Gå til innhold

Innkalling til opptak for befal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har søkt UB og lurte på om alle innkallelsene til opptak blir sendt ut likt. For en kompis mottok brev i går, men jeg har ikke fått noe. Er det noen som vet om jeg da ikke er innkalt?

 

-Takk!

 

Det kommer før du skal inn.

Lenke til kommentar
Hva vil AE5 si?

Jeg hadde 9 på alt bortsettfra syn hvor jeg fikk 7. Vet ikke om det var det du mente.

Jeg har en del fravær på vitnemålet jeg sendte inn da, vet ikke hvor nøye de er på dette.

 

AE vil si "alminnelig evnenivå". Forsvarssjefen har bestemt at ingen som har AE lavere enn 5 skal få komme inn på befalsskolen. Skalaen går fra 1 til 9. Karakteren fastsettes på bakgrunn av de ulike evnetestene du gjennomgikk på sesjon/tilsvarende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Både jeg og min eldre bror kom inn:P kom litt brått på i og med at jeg ikke ante når opptaket var(regnet med det var i juli siden det er da alle skal inn uansett:P Vi skal inn 22. juni, men flyet går 21. fra bergen via OSLO!:p ikke straka vegen akkurat but heyt, kom inn:D var vist det beste forsvaret fikk til:P

 

Synd ikke espinos kom med, han er en skikkelig god venn av meg og er nøyaktig den typen forsvaret jakter på:/ deres tap! og det er vist sykt med jenter tatt inn også, litt kjipt med tanke på at det er en fast prosent jenter som kommer inn. håper bare det er jenter som virkelig vil ta utdanning i forsvaret, slik at ikke gutter som virkelig vil, mister sjangsen..men det blir spennende å kjempe om plassene! Til dere som er kommet inn på FOS; stå på med treningen!

Lenke til kommentar
Jeg hørte at det var 500 jenter som hadde meldt seg til førstegangstjeneste i år, men 150 av disse hadde droppet ut. Dette er vel å merke ikke søkere til befalsutdanning såvidt jeg forsto.

ja det er fint å se at jenter har lyst å skitne til hendene sine, men tror mange jenter ikke helt vet hva de begir seg ut på..?

har selv en kjæreste som kom inn på mp og militæret er noe hun gleder seg til og de eventuelle utfordringene hun får, men det gjelder å være flink med treningen, for det virker som om ikke alle jenter vet hvilke krav som stilles.

de jentene som jeg kjenner som er fin i formen og ellers sporty klarer ikke å ta alle de armhevningene som er krevd, dette kan være med på at de ryker ut, så milten burde påpeke for jenter hvor viktig det er at de trener på de eksakte øvelsene slik at de har noe å stille med mot de ellers sterke gutta jeg regner med stiller:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...