Gå til innhold

Hulk - Tidenes beste superheltfilm kommer om 3 uker.


lavard

Anbefalte innlegg

Han var dum som et brød, og sterkere en noe som helst. Pluss og at han ble STERKERE jo mer sint han ble...noe som de har sett bort fra i de siste årene.

 

Hvis du hadde lest de siste tegneseriene med han, f.eks World War Hulk, hadde du sett at de på ingen måte ser bort fra at han blir sterkere å sterkere desto mer sinna han blir. I disse tegneseriene finner han en dame på en annen planet (som blir gravid) å eventuelt drept. Da reiser han til jorden for å hevne seg på de "heltene" som var ansvarlig for dette, å man kan vel si han er mer sinna enn noensinne. Ender jo med å banke dritten ut av alt av helter i Marvell universet. Genial tegneserie.

 

Over til den nye filmen. Virker mer som de har lagd en ny film som mer baserer seg på serien som gikk på tv for mange år siden, istedet for det vaset den første filmen var basert på. Eneste den hadde til felles med den virkelige Hulk var grønfargen. De hadde virkelig ikke gjort forarbeid på hvordan Hulk egentlig er, noe det ser ut som har gjort i den nye filmen som kommer nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Filmen starter forøvrig med følgende scene, om jeg har hørt riktig (stor spoiler::

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bruce Banner er ute i ødemarken, langt ute i et snødekket område. Han har en pistol og er lei. Han setter pistolmunningen mot pannen og trekker av. Akkurat hvor kulen treffer blir det grønt og stopper kulen. Dette er altså en mann i dyp psykologisk ubalanse.

 

Genialt. Dette var jeg ikke klar over skulle kommer frem i filmen. Har forøvrig lest tegneserier der Banner er så lei at han prøver på selvmord. Problemet er at hver gang "Banner" nermer seg døden, ved å skyte seg selv, hoppe fra bygninger å andre ting han prøver på slår Hulken inn å forandrer seg. Hulk ligger alltid i dvale i Bruce Banner, å han går ikke med på at Banner tar knekken på seg selv, noe som ville ført til at også Hulk også hadde død.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Han var dum som et brød, og sterkere en noe som helst. Pluss og at han ble STERKERE jo mer sint han ble...noe som de har sett bort fra i de siste årene.

 

Hvis du hadde lest de siste tegneseriene med han, f.eks World War Hulk, hadde du sett at de på ingen måte ser bort fra at han blir sterkere å sterkere desto mer sinna han blir. I disse tegneseriene finner han en dame på en annen planet (som blir gravid) å eventuelt drept. Da reiser han til jorden for å hevne seg på de "heltene" som var ansvarlig for dette, å man kan vel si han er mer sinna enn noensinne. Ender jo med å banke dritten ut av alt av helter i Marvell universet. Genial tegneserie.

 

Over til den nye filmen. Virker mer som de har lagd en ny film som mer baserer seg på serien som gikk på tv for mange år siden, istedet for det vaset den første filmen var basert på. Eneste den hadde til felles med den virkelige Hulk var grønfargen. De hadde virkelig ikke gjort forarbeid på hvordan Hulk egentlig er, noe det ser ut som har gjort i den nye filmen som kommer nå.

Husker du navnet/hvilken #issue det var? Den hørtes jævlig spennende ut. :)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Han var dum som et brød, og sterkere en noe som helst. Pluss og at han ble STERKERE jo mer sint han ble...noe som de har sett bort fra i de siste årene.

 

Hvis du hadde lest de siste tegneseriene med han, f.eks World War Hulk, hadde du sett at de på ingen måte ser bort fra at han blir sterkere å sterkere desto mer sinna han blir. I disse tegneseriene finner han en dame på en annen planet (som blir gravid) å eventuelt drept. Da reiser han til jorden for å hevne seg på de "heltene" som var ansvarlig for dette, å man kan vel si han er mer sinna enn noensinne. Ender jo med å banke dritten ut av alt av helter i Marvell universet. Genial tegneserie.

 

Over til den nye filmen. Virker mer som de har lagd en ny film som mer baserer seg på serien som gikk på tv for mange år siden, istedet for det vaset den første filmen var basert på. Eneste den hadde til felles med den virkelige Hulk var grønfargen. De hadde virkelig ikke gjort forarbeid på hvordan Hulk egentlig er, noe det ser ut som har gjort i den nye filmen som kommer nå.

Husker du navnet/hvilken #issue det var? Den hørtes jævlig spennende ut. :)

 

Bare å søke etter Planet Hulk. Det er de bladene han blir sendt til en annen planet av endel av de største heltene på jorden. Her følger man livet hans frem til han tar turen tilbake til jorden for å hevne seg. Disse heter World War Hulk. Beste tegneseriene jeg har lest, kanskje med unntak av Wolverine Origin.

Lenke til kommentar

Hva sa jeg?

 

Første anmeldelse.

 

This final battle in New York streets replete with flying cars, lots of stuff exploding and fleeing bystanders actually outclasses the final show-off in the recent Iron Man by the way.

 

Ikke at det skulle så mye til å utklasse "actionen" som var i Iron Man dog. Var vel det tammeste jeg har sett i noen høybudsjetst superhelt film.

 

Except for one or two quiet moments shared by Banner and his girlfriend while on the lam, Incredible Hulk doesn’t waste a single frame on dull talky exposition. It is all plot-driven and action-filled. In fact, unlike the much-hyped Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, The Incredible Hulk never runs out of steam. Put simply: this is the movie which audiences wanted to see back in 2003.

 

With The Incredible Hulk Marvel has done it again. Like the recent Iron Man, Incredible Hulk is a definite Saturday matinee crowd-pleaser. Kids – and their parents – will love it.

 

http://www.scifimoviepage.com/incredible_hulk.html

 

Bare synd den kommer til å floppe, i alle fall her i Norge.

Lenke til kommentar

Litt redd for at den mangler substansen som kan gjøre den til en klassiker. Hørt de kuttet vekk åpningsscenen

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor han prøver å ta livet av seg, men Hulk nekter han det

 

Kan se for meg at de ca 20 minuttene som er kuttet er for å få tempoet opp. Det er allerede bekreftet at scenene vil komme med på DVD'en i extended utgave, men jeg mistenker nok at det var denne klippingen som var opphavet til krangelen Ed Norton hadde med regissør m.m. Han vil nok helst ha litt mer substans i filmen. Hadde jo vært flott om Hulk virkelig kan bli årets beste film, men nå er jeg litt mer usikker. Men gleder meg fortsatt mye. :)

Lenke til kommentar

Er kommet flere anmeldelser.

 

I am not a action fan per se (I am more into a clever thriller or a strong drama) and still enjoyed it very much.

 

Basically Hulk is way better than the first outing and look for a few pleasant surprises during the movie as well.

 

To summarize this quick review I enjoyed the film and I am not even a fan to start with. If you are a Hulk fan you’ll love it. Perhaps it is not as cool as Iron Man, but this will certainly bring Hulk back to the box office big time.

 

Some people asked me to compare it to Iron Man and Batman Begins and despite this positive review it comes in 3rd. Thats my personal opinion and I am sure you'll have your own after seeing HULK.

 

Ser virkelig ut som at Hulk kan bli sommerens overraskelse, akkurat som Iron Man ble vårens overraskelse. Får håpe Marvel Studios treffer godt med sin film nr. 2.

 

Jeg tror jeg kommer til å storkose meg på kino og kose meg enda mer når DVD'en som ryktes å være 20 min. lenger kommer. Anmelderen som ble linket til i innlegget litt over mitt virker ikke som han helt har forstått karakteren da han skriver at "Hulk alltid har vært ganske endimensjonal". Makan. Men han likte filmen allikevel, så det var jo positivt.

Lenke til kommentar
Litt redd for at den mangler substansen som kan gjøre den til en klassiker. Hørt de kuttet vekk åpningsscenen

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvor han prøver å ta livet av seg, men Hulk nekter han det

 

Kan se for meg at de ca 20 minuttene som er kuttet er for å få tempoet opp. Det er allerede bekreftet at scenene vil komme med på DVD-en i extended utgave.

 

Hvis dette stemmer, så er det jo bare å håpe at en Extended utgave blir fort tilgjengelig på Blu-ray. :)

Lenke til kommentar

Går også rykter om at enkelte scener som er kuttet bort vil "lekke" ut på nett før filmen har premiere. Kanskje for å blidgjøre Norton litt? Er vel ikke en dum måte å gjøre det på. De vil vel unngå at denne filmen oppleves som for lang og derfor tikker den inn på 1 time og 52 min.

Lenke til kommentar

Norton kunne ha gått "all out" og gitt et ultimatum, noe ala. at hvis de ikke beholder de scenene han mente var dødsviktig å beholde i filmen, så ville han nekte å eventuelt fortsette i flere Hulk filmer, for å ikke nevne Avengers filmen. Litt brutalt og kanskje barnslig, men han ville kanskje fått viljen sin på den måten i så fall.

Lenke til kommentar

Han er vel kontraktsfestet til å gjøre flere filmer, på lik linje med Downey Jr.

 

Men hele uenigheten virker ganske tatt ut av sin sammenheng. Norton har gått ut offentlig og sagt at media har overdrevet ekstremt mye og at Leterrier er en av de beste han har jobbet sammen med.

Lenke til kommentar

Jeg håper The Incredible Hulk er en gjennomført film på alle punkter, hva som gjelder sammenligningen med Batman Begins, så tviler jeg på at den vil appellere like mye til meg som den, men at den her kommer til å imponere mer enn Iron Man, tror jeg gjerne på, spesielt hva action angår.

Lenke til kommentar

Anmeldelse fra Joblo: 9/10

 

"Firstly- THE INCREDIBLE HULK completely washes out the bad taste left by Lee`s THE HULK. Everything that film did wrong, this does right."

 

"As for the Hulk himself- the CGI is absolutely outstanding. I always thought the Hulk looked pretty rubbery in the first film (kinda like Gumby on steroids), but is this film he looks more veiny and life-like."

 

"Make no mistake folks, THE INCREDIBLE HULK is every bit as entertaining as IRON MAN."

 

Der steg forventningene mine et par hakk for å si det sånn :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...