Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG1 Engelsk skriftlig eksamen 08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev oppgave D tror jeg. Den der du skulle snakke om en event, issue eller lignende. Jeg hadde tenkt å skrive en knall stil om Casuals/ Hooligans, men siden jeg ikke hadde en enste kilde om det temaet, ja, så er det jo umulig å skrive noe om det. Så det endte opp med at jeg skrev om kriminalitet og hvordan media framstiller det..

 

Ble noe dårlige greier, men skrev i allefall litt over 1000 ord. Ikke nødvendigvis at det trekker opp, men jeg håper på at mitt relativt feilfrie engelskspråk skal trekke opp.

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt å skrive en knall stil om Casuals/ Hooligans, men siden jeg ikke hadde en enste kilde om det temaet,

Samme her. Ville skrive om child labor eller noe slikt på en av oppgavene (husker ikke hvilken), men det kunne jeg ikke da jeg ikke hadde eksempler fra det i mediene, flere kilder osv.

Lenke til kommentar

Jeg har en ørliten følelse at oppgava ble litt bomma på, men det har jeg alltid. Jeg valgte oppgave C, og skrev om kunstneren Guillermo Vargas' svært kontroversielle kunstverk der han stilte ut en sulten gatehund med teksten "Du er hva du spiser" i hundekjeks (ironisk nok) på veggen over hunden, og hevdet senere at den døde av sult. Skrev litt om hvorfor man kunne være mot og for denne utstillingen, og var litt inne på kunstens udefinerbarhet og til slutt min egen mening om hva jeg synes om den og om hvorvidt det er kunst eller ikke.

 

Skrev omtrent 920 ord, så da er jeg i hvert fall veldig fornøyd, pleier vanligvis å skrive bare 6-700. Håper på en femmer, men får det sikkert ikke, og da går snittet need.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...