Gå til innhold

Hulk - Tidenes beste superheltfilm kommer om 3 uker.


lavard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva i helvete er en ignoramus?

 

En fyr som dette her.

 

Snakker vi Incredible Hulk? Om den er så bra, hvorfor snakker vi da om en Hulk-reboot i stedet for The Hulk 2? smile.gif Den forrige filmen stinket, så jeg hari kke så veldig store forventninger til denne selv etter å ha sett noen trailere og klipp. For øvrig er det vel ikke så mye av historien vi ikke allerede kjenner om vi har sett trailerne?

 

Selv gleder jeg meg mye mer til Iron Man 2, Dark Knight og neste Superman. Litt småinteressert i Thor og Captain America også, men det kommer mye ann på hvem som spiller dem. Dessuten er Spider-man 4 av en eller annen grunn mer eller mindre bekrefta, så det er vel en sjanse for at Incredible Hulk går i glemmeboken ganske raskt. Vi får se, Robert Downey Jr og Gwyneth Palthrow overrasket meg stort i Iron Man. smile.gif

Lenke til kommentar

Syntes det blir feil å sette de to filmene opp mot hverandre. De er forskjellig sjanger innen samme sjanger (hørtes merkelig ut, men tenk litt over det). De har en viss likhet ved at psykologien spiller en del inn, men Batman er mindre action og mer thriller/drama. Hulk er...vel Hulk smash...

 

Håper de begge blir knall. Iron Man var en flott film og jeg vil ha mer superheltmagi :)

Lenke til kommentar
Men om det blir bedre enn tidenes beste superheltfilm (Superman (1978)), er nok heller tvilsomt. Men den blir nok gøyere action enn Batman Begins, som har mildt sagt middelmådig action (og dårlig og rotete koreografi i scenene med Batman).

 

Synes du svartmaler situasjonen litt. Enig at scenene hvor Batman slåss mot flere pøbler er meget uoversiktelige, kaotiske og dårlig koreagoferte, men dette har vel en del med at batsuiten ikke akkurat ga Bale mye fleksibilitet. Batman Begins har absolutt en del gode actionscener å by på, blant annet scenen i ninjaenes hovedkvarter, biljakten (bortsett fra enkelte one-liner's) og sluttoppgjøret med Ra's Al Ghul.

Lenke til kommentar
Jeg syntes denne filmen ser MYE bedere ut en The Dark Knight. Mye tøffere action i denne.

 

 

Smak og behag, jeg er mer ute etter litt mer "hjernefylt" action, noe jeg tror TDK vil bli, og hvis man er ute etter "bang bom kræsj" action er nok Hulken best å se..

 

 

Ser det ut som så langt iallefall.

Lenke til kommentar
Dotten, nå er jo ikke IMDB 250 lista all verden å bedømme fra pga. mange diverse faktorer jeg ikke skal gå innpå her, men synes du at Iron Man fortjener en plass på top 250? Hvis ja, synes du den fortjener en plass på top 100?

 

Innom topp 250 så absolutt. Innom topp 100? Tja, kanskje det. Har ikke studert listen så nøye.

 

Men om det blir bedre enn tidenes beste superheltfilm (Superman (1978)), er nok heller tvilsomt. Men den blir nok gøyere action enn Batman Begins, som har mildt sagt middelmådig action (og dårlig og rotete koreografi i scenene med Batman).

 

Synes du svartmaler situasjonen litt. Enig at scenene hvor Batman slåss mot flere pøbler er meget uoversiktelige, kaotiske og dårlig koreagoferte, men dette har vel en del med at batsuiten ikke akkurat ga Bale mye fleksibilitet. Batman Begins har absolutt en del gode actionscener å by på, blant annet scenen i ninjaenes hovedkvarter, biljakten (bortsett fra enkelte one-liner's) og sluttoppgjøret med Ra's Al Ghul.

 

Drakt eller ikke drakt, actionsekvesene i BB er til å gjespe av, med unntak av en utrolig kul biljakt. Men du kan slappe av, jeg storkoser meg nok neste gang jeg ser Batman Begins også, selv om det nok blir rundt 20. gangen :wee:

 

Batman Begins er langt nede på min liste når det kommer til actionfilmer. Men den er langt oppe på listen når det kommer til komplette filmer.

 

Og når det er sagt så er det mer og bedre action i TDK-trailerne alene enn hva hele Batman Begins kunne by på. Så det lover jo godt. Selv om det ikke er action som gjør at jeg skal se TDK så fort den kommer.

 

Edit: Når det kommer til Hulk så bør ikke den være "hjernedød". Jeg forventer at de bygger litt på dette Frankenstein/King Kong kombinasjonen som er Hulk. Noe det også ser ut til at de gjør. Tror filmen vil få nødvendig dybde.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Man kan vel spekulere i om filmer fortjener plass utifra listens forutsetning. Tror eksempelvis listen ville sett ganske så annerledes ut om den krevde litt flere stemmer. I tillegg er det jo ytterst små marginer som avgjør om en film kommer inn eller ikke, samt at man har tendenser som viser at nyere filmer som er inne på listen ofte er der på lånt tid. Når det gjelder Iron Man så tror jeg den vil forsvare sin plass på listen også etter at den kommer på DVD (da pleier filmens karakter også å få en bump i ene eller andre retning da det er mer hvermansen og ikke de som i utgangspunktet er interessert i filmen som ser den). Tror den vil ende opp på mellom 200-230.

Lenke til kommentar

Jeg kan si at jeg synes det er snodig at en film er på lista, men hvis publikum har gitt den så høye karakterer, fortjener den i mine øyne plassen sin.

IMDB-lista må tas med en klype salt. Mange fanboys som stemmer uten å ha sett filmen, og de fleste her på forumet har vel lagt merke til tendensen med at kinofilmer skyter inn på lista, for så å dale rimelig raskt igjen.

Allikevel, har folk gitt Iron Man høye nok karakterer til å komme på lista, fortjener den plassen i mine øyne.

Lenke til kommentar

Møkka emne. Ikke sier den hva det dreier seg om, og i første post never den ikke en gang, må jo trykke på de for å se hva dette er! :thumbdown:

 

 

"Tidenes beste superhelt"?

Personlig hater jeg det "nye" Hulk og hva han har blitt. Han var slett ikke noe "superhelt". Han var en brute som vill være i fred. Hulk er egentlig er adaptsjon av King Kong. Ofte i de gammle tegneseriene ser du han på landet og nyter freden og merkelig nok liker dyr han, og han de.

 

Han reddet ikke folk, og var absolutt ikke en "team player" som i de nye tegneseriene. Heller snakket han ikke; bortsett fra "Hulk smash!" og slikt.

 

Han var dum som et brød, og sterkere en noe som helst. Pluss og at han ble STERKERE jo mer sint han ble...noe som de har sett bort fra i de siste årene. Teknisk sett var Hulk uslålig, jo mer du/de forsøkte å ta/skade han jo mer sterkere/sint ble han.

Enaste svakheten hans var gass, men han kunne holde pusten i timer vis!

 

Filmen kommer jeg nok til å se, men jeg tviler på den vil leve opp til mine forventninger. Selv gleder jeg meg mest til The Dark Knight og Hellboy: The Science of Evil.

Lenke til kommentar

Alle lister må taes med en klype salt. Jeg liker IMDB 250, men synes dessverre det er litt mye fanboy og ekstreme karaktergivere der ute som kun flekker opp med 10'ere og 1'ere. Men hva slags tiltak kan de egentlig sette igang for å stoppe slikt?

 

Og hvorfor i all verden er det så lite fuzz rundt The Incredible Hulk? Har alle de andre av årets helter tatt en for stor bit av oppmerksomhetskaka?

Lenke til kommentar
Alle lister må taes med en klype salt. Jeg liker IMDB 250, men synes dessverre det er litt mye fanboy og ekstreme karaktergivere der ute som kun flekker opp med 10'ere og 1'ere. Men hva slags tiltak kan de egentlig sette igang for å stoppe slikt?

 

Og hvorfor i all verden er det så lite fuzz rundt The Incredible Hulk? Har alle de andre av årets helter tatt en for stor bit av oppmerksomhetskaka?

 

Er nok bare her til lands det er så dempet. I USA er det plakater og reklame overalt.

Lenke til kommentar
Møkka emne. Ikke sier den hva det dreier seg om, og i første post never den ikke en gang, må jo trykke på de for å se hva dette er! :thumbdown:

 

 

"Tidenes beste superhelt"?

Personlig hater jeg det "nye" Hulk og hva han har blitt. Han var slett ikke noe "superhelt". Han var en brute som vill være i fred. Hulk er egentlig er adaptsjon av King Kong. Ofte i de gammle tegneseriene ser du han på landet og nyter freden og merkelig nok liker dyr han, og han de.

 

Han reddet ikke folk, og var absolutt ikke en "team player" som i de nye tegneseriene. Heller snakket han ikke; bortsett fra "Hulk smash!" og slikt.

 

Han var dum som et brød, og sterkere en noe som helst. Pluss og at han ble STERKERE jo mer sint han ble...noe som de har sett bort fra i de siste årene. Teknisk sett var Hulk uslålig, jo mer du/de forsøkte å ta/skade han jo mer sterkere/sint ble han.

Enaste svakheten hans var gass, men han kunne holde pusten i timer vis!

 

Filmen kommer jeg nok til å se, men jeg tviler på den vil leve opp til mine forventninger. Selv gleder jeg meg mest til The Dark Knight og Hellboy: The Science of Evil.

 

Hvorfor skrev du alt dette, tror du dette er noe vi ikke vet? Tror du dette ikke er i filmen? Omtrent alt du nevner er der.

Lenke til kommentar
Hvorfor skrev du alt dette, tror du dette er noe vi ikke vet? Tror du dette ikke er i filmen? Omtrent alt du nevner er der.

 

Wow, så errogant du er da "tror du dette er noe vi ikke vet"....herregud gutt dette er et diskusjons forum, jeg har like mye rett å si mitt ord som du har.

 

"Omtrent alt du nevner er der. "

Har du sett filmen siden er er så sikker?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Snakker vi Incredible Hulk? Om den er så bra, hvorfor snakker vi da om en Hulk-reboot i stedet for The Hulk 2? :)

 

Tja, den klart beste Batman filmen kom med en reboot som du kaller det i Batman Begins, å har stor tro på at denne filmen kommer til å bli sinnsykt mye bedre enn den forrige Hulk filmen som kom.

 

Det er jo en liten forskjell på å reboote hele franchisen etter fire filmer og etter én film. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skrev du alt dette, tror du dette er noe vi ikke vet? Tror du dette ikke er i filmen? Omtrent alt du nevner er der.

 

Wow, så errogant du er da "tror du dette er noe vi ikke vet"....herregud gutt dette er et diskusjons forum, jeg har like mye rett å si mitt ord som du har.

 

"Omtrent alt du nevner er der. "

Har du sett filmen siden er er så sikker?

 

Mer arrogant av deg og tro at folk ikke har peiling på Hulk's historie og at filmen ikke holder seg til det.

 

Har du sett de 5 klippene fra filmen og trailerne? Rimelig klart at de har nailet Hulk denne gangen. Hvordan han redder Betty fra kuleregnet, thunderclap, ground smash osv. Han vil også si Hulk Smash og andre Hulk gloser.

Lenke til kommentar

For å si noe om handlingen, dette kan bli litt spoilerish da det tar for seg filmens tema:

 

Denne filmen handler om Bruce Banner som vil være i fred, slik at han kan finne en kur. Han er på flukt. Når han blir til Hulk så vil Hulk bare være i fred og han reagerer i rent forsvar, da US Army ønsker å eie karen som et våpen. De jakter på han. Han er ingen "team-player", han er nettopp en mektig form for Frankenstein, med en dash av King Kong. Hans fiende i denne filmen, ved siden av det amerikanske forsvaret, er en topptrent soldat som begynner å bli gammel, kroppen er ikke helt det samme. Så når han får øye på Hulk, så tenker han at "dette er noe jeg ønsker. Dette er en skapning jeg har lyst til å være i stand til å bekjempe". Det ligger endel psykologi bak skurken og, som jeg noe forenklet forteller her.

 

Dette er ingen oppfølger. Bare for å få det på det rene. Hovedinspirasjonen er hentet fra tv-serien fra 70/80-tallet og et par av de mer legendariske bladene. Banner hater å bli Hulken. Mot slutten av filmen innser han at han må bli Hulken for å bekjempe dette monsteret. Han ønsker det ikke.

 

Hulken har forøvrig aldri vært stein dum. Han har vært reaksjonær og simpel, men ikke dum. Noe som vil gjenspeile seg i denne filmen. Utifra trailerne er jeg glad de også har innsett at Hulken er en som bruker sine omgivelser for alt det er verdt. En mer brutal form for McGyver.

 

Filmen starter forøvrig med følgende scene, om jeg har hørt riktig (stor spoiler::

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bruce Banner er ute i ødemarken, langt ute i et snødekket område. Han har en pistol og er lei. Han setter pistolmunningen mot pannen og trekker av. Akkurat hvor kulen treffer blir det grønt og stopper kulen. Dette er altså en mann i dyp psykologisk ubalanse.

 

Jekyl&Hyde element er altså sterkt til stede, i likhet med både Frankenstein og King Kong-elementer. Så spørs de om de får det flotte manuset overført til film :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...