Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG1 Engelsk skriftlig eksamen 08


Anbefalte innlegg

Hvor langt har dere kommet? Jeg har tenkt å finne mest mulig info om global warming, poverty (economic downfall in the USA, det er vel akutelt?) og Olympic Games in China. Jaja, får se hva jeg finner på nettet. Det er så sinnsykt mye jeg kan ha med! Jeg kommer til å drukne i faktastoffer i morgen... Hjelpes, jeg kommer ingen vei (og ja, dere kan bare begynne å gjette hvor høyt stressnivået mitt er just nu)

Endret av vanillascented
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så her er det jeg har tenkt å finne informasjon om:

International events

-Olympic Games

*Opptøyene rundt det

*For og imot Olympic Games (det som ble skrevet av -MK-)

-Valget i USA

*Hvem som står for hva og hvordan valget foregår

Social issues

-Religion?

-Klimaendringer?

 

Noen andre ting? Working-life issues... gidder jeg ikke skrive noe om da jeg føler på meg at oppgaven ikke kommer til å falle i smak.

 

Om du finner noe gode linker til dette så er det bare til å poste. :)

Lenke til kommentar

Tror presidentvalget i USA og styret rundt OL i Beijing blir å kreve for mye av oss. Kan ikke forvente at alle følger med om det emnet. Men som sagt ingen vet hva oppgavene blir, og jeg tror Presidentvalget og OL kan bli to veldig gode eksmepler i oppgavene vi får

Endret av Sjuki
Lenke til kommentar
Tror presidentvalget i USA og styret rundt OL i Beijing blir å kreve for mye av oss. Kan ikke forvente at alle følger med om det emnet. Men som sagt ingen vet hva oppgavene blir, og jeg tror Presidentvalget og OL blir to veldig gode eksmepler i muligens de oppgavene vi får.

Var ikke det litt motsigende? Du tror det er for mye å kreve at vi skal kunne skrive om presidentvalget og OL, men samtidig tror du vi får nettopp slike oppgaver?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Crash (rasisme og kulturelle kræsjer) An inconvenient truth (global warming) Bowling for columbine (gun politics)

 

Noen som har god info om synkende amerikansk økonomi og høgre oljepriser?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

I forberedelsesdagen skal vi ikke gjøre noe annet enn å finne kontroversielle temaer. Altså saker hvor folk er uenige i hverandre. Der tenkte jeg litt på genteknologi, kunst (det SKAL jo være kontroversielt) deriblant karikaturtegningene, evolusjons-/kreasjonsteori-styret i USA og kanskje litt om Kina-OL, men det er veldig forutsigbart og uoriginalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

"Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas:"

Betyr dette at det må vere engelsk kunst også?

Lenke til kommentar
Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas:

 

-International Issues

-Social Issues

-Working-life issues and the presentation of workers

 

Klima? OL i Kina? Velferdspolitikk?

 

Veldig åpen oppgave, men allikevel helt greit :)

 

Ikke international issues, men international events! :)

Lykke til, alle andre som kom opp i engelsk. Husk å oppgi kilder!

Lenke til kommentar

Til dere som skal bruke kilder:

 

Slik refererer dere ordentlig.

 

Eksempel

f_kildem_156279f.png

 

De av dere som hadde tenkt å skrive "kilde: google.no" kan bare glemme det. Ideen med kildehenvisning er jo at andre lett skal kunne finne igjen det dere har brukt.

 

Se forøvrig her for en god innføring i kildehenvisning. Det er slett ikke dumt å lære seg på vgs, dere får uansett bruk for det senere.

 

Lykke til!

Endret av JLa
Lenke til kommentar
Til dere som skal bruke kilder:

 

Slik refererer dere ordentlig.

 

Eksempel

f_kildem_156279f.png

 

De av dere som hadde tenkt å skrive "kilde: google.no" kan bare glemme det. Ideen med kildehenvisning er jo at andre lett skal kunne finne igjen det dere har brukt.

 

Se forøvrig her for en god innføring i kildehenvisning. Det er slett ikke dumt å lære seg på vgs, dere får uansett bruk for det senere.

 

Lykke til!

 

Fotnoter burde vel ikke være feil å bruke vel?

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt rundt Net Neutrality, Human Genetic Engineering for social issues, men for å sikre seg er det kanskje greit å ihvertfall lese litt på international events(kanskje tom. working life issues) så tenker litt om situasjonen i Tibet/Kina muligens også 11.09

 

noen sider som kan være greie:

nytimes.com

bbc.com

cnn.com

thenation.com

savetheinternet.com (Net Neutrality)

ipower.ning.com (Net Neutrality)

online.sfsu.edu/~rone/GEessays/gedanger.htm (Genetic Engineering)

google.com (err ofc?)

en.wikipedia.org

 

dessverre får vi ikke skrive på data>.<

Lenke til kommentar

Æsj, har ikke funnet noen gode og innholdsrike artikler som tar for seg OL i Beijing. Har bare funnet korte artikler som melder om protester mot fakkelløpingen og slike ting ... Skulle gjerne hatt en artikkel som forteller litt om når Kina invaderte (?) deler av Tibet, og hvordan tilstanden er der nå, inkludert noe om menneskerettigheter, og hvem som vil protestere mot Kina etc. ... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...