Gå til innhold

3870 x2 (kun en av 2 gpu'er aktiv)


Anbefalte innlegg

Jeg og kameraten min bestillte et 3870x2 hver og lastet ned siste drivere etter og ha installert korta. Jeg som har en Dell Dimension E520 måtte knekke plastikk og klippe i blekk i 2 timer føre kortet endelelig passa. Når siste driverne var lastet ned og installert fikk kameraten min Crossfire smertefritt automatisk aktivert men på kortet mitt er kun 1 gpu aktiv :\ Kjører XP begge to. I catalyst controll center mangler crossfire alternativet. Noen tips eller noen som har vært borte i samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og kameraten min bestillte et 3870x2 hver og lastet ned siste drivere etter og ha installert korta. Jeg som har en Dell Dimension E520 måtte knekke plastikk og klippe i blekk i 2 timer føre kortet endelelig passa. Når siste driverne var lastet ned og installert fikk kameraten min Crossfire smertefritt automatisk aktivert men på kortet mitt er kun 1 gpu aktiv :\ Kjører XP begge to. I catalyst controll center mangler crossfire alternativet. Noen tips eller noen som har vært borte i samme problem?

 

Støtter hovedkortet crossfire da? :/

 

Edit: Det er ikke opplyst noe om hovedkortet på dell.no

Endret av snik1
Lenke til kommentar

Bah, fortsatt ingen hell, prøvde med driver cleaner så i fortvilelse atter en formatering (blitt noen allerede nå med det nye kortet!), ennå ingen crossfire på meg. Er det noen som har samme problem? Kan det løses ved å legge inn Vista? HK'et er designet for Vista men har aldri brydd meg så mye om klistremerker men nå begynner jeg å se etter alternative løsninger :p

Lenke til kommentar
Testa kortet i 3dmark06, under halv score av normalen =\

For det første 1stk 3870x2 krever ikke crossfire, har du skjekket devicemanager under displayadaptere kortet skal være listet opp 2 ganger.

 

Jepp, det er listet opp to ganger

 

Du kan jo prøve ditt kort i kameraten din sin pc. Bare for å sjekke om det ikke er noe feil med ditt kort.

 

Måtte bøye en del blekk tilbake når jeg hadde satt inn kortet så ville helst slippe det men det er neste prosjekt nå! :)

Lenke til kommentar

Kortet er testet i kameraten min sin pc og CF var aktiv med en gang. Prøvde også han sitt i min for å være helt hundre. Korta er det ikke noe feil med =\ Tror HK'et i Dell pcn sliter med å få utbytte av kortet. Noen som vet om man må ha pci express 2.0 for å få utbytte av dobbel Gpu kort?

(DELL DIMENSION E520 MOTHERBOARD WG864 0WG864 http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=M...mp;eq=&Tp=)

 

ed: det er ikke 2.0 i min kamerat sin pc så det kan ikke være grunnen

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Kortet er testet i kameraten min sin pc og CF var aktiv med en gang. Prøvde også han sitt i min for å være helt hundre. Korta er det ikke noe feil med =\ Tror HK'et i Dell pcn sliter med å få utbytte av kortet. Noen som vet om man må ha pci express 2.0 for å få utbytte av dobbel Gpu kort?

(DELL DIMENSION E520 MOTHERBOARD WG864 0WG864 http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=M...mp;eq=&Tp=)

 

ed: det er ikke 2.0 i min kamerat sin pc så det kan ikke være grunnen

 

Da regner jeg med at det er hovedkortet ditt som er synderen her. Kanskje greit å prøve å oppdatere BIOS?

Lenke til kommentar
Kortet er testet i kameraten min sin pc og CF var aktiv med en gang. Prøvde også han sitt i min for å være helt hundre. Korta er det ikke noe feil med =\ Tror HK'et i Dell pcn sliter med å få utbytte av kortet. Noen som vet om man må ha pci express 2.0 for å få utbytte av dobbel Gpu kort?

(DELL DIMENSION E520 MOTHERBOARD WG864 0WG864 http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=M...mp;eq=&Tp=)

 

ed: det er ikke 2.0 i min kamerat sin pc så det kan ikke være grunnen

 

Da regner jeg med at det er hovedkortet ditt som er synderen her. Kanskje greit å prøve å oppdatere BIOS?

 

Det er gjort :\

Lenke til kommentar

er sjelden det er noe lurt å oppgradere en Dell pc. dell bruker helt egne løsninger og man vet ikke hva slags hovedkort man får, heller ikke om strømforsyningen er bra nok.

 

Min personlige mening er at Dell er og blir familie pcer, så sant du ikke beveger deg opp mot 20k, som igjen er dumt da du kan spare mange tusen kroner på å bestille og bygge en egen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...