Gå til innhold

Hvilke forhold har dere til FAKE merke-klær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fake klær viser seg ofte å være av en veldig upålitlig kvalitet. Mine forhold til denne typen klær er derfor veldig negativ, og jeg misliker sterkt å gå med det.

 

I forhold til at andre går med fake klær o.l. er egentlig likegyldig, fordi jeg mener at det får være deres eget problem at det de kler seg i er av en kvalitet som ikke varer. Det er ikke vanskelig å legge merke til at ting er fake, og jeg gir gjerne et litt stygt blikk til de som går med fake som om det skulle vært ekte vare.

Lenke til kommentar

Eneste gang jeg synes det er greit å kjøpe fake, er når du like produktet uavhenge hva det står skrevet.

Da kjøper du produktet for at du synes det er kult og ikke for hvilke merke det er.

dvs. merket betyr ingenting. det kan like gjerne stå biltema som armani.

 

Men kjøper du f.eks en fake Dior brille forde det står Dior på de, da er du bak mål etter min mening.

For disse fake Dior er fremdeles ikke Dior.

 

Det blir nesten som at du skal slanke deg, men spiser i smug så ingen ser deg.

Eneste du lurer er deg selv:

 

Håper dere forsto tankegangen min.

Var litt vanskelig å forklare.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Merker spiller ingen rolle. Jeg syntes det heller er galt å forholde seg til merker enn å ikke gjøre det.

 

Det jeg kan si helt 100% sikkert, er at ingen merkeklær er verdt penga de koster.

Du kan sei dette 100% sikkert? Tullball, klart det er forskjell på billige og dyre klær.

 

At det finnes dyre merker med dårleg kvalitet og billige med god er greit nok, men stort sett er dyrare klær av betre kvalitet enn det du kjøper på Cubus, H&M og liknande. Passform, kvalitet på saumene, holdbarhet i vask osv...

 

Når det gjeld falske merkeklede har eg ikkje noko spesielt forhold til det, har ikkje tilgang på sånt der eg bur, å kjøpe over internett har eg heller ikkje vurdert. Når det gjeld å kjøpe merkeklede gjer eg det like mykje for at det har god passform og er behageleg å ha på som utsjånad.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Tull.

Avslører barnearbeid hos H&M-leverandør

Barnearbeid hos NIKE-underleverandør

GAP lagde barneklær med barneslaver

India: Skitne klær (FFI produserer blant annet jeans for MEXX, GAP, Armani og G-star. Etter at anklagene ble kjent har noen av de groveste forholdene på fabrikken bedret seg noe)

 

Kanskje piratene syr under mer ryddige forhold :fun: Neida, blir litt galt å dra alle under samme kam men jeg er generelt negativt innstilt til hele klesbransjen. frecjoha har forresten et godt poeng :)

Lenke til kommentar
Produket med logo (99% fake) er ett overhode no-no, dårlig måte å fremstå rikere enn det man er.. Kan ærlig si at jeg ser ned på personer som tusler rundt med fake D&G, LV-vesker etc..

Og man blir seende rik ut fordi man bærer merkeklær?

 

Ser jeg en idiot som kun kler seg med merkeklær, nettopp fordi de er et kjent merke, ler jeg stille inni meg selv. Om personen er rik eller ikke kunne ikke falt meg inn å tenke på.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

Var nylig i Kina jeg og fikk skreddersydd en dress helt fra bunnen av. Valgfritt stoff, med Armani merke på. Dama tok 20 forskjellige mål av kroppen, og når dressen var ferdig fikk jeg tilpasset den ytterligere.

 

Tror dere virkelig at dette da er dårligere enn en Armani-dress til 20 000 kroner?

 

Svaret er nei. En dress er rett og slett ikke verdt mer enn det det koster å lage den. Etter Kina-turen har jeg skjønt hvor merke-snytt hele Europa er, og USA.

 

En dress er hovedsakelig laget av fin ull og samme hvor du kommer fra er ulla stort sett utvinnet på samme måten. Armanidresser har ikke polert trådene med diamantstøv og fått dem velsignet av paven. De er også laget av helt vanlig fin ull.

 

Verste er at nesten alt lages i Kina uansett. Så hvem skal bestemme hva som er ekte og ikke?

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...