Gå til innhold

GTX 280 avbildet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komt flere bilder:

http://en.expreview.com/2008/05/22/here-co...eforce-gtx-280/

 

Lurer litt på hva chipen til venstre ved DVI portene er til. PhysX?

Samme type brikke sitter på 8800GTX. Der kalles den NVIO. Inneholder komponenter for display, alt fra RAMDAC til TDMS, samt nødvendlige komponenter for DisplayPort.

 

Når du presser en prosessteknologi (noe som både denne brikken og G80 gjør) så vil du kunne få mye bedre klokkefrekvens/yield ved å fjerne disse komponentene ut av brikken.

Lenke til kommentar

Samme type brikke sitter på 8800GTX. Der kalles den NVIO. Inneholder komponenter for display, alt fra RAMDAC til TDMS, samt nødvendlige komponenter for DisplayPort.

Så denne kommer med støtte for DisplayPort? Me like!

 

Kommet noen rykter om hva prisen vil sånn ca være på?

Neppe billig. Sikkert som da G80 ble lansert, altså rundt 5000,-

Lenke til kommentar

Enkelslots har INGENTING på et toppkort som GTX 280 å gjøre.

Kjøper du såpass high-end, så har du plass til en dobbeldekker.

 

Som sagt så støyer disse noe abnormt (og kan ikke helt se for meg et toppkort uten). Du skal ganske mange år tilbake før du finner skjermkort som har vært toppkortet som IKKE har "dobbeldekker". Selv 6800Ultra hadde vel dette. :)

 

Jeg som satset på trippeldekker og et effekbeist uten like. :woot:

Lenke til kommentar

Sist toppkortet som støyet mye må vel ha vært 6800Ultra (kanskje) eventuelt den første versjonen av 7800GTX. (var dog singelslot)

7800GTX 512, 7900GTX, 8800GTX, 8800Ultra, 9800GTX / 9800GX2 er alle svært stillegående ivhertfall. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Enkelslots har INGENTING på et toppkort som GTX 280 å gjøre.

Kjøper du såpass high-end, så har du plass til en dobbeldekker.

 

Som sagt så støyer disse noe abnormt (og kan ikke helt se for meg et toppkort uten). Du skal ganske mange år tilbake før du finner skjermkort som har vært toppkortet som IKKE har "dobbeldekker". Selv 6800Ultra hadde vel dette. :)

 

Jeg som satset på trippeldekker og et effekbeist uten like. :woot:

7800GTX hadde single slot. Denne var toppmodellen en god stund til 7800GTX 512 og deretter 7900GTX tok over. Disse var dobbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...