Gå til innhold

23 23 23


Anbefalte innlegg

Har du noengang fundert på om 23 har en sammenheng med systemet i verden. Hvis du tar deg til til å se deg rundt så bil du se en sammenheng. Jeg så nettop den filmen md jim carrey, rett etter filmen så jeg på klokka der sto det 23:32 tro det eller ei. Jeg ble litt sjokkert men brydde meg mer etter 1 min. Noen minutter senere begynnte jeg å kjede meg så jeg så en sak på agderposten om noen politifolk som hadde stormet inn i et hus. Bare for morro skyld skulle jeg se hvor mange kombinasjoner jeg kunne finne med 23.

 

1. Saken var skrevet 23 mai

 

2. Over døra i huset politiet kom in sto adressen nummerert 23

 

3. På bildet ser du en politibil med et bilskilt som begynner med 46, og 46/2=23

 

4. Hele bilskiltet var skrevet BD 46322 i alfabetet er B den andre og D den fjerde bokstaven så legger vi alt sammen får vi 2+4+4+6+3+2+2 og gjett hva det blir...

 

 

23!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er gal, gå å legg deg!

 

Hva blir det neste? Tenk deg bare: Hvor mange ting er det ikke som har en forbindelse til plastikk? WOW, det er jo helt sinnsykt mange ting da... Er plastikk da en universalkonstant?

 

Poenget er, du kunne sikkert funnet det samme med ett annet tall... Var det ikke noen som sa at universet var bygget opp rundt tallet 42 for en stund siden?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/42_(number)

http://en.wikipedia.org/wiki/23_(number)

 

edit: Ett av lost-tallene er 42 også... WOW, og god natt!

 

edit2: just for the record, jeg mente ikke THGTTU tidligere, selv om dette sikkert er basert på det jeg har lest tidligere (tror jeg leste det i illustrert vitenskap, ikke den beste kilden men...: http://en.wikipedia.org/wiki/Answer_to_Lif..._and_Everything

Endret av jale
Lenke til kommentar
Man legger til ting man vil legge merke til. Hadde du hatt tallet 25 i hodet hadde du funnet det spredd overalt og begynt med mystiske teorier om det tallet også.

 

Hater det svaret der. Skal jeg si hvorfor? Jo fordi om det virkelig skulle være noe mystisk med de tallene han nevner, så må han jo legge merke til det for å kunne skjønne at det er noe spess!? La meg komme med et litt overdrevet eksempel: Om du gikk ut av døra de hver morgen klokken åtte, og ikke la merke til at en gul kråke bæsjet alltid AKKURAT oppi den lille blomstervasen som er ved siden av deg, NØYAKTIG klokken åtte, i 10 år, så ville jo ikke det vært noe spess? Fordi du ville ikke latt merke til det. Men når du en dag legger merke til det, og syntes det er snodig, så sier folk til deg: "Du tenker bare for mye over det. Det er egentlig ikke så spessielt. Det er bare du som VIL legge merke til det."

 

Om det virkelig skulle finnes noe skjult i livet vårt, og den eneste måten vi kan finne ut av det var å tenke og legge merke til det, så kan man ikke komme med det utsagnet ditt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Det har nok mest å gjøre med at du fokuserer på det tallet ja. Men selv hadde jeg en artig opplevelse mens jeg så "The Number 23". Måtte på do, så jeg satte på pause, og når jeg kom tilbake la jeg merke til at jeg hadde pausa filmen på nøyaktig 23 minutter og 23 sekunder. Da ble jeg litt satt ut må jeg innrømme. :p

Lenke til kommentar

Tror dette sier sitt:

The number 23 appears in many mysterious coincidences - but only to those who notice them.

Bestemmer du deg for å 'se' et tall, skal det ikke mye til før du begynner å lure.

 

For å bevise: fra og med nå og en dag skal jeg telle hvor mange ganger jeg ser tallet 42 :)

Lenke til kommentar
Man legger til ting man vil legge merke til. Hadde du hatt tallet 25 i hodet hadde du funnet det spredd overalt og begynt med mystiske teorier om det tallet også.

 

Hater det svaret der. Skal jeg si hvorfor? Jo fordi om det virkelig skulle være noe mystisk med de tallene han nevner, så må han jo legge merke til det for å kunne skjønne at det er noe spess!? La meg komme med et litt overdrevet eksempel: Om du gikk ut av døra de hver morgen klokken åtte, og ikke la merke til at en gul kråke bæsjet alltid AKKURAT oppi den lille blomstervasen som er ved siden av deg, NØYAKTIG klokken åtte, i 10 år, så ville jo ikke det vært noe spess? Fordi du ville ikke latt merke til det. Men når du en dag legger merke til det, og syntes det er snodig, så sier folk til deg: "Du tenker bare for mye over det. Det er egentlig ikke så spessielt. Det er bare du som VIL legge merke til det."

 

Om det virkelig skulle finnes noe skjult i livet vårt, og den eneste måten vi kan finne ut av det var å tenke og legge merke til det, så kan man ikke komme med det utsagnet ditt.

Tror nok neppe dette er saken her. Tipper fyren nettopp hadde sett "The Number 23", og deretter leste litt på nettet, og begynte å tenke på dette (Underbevisstheten).

 

Til selve saken er det jo bare tull. Som andre sier er det akkurat som at "42" var en trend ei stund. Akkurat som folk som bruker 1337 mye, sier at de ofte ser på klokka og da er den BESTANDIG 13:37. Den er nok ikke det, de legger jo bare ikke merke til at den er 14:52. Man forbinder ikke 14:52 med noe som helst, og derfor legger man egentlig ikke merke til det. Bensinprisen her oppe er 13,36, og mange som jeg har kjørt med har påpekt at det blir kult om det går opp ett øre. Om den blir 13,37, da legger nok folk merke til den.

 

Det er kun underbevisstheten som legger merke til slike ting, og det er derfor folk virkelig legger merke til ting, og til slutt prøver å legge ihop ALT de finner. Som trådstarter la ihop bokstavene og tallene på bilskiltet på bildet, og det ble tilfeldigvis 23. Fantastisk!

 

Husker også en gang da det var vilt oppstyr rundtom 11. september og Osama bin Laden. Det var en hel webside om likeheter og forbindelser, og at dette var planlagt i 4000år osv osv.

 

Prøv å konsentrere deg hardt om å finne 12 og ting som 12 en hel dag. Du finner nok mange. :)

Lenke til kommentar
Man legger til ting man vil legge merke til. Hadde du hatt tallet 25 i hodet hadde du funnet det spredd overalt og begynt med mystiske teorier om det tallet også.

 

Hater det svaret der. Skal jeg si hvorfor? Jo fordi om det virkelig skulle være noe mystisk med de tallene han nevner, så må han jo legge merke til det for å kunne skjønne at det er noe spess!? La meg komme med et litt overdrevet eksempel: Om du gikk ut av døra de hver morgen klokken åtte, og ikke la merke til at en gul kråke bæsjet alltid AKKURAT oppi den lille blomstervasen som er ved siden av deg, NØYAKTIG klokken åtte, i 10 år, så ville jo ikke det vært noe spess? Fordi du ville ikke latt merke til det. Men når du en dag legger merke til det, og syntes det er snodig, så sier folk til deg: "Du tenker bare for mye over det. Det er egentlig ikke så spessielt. Det er bare du som VIL legge merke til det."

 

Om det virkelig skulle finnes noe skjult i livet vårt, og den eneste måten vi kan finne ut av det var å tenke og legge merke til det, så kan man ikke komme med det utsagnet ditt.

Tror nok neppe dette er saken her. Tipper fyren nettopp hadde sett "The Number 23", og deretter leste litt på nettet, og begynte å tenke på dette (Underbevisstheten).

 

Det er kun underbevisstheten som legger merke til slike ting, og det er derfor folk virkelig legger merke til ting, og til slutt prøver å legge ihop ALT de finner. Som trådstarter la ihop bokstavene og tallene på bilskiltet på bildet, og det ble tilfeldigvis 23. Fantastisk!

 

Ja kan godt hende. Men du skjønner at om man skal bruke det argumentet hele tiden, så vil man aldri kunne finne ut om noe VIRKELIG er mystisk og har en sammenheng, i den forbindelse som trådstarter har opplevd?

Lenke til kommentar
Ja kan godt hende. Men du skjønner at om man skal bruke det argumentet hele tiden, så vil man aldri kunne finne ut om noe VIRKELIG er mystisk og har en sammenheng, i den forbindelse som trådstarter har opplevd?

Joda sant nok, men akkurat i denne sammenhengen tror jeg ikke det er noe "mystisk" ute å går. ^^ Og at det ellers finnes noe mystisk i verden er jeg heller skeptisk til.. Er vel en "darwinist" regner jeg med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...