

Jeg tror du er smartere enn at du tror de du har møtt fra ditt lokale asylmottak representerer alle mørkhudede. Eller asylsøkere for den saks skyld. Det ligger nok mer bak.

Lenke til kommentar
Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

 

Å kalle en neger dum er ikke rasime, å kalle en neger nigger eller din dumme svarting er dermed rasime.

 

Det blir jo det samme med gingersm, de får jo gjennomgå som bare det

 

Da tar vi en Dave Chappelle (som for øvrig er "farget" også for å tilfredsstille noens krav her), og spør: Hvem kom på at "nigger" er et negativt ord?

Men jeg har da hørt at det betyr noe fælt noe på en eller annen Afrikansk dialekt.

 

Jeg er da enig at det å kalle blonde folk dumme, bare er pisspreik og idioti blandt de som sier det og mener det.

Jeg setter min grense for rasisme der folk faktisk viser ett hat mot fargede. Selv har jeg det, men bare mot enkelte folkegrupper da kan det nemnes.. Og ikke bare fargede..

 

 

Siste setningen i min post: Når ble neger et "forbudt" ord?

Lenke til kommentar

Hvor regnes rasisme bare mot hudfarge?

Rasisme er vel "fordømmelse" av en menneskegruppe hvis man setter det på spissen, om det så er rød-hårete eller blonde, eller en folkegruppe/minoritèt.

 

Selvfølgelig er ikke dette et stort problem, men om noen finner det uutholdelig, så burde han kunne si ifra at det er "rasistiskt", eller i det minste diskriminerende.

Lenke til kommentar
Personlig så har jeg problemer med mørkhudede. har ikke noe hat mot de, men jeg har for mange dårlige erfaringer da jeg så min første neger da jeg var 14. som dere sikkert skjønner så bor jeg i en bortgjemt bygd som tidligere hadde et asylmottak.

Og alle svaner er hvite...

 

Jeg tror du er smartere enn at du tror de du har møtt fra ditt lokale asylmottak representerer alle mørkhudede. Eller asylsøkere for den saks skyld. Det ligger nok mer bak.

 

ja, ligger nok noe mer bak, uten at jeg skal gå inn på noe. har hatt mørkhudede klassekamerater, de er greie, folk som har blitt adoptert/har flyttet hit og faktisk tilpasset seg den norske kulturen er greie. slike "gode innvandrere" burde nesten hatt medalje.

 

Da tar vi en Dave Chappelle (som for øvrig er "farget" også for å tilfredsstille noens krav her), og spør: Hvem kom på at "nigger" er et negativt ord?

Men jeg har da hørt at det betyr noe fælt noe på en eller annen Afrikansk dialekt.

 

Jeg er da enig at det å kalle blonde folk dumme, bare er pisspreik og idioti blandt de som sier det og mener det.

Jeg setter min grense for rasisme der folk faktisk viser ett hat mot fargede. Selv har jeg det, men bare mot enkelte folkegrupper da kan det nemnes.. Og ikke bare fargede..

 

 

Siste setningen i min post: Når ble neger et "forbudt" ord?

 

men neger er også et standard ord i norge. og rasisme er ikke hat mot "fargede". rasisme kan også være hat mot hvite eller asiatere.

Lenke til kommentar

Litt OT: Her er offisielle resultater fra en iq-test tatt på menn og kvinner med forskjellige hårfarger:

 

"Resultater fra IQ Test Labs viser at de smarteste mannfolka har brunt hår, mens de med helt svart hår er de dummeste. Det samme er fakta når det gjelder kvinner. Der er derimot de rødhårede kvinnene de smarteste.

 

Undersøkelser gjort i England viser at de rødhårede i snitt er de smarteste, mens det er de helt svarthårede som er minst intelligente, uavhengig av kjønn."

 

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/mote/article332790.ece

Lenke til kommentar
ja, ligger nok noe mer bak, uten at jeg skal gå inn på noe. har hatt mørkhudede klassekamerater, de er greie, folk som har blitt adoptert/har flyttet hit og faktisk tilpasset seg den norske kulturen er greie. slike "gode innvandrere" burde nesten hatt medalje.

Da forstår jeg ikke helt hvem du har problemer med. Hvis det bare er enkeltpersoner som du har møtt så er jo det greit nok, men hvis det er en folkegruppe må du nesten forklare litt nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...