Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VG1 Engelsk skriftlig eksamen 08


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off. Fant akkurat ut at jeg har motarbeidet meg selv i hele dag xD Hver gang jeg avslutter et avsnitt lagrer jeg dokumentet og deretter kopierer jeg det til minnepennen. Problemet er at jeg har jobbet med dokumentet som lå på minnepennen, så da har jeg lagret det gamle dokumentet mitt (som lå på pcen) over det nye dokumentet hver gang jeg har "sikkerhetskopiert" xD

 

Utrolig frustrerende å finne ut i ettertid at man har skrevet alt to ganger :nei: Satt hele tia med følelsen av at jeg hadde skrevet dette før, men klarte aldri å overbevise meg selv... off.

Endret av -MK-
Lenke til kommentar

Den er lei.

 

Forøvrig føler jeg meg ikke noe særlig forberredt. Har funnet stoff om alle slags mulige tema i dag, kopiert og lastet ned, vedlagt en link. Alikevel vet jeg at jeg kun får bruk for sånn 15% av dette. Samtidig har jeg igrunn ikke skaffet meg noe kunnskap om noe som helst, har ikke giddet å lese igjennom stoffet jeg har funnet.

 

Nei, i morgen bør vi få en oppgave der man kan skrive om noe som er like bredt som disse emnene vi har fått, ellers er det over og ut for min del.. Har en sterk 5 er i faget, så å skrive en stil er ikke noe problem. Men denne forberedelsestiden har gått rett vest.

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn cirka hvor lang stilen bør være? Har liksom fått følelsen av at det er greit med kortere og kortere stiler fra 9.klasse til 1. klasse på vgs, før skrev jeg liksom 3-4 sider, mens det nå stort sett ikke blir lengre enn rundt 2 sider på heldagsprøvene. Men nå er det liksom eksamen, så hadde vært greit å vite sånn cirka hvor langt det bør være når jeg sikter på en firer, kanskje femmer :p

Lenke til kommentar

Læreren vår: "Det er ikke lengden som teller. Men jeg vil ikke si under to sider". Så vet ikke helt jeg. Skriver alltid to sider, men blir litt spennende da det ikke er våre egne lærere som skal rette stilene.

Selv synes jeg det er bra, da jeg ikke er helt fornøyd med vurderingene til han vi har nå.

 

REDIGERT: Jeg og Sjuki går i samme klasse, og det med å få en sekser hos ham skjedde med meg og en annen. "Include at least two examples" er i følge ham "at least three" om det skal kunne bli noe annet enn 5. :-/

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Engelsk læreren min sier at minimum to sider blir en bra stil. Og hvis du får i oppgave i å nevne minst to eksempler, så er ikke det godt med å bare nevne to eksmpler. Tre eller flere er bra hos han.

Endret av Sjuki
Lenke til kommentar

Noen som vet hva slags oppgaver vi får i del 1, eller hva vi burde øve på?

 

Her står det om de fleste social issues du kan tenke deg. Jeg vil tro at presidentvalget i USA er mer aktuelt enn krigen i Irak, men jeg tror ikke vi får oppgaver som går direkte på valget. Det blir å kreve for mye av oss. :) (Min mening.)

Hvordan kan vi vinkle teksten så presidentvalget i USA passer til "social issues" og kan sees på som en uenighet (disagreement)? Og hvordan kan jeg få tatt med litt om rasisme når jeg kommer inn på det temaet.. (f.eks. obama har fått drapstrusler)..

 

Har det vært noe annet spesielt om rasisme "from English-language news media, literature and/or films"? Da tenker jeg mest på nyheter i media. men det hadde vært fint om eksempler på filmer og sånt også..

 

Og er det noen som har eksempler på gode jobbsøknader (som kan være skrevet av folk på vår alder)?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan noe om presidentvalget ville jeg ikke brydd meg noe om det. Skriv heller om diskriminering elle overbefolkning eller noe.

 

Hvis du søker etter filmen Gattaca på www.imdb.com så finner du en fin film om et samfunn der det fødes designerbabyer. Det kan være en ide å skrive om genmanipulering?

Lenke til kommentar
På tide å ta seg en velfortjent pause nå :) Har jobbet som gal de siste timene x(

 

Takker til alle de som har kommet med ideer og info, og til dere alle some har eksamen:

 

 

GOOD LUCK! :)

 

Lykke til til deg og. :) Jeg skal se 51st state på TV Norge før jeg ser over notater, og om det trengs finner litt mer stoff.

Lenke til kommentar

Ang. lengde så er det litt vanskelig å fastsette. Det har seg nemlig slik at de virkelig gode elevene kan skrive 500 ord og få med seg alt en alminnelig elev har med med 2500 ord, og allikevel ha en flytende, lettleselig og lettfattelig stil. I tillegg skal man også vise at man kan se ting fra flere vinkler, og kan være kritisk til ting og danne sin egen mening rundt noe.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Vet noen om en fin side med engelsk grammatikk regler da?

Sånne helt vanlige, som ofte står i ordboka (Ja, jeg vet).

Hadde vært fint å ha dette på ark også. :)

Har suttet tålmodig og venta på og noen av dere google-eksperte skulle servere en link på et sølvfat til meg men jeg har ikke vært så heldig enda :(

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan noe om presidentvalget ville jeg ikke brydd meg noe om det. Skriv heller om diskriminering elle overbefolkning eller noe.

 

Hvis du søker etter filmen Gattaca på www.imdb.com så finner du en fin film om et samfunn der det fødes designerbabyer. Det kan være en ide å skrive om genmanipulering?

 

takk for tipset ;) , men jeg har funnet mye stoff om rasisme.. (diskriminering??) Kan noen hjelpe meg med å finne gode eksempler fra nyheter i media, fra filmer og/eller litteratur?

 

Vil være takknemlig for alle svar :thumbup: !

Lenke til kommentar

Mine erfaringer er at svakere elever skriver veldig mye rundt et stoff pluss mange dårlige eksempler som starter med jeg/meg. Hvis du skriver presist og rett på sak får du ofte gode karakterer selv om du skriver mindre enn det læreren sier du bør skrive. Dette stemmer også godt med det lærerene sier om at de vurderer innhold mer enn lengde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...