Gå til innhold

AoC: The Axemen er nå klare med verdens første Player City!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Corpse camping er ikke griefing. Man kan selv velge waypoint.

Jeg har blitt tagger, sammen med guilden min, og trives godt med det.

"Corpse camping" (campe spawnpoints) er i følge funcom griefing, med andre ord ULOVELIG, som dem har sakt ved flere anledninger. Det regnes som harrasment. Så les deg opp på reglene.

Endret av Christeven
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nok spilt MMOs lenger enn de fleste her, og har fullstendig innsikt i hva som er tabu eller ei, det betyr dog ikke at jeg må følge reglene "dere" har satt. Så lenge regelverket tillater at jeg og de jeg spiller med dreper folk tjue levler under meg, vil jeg gjøre det. Jeg spiller ikke spillet for å passe inn i det store bildet. Jeg spiller spillet for å ha det morsomt med venner og likesinnede.

Skrevet (endret)
Corpse camping er ikke griefing. Man kan selv velge waypoint.

Jeg har blitt tagger, sammen med guilden min, og trives godt med det.

"Corpse camping" (campe spawnpoints) er i følge funcom griefing, med andre ord ULOVELIG, som dem har sakt ved flere anledninger. Det regnes som harrasment. Så les deg opp på reglene.

Kilde? Uansett så er det ikke mulig å corpse campe noen i Age of Conan i like stor grad som i andre lignende MMORPG-er, så jeg tar det ikke tungt. Jeg får heller motta warning om det viser seg at det ikke skulle være lov :)

edit:

If you are on a PvP server then it is expected that PvP can occur at any time and in any area. On these servers PvPing cannot be considered harassment as all who enter do so at their own risk...

If you are on a PvE server then the only places where PvP is enabled are designated PvP zones. If you do not wish to engage in PvP then simply do not enter these areas. If you should lose your way and end up in a PvP enabled zone you should attempt to exit as quickly as possible or turn and fight!

Endret av Loeve
Skrevet
Er det noen her som er i Axemen og kan få medlemmene deres til å slutte å ganke, hver gang en Axemen som er minst 5 leveler høyere enn folk løper forbi angriper de deg.. Og gjerne når du har lite liv og tre mobs på deg, er så ekstremt lavmål!

Når det gjelder Tier1 by så har vell mange fått det opp nå, om du ikke regner med muren og portene.

Først og fremst, snakk for deg/dere selv. Mor'Di er på lang nær noen "engler" når det gjelder dette, så før en faktisk kommer og klager på at man blir drept på en PvP server, så burde man renske litt opp i egne rekker først.

Når det skal være sakt så har vi i våres Code of Conduct at vi ikke skal "ganke" uhemmet.

Så hvis det er noen som faktisk blir "ganket" av en Axemen medlem, så ta bevis og send dette til en av offisererne.

Men når jeg sier "ganking" så mener jeg ikke at man skal klage eller "whine" så fort man blir drept av uforventet PvP. Men at man faktisk blir f.eks corpse-campet, eller drept av større grupper av høyere level. Dog, er man på feil plass med sin low-level toon så fortjener man en kjepp i trynet. Det samme gjelder hvis man er frekk i kjeften.

PvP-server eller ikke, slakting av folk som knapt har liv, corpse camping og slaking av folk som er vesentlig lavere level enn deg selv er lavmål

Slakting av folk med lite liv kan faktisk ha noe med å gjøre at man vil kjapt fremover her i det "hyborianske" livet. Hvis jeg ser en fyr som har "tagget" en mob jeg har ventet lenge på så gir jeg "deng" om han har lite liv eller ikke, han står i min vei og forhindrer min vanlige "levlingstid" og ergo, han går ned.

Skrevet

Pvp er Pvp, uansett level.

drit i om det er lavmål eller ikkje, fremdeles er det PvP.

er du lei av ganking fra high level, ta han igjen så ganke du han isteden for. Er piss lei av klaging fra alle "PvE" spiller som velge PvP server.

Skrevet

Enig/uenig med mange her. Spiller man på PvP Server må man tåle en god del :p

Selv kommer ikke jeg til å ganke noen lowbies så lenge de ikke irriterer meg på noen måter.

Når det kommer til Corpse Camping så var iallefall ikke dette lov på Beta servern og håper inderlig at det ikke er lov på Live heller. Stå med en waypoint og ganke så fort de får spawna er lavmål. Uansett, skal kjøpe AoC om noen timer. Blir nok moro :D

Skrevet

Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jeg spiller på pvp server fordi jeg vil ha pvp! Men når det kommer tre high-levels og dasker meg når jeg slåss mot en miniboss alene er ikke det pvp. Det er 3p+bossvp.

Det er bare synd vi ikke har et eget regelsett for faktisk pvp, hvor griefing og ganking ikke er lov. Det hadde vært mye bedre.

Skrevet
Dette blir veldig off topic, men jeg blir irritert over folk som mener at ganking og pvp er det samme. Jeg spiller på pvp server fordi jeg vil ha pvp! Men når det kommer tre high-levels og dasker meg når jeg slåss mot en miniboss alene er ikke det pvp. Det er 3p+bossvp.

Det er bare synd vi ikke har et eget regelsett for faktisk pvp, hvor griefing og ganking ikke er lov. Det hadde vært mye bedre.

Du synes ikke det er arrogant av deg selv å sette en universell definisjon for hva osm er faktisk PvP?

Skrevet (endret)

Helt enig med Loeve her. Det må jo være lov til å slakte hvem man vil når man er på en PvP server. Gjør det ikke selv, men om folk vil det så versågod. Har blitt campet et par ganger, men det er jo bare å resse et annet sted, samt skifte instance.

RamGuy: Hvis du mener Loeve er en taper fordi han synes det er morsomt å drepe de som er i samme sone som deg så burde du seriøst vurdere å spille en PvE server. Hva hadde du forventet når du joina? Du kan vel ikke mene at alle som spille på PvP serveren skal ha samme etikk om PvP som deg? Da er jo hele FFA konseptet borte vekk.

Spiller selv på Fury, og har slaktet mang en Axemen og Mor'di. Samt også vært i group med begge. Det er den brutale virkelighet. :)

Endret av -JørgenG-
Skrevet

Du synes ikke det er arrogant av deg selv å sette en universell definisjon for hva osm er faktisk PvP?

På ingen måte. En Fair PVP-server hadde garantert blitt godt mottatt.

Skrevet (endret)

Fair PvP? Da kan du jo spille PvE og joine battlegrounds. Det er jo bare tull. Alle ønsker fair PvP om de blir tatt av noen som er sterkere, men koser seg om man vinner mot en svakere. (Klasse, level osv.)

Personlig så går jeg på de som er 3-5 level høyere enn meg, det er morsomt når de finner ut at de ikke kan knuse healinga mi og begynner å løpe. xD

Endret av -JørgenG-
Skrevet (endret)

Gratulerer. :)

Men verdens første var vel å ta litt i. Noen guilds på EU var allerede ferdig med tier 1 by på launchdagen. :/

Endret av LordjOX
Skrevet

Greit PVP er PVP samma lvl. Jeg spiller på pvp server og har ikke noe mot det. Gjør ting litt mer spennende. Men når folk her sier at å ta folk som er 5-20 lvl lavere enn deg som er i fight med en mob er det de synes er gøy i gamet så er man litt tilbakestående.

Og vet jeg at flere seriøste pvp'ere lager lister i guilden sin om hvem de skal ta når de blir 80. Så drive å oppføre seg som en idiot tidlig i gamet kommer de bare til å angre på senere

Skrevet

Og jeg synes det er tilbakestående å stå som en robot i et halvt døgn for så å kanskje skulle få et item av en viss verdi. Har gjort det drøssevis av ganger selv, men oppdaget andre verdier med spillene jeg spiller. Hvorvidt du synes det er tilbakestående eller ikke driter jeg i. Jeg har lov til det, liker å gjøre det og kommer til å fortsette med det.

Seriøse PvP-ere ditt, seriøse PvP-ere datt. Jeg er med i en guild full av griefers, og vi er allerede svartelistet av halve serveren, jeg tror ikke det kan bli mye verre. Jeg har god nok selvinnsikt til å ikke bli sint når folk gjør det samme med meg.

Skrevet
Og jeg synes det er tilbakestående å stå som en robot i et halvt døgn for så å kanskje skulle få et item av en viss verdi. Har gjort det drøssevis av ganger selv, men oppdaget andre verdier med spillene jeg spiller. Hvorvidt du synes det er tilbakestående eller ikke driter jeg i. Jeg har lov til det, liker å gjøre det og kommer til å fortsette med det.

Seriøse PvP-ere ditt, seriøse PvP-ere datt. Jeg er med i en guild full av griefers, og vi er allerede svartelistet av halve serveren, jeg tror ikke det kan bli mye verre. Jeg har god nok selvinnsikt til å ikke bli sint når folk gjør det samme med meg.

Og derfor vil jeg ha et tredje system, slik at du kan ha det gøy på din server, og jeg på min.

Skrevet

I hvilket lvl kan man begynne å bygge? Og hvor finner man proffessions i spillet? har lyst til å være weaponsmith.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...