Gå til innhold

Båndtvang som ikke respekteres.


Anbefalte innlegg

Hahahaha. herregud så jævlig pysete folk er i verden i dag.

ikke kan man ha dødslister i russetida, da skal foreldre kontaktes og rektor innhentes.

ikke kan man ringe på og stikke av, da blir man meldt til politiet.

ikke kan man hyle ting på fotballarenaer, det er jo ikke slik BARN kan høre, og man blir utvist fra stadion.

ikke kan man gjøre noe. Ikke en gang slippe bikkja si ute i skogen. Det mest naturlige i verden.

 

At samfunnet skal bli så utrolig pysete, og gjemme seg bak en hver lov som finnes der ute. er det rart det blir krig?

 

Jeg lurer også på; hva gjør du når det ikke er båndtvang? Skal du da spraye ned hvert et hundedyr? Hadde du gjort det utenfor båndtvangstiden kan jo jeg også løpe og gjemme meg bak en lov, si at hunden min løp ved siden av meg og at en gal mann kom løpende etter meg og hunden med pepperspray. Gjett hvem som hadde vunnet i retten da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke redd for hunder, jeg er allergisk mot de så for meg er det snakk om at det kan bli en ubehagelig opplevelse om det blir for mye kontakt, men kona er livredd de.

Kunne egentlig tengt meg mye kraftigere reaksjoner mot eier og dyr en pepperspray men det blir bare enda mere far away en det pepperspray er.

Irriterer meg egentlig bare over hundeeieres virkelighetsoppfatning som ikke er den samme som alle andre har.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Bare ha en ting i bakhodet paulok . Møter du på den rette hunden, å sprayer den med pepperspray må du regne med ett langt opphold på sykehuset. Veldig mange vaktuhunder (sikkert andre også) løper ikke vekk å piper når de får det vondt. De går til angrep på grunnen til de fikk vondt. Hvis du er redd for hunder nå, kan du jo tenke deg hvordan det er etter en Doberman/Boxer/Rottweiler har gått berserk på deg...........

 

Det du sier der forteller meg egentlig bare at det er enda større grunn til å frykte dyret.

Dyr er utilregnelige, og derfor skjer det at de angriper. Det kan være av grunner som vi ikke oppfatter.

Er det så forbannet nødvendig for folk med hund å la den løpe løst der det ferdes folk, mye folk?

 

Hva er det du sier? Dyret er utilregnlig fordi det angriper deg hvis du gjør det noe vondt???? Hadde noen gjort meg vondt, eksemplevis prøvd å spraye meg med pepperspray hadde jeg banket livskiten ut av de (hvis jeg fremdeles så noe) Spør du meg så er dette en helt normal reaksjon. Prøver noen å gjøre deg noe vondt så forsvarer man seg selvsagt. Spør du meg så er det du som er utilregnlig. Du angriper en hund uten grunn fordi HUNDEEIEREN ikke har den i bånd.

 

Skal du straffe / si i fra til noen her så er det hundeeieren. Hunden vet vel faen ikke hva båndtvang er for noe.

 

Angående det du sier om at om det er nødvendig at folk lar hundene gå løse der det er mye folk. Nei dette er ikke nødvendig. Du bør selvsagt si ifra til eieren at du er redd hunder å at han må begynne å ha den i bånd. Men å angripe ett forsåvidt uskyldig dyr fordi du er redd det er drøyt spør du meg.

 

Ikke kom og fortel meg at en eier kan garantere 100% at hunden ikke kan komme til å angripe det er bare bull! Jeg kommer på ingen måte til å vente for å se om en hund angriper før jeg jager den bort hvertfall. Og nei, hunden vet ikke hva båndtvang er, men den knallen som er eier av dyret vet det. Synd at det går utover hunden som får smellen, men det blir eiers ansvar. Den dagen et barn ligger igjen skambitt er det for sent! Tror f.eks. at en eier som lar en rottweiler løpe uten bånd aldri vil klare å kontrollere den dersom den angriper noen. Det at eier ikke bruker bånd på kjøteren viser hvertfall meg at kustusen er så som så, så får du bare mene hva du vil.

 

*snip*

 

som tidligere nevnt i tråden er det din egen oppførsel som kan gjøre hunder aggressive ovenfor andre når du selv går løs på dem uten forvarsel.

 

jeg hadde skjønt det hvis du hadde forsvart deg mot en hund som hadde oppført seg aggressivt ovenfor deg men hvis du er så redd for hunder som du prøver å gi utrykk for er det hundeeierne du må snakke med og ikke ty til vold ovenfor hunder som a) blir tatt med til et gitt sted av hundeeierne b) sluppet løs av hundeierne der hvor tilfeldigvis du befinner deg.

 

på meg virker det som du ser på alle som snakker deg i mot som hundeeiere og det stemmer ikke i mitt tilfelle.

 

Poenget er jo som sagt tidligere at jeg ikke har peiling på når en hund oppfører seg aggressivt eller ei! Ikke har jeg tenkt å bruke min tid på å lære det heller. Poenget er at dersom bånd blir brukt slik det skal så unngår en at hunden sin blir påført smerter av sånne som meg! Det argumentet med at det blir feil å straffe hunden for noe eier gjør blir for tynt for meg. Jeg er klar over det, men det er hunden som evt. kan finne på å angripe jeg vil jage bort. At hunden får vondt av det får eier ta på sin kappe! Jeg nøler hvertfall ikke på å gjøre det igjen.

Lenke til kommentar

Ingenting er 100% sikkert her i verden. Er du 100% sikker på at den neste mannen du møter når du går tur ikke slår deg ned? Neivel, kanskje begynne å spraye ned alt å alle rundt deg da. Må du faen meg ta deg sammen. Hvis du er så pysete som du sier her, så anbefaler jeg deg å låse deg inne i huset istedet.

 

Over til hunder å pepperspray. Hva skjer den dagen du sprayer en hund å eieren ser det. Stor sjangse for at du ender opp på ryggen med knekt nese da. Å ikke kom her å si at du har pepperspray. Er ikke verdens vanskeligste ting å ungå når man ser du har den i neven.

 

PS. Du har enda ikke svart hva du gjør den tiden det ikke er båndtvang. Mange som har de i bånd som går ut å inn av håndtaket man holder i, å da kan hunden ofte bevege seg ihvertfall enn 4 - 5 meter vekk fra eieren. Bør de også sprayes ned?

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen får meg til å tenke på stridshunden jeg hadde i militæret. Den var trent til det meste og hadde ikke gjort stort om du hadde sprayet den med pepperspray. Vi hadde øvelser med bl.a. pepperspray - riktignok en mild dose som stoppet meg, men bikkja sto der å lurte på hva jeg drev med :) (Helt til jeg gav ordre om å angripe og stakkaren i tidenes beste beskyttelsesdrakt fikk en real omgang :) )

 

Nå er det ikke mange stridshunder ute å går tur i slike områder, men instinktet ligger der hvis de blir angrepet. Har du tenkt på hva du kan stelle istand for din egen del paulok?

 

Vil råde deg til alt annet å angripe en hund som bare kommer i mot deg. Opptrer man vennlig til en hund som kommer mot deg vil ikke denne angripe deg. Bare snu deg med ryggen til for å vise at du ikke vil ha noe med den å gjøre. Litt lukting er da ikke farlig. Greit å ikke like det, men jeg liker på en annen side ikke folk som sløver bak rattet i trafikken. Skal jeg kjøre etter dem for å spraye dem kanskje?

 

Tenkt på hva som kan skje hvis du møter på en elgku i samme område? Den kan faktisk komme til å skade deg mange ganger værre enn en hund kan klare.

 

Tror slike som deg må holde seg borte fra naturen og kun gå tur i sentrum av landets største byer. Kanskje aller helst på et innesperret område :) (for både din egen del og andres)

Lenke til kommentar
Ingenting er 100% sikkert her i verden. Er du 100% sikker på at den neste mannen du møter når du går tur ikke slår deg ned?

 

Jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg hadde knenkt begge armene hans om min boxer hadde blitt sprayet på....

Ja, hundeeieren burde ha bikja i bånd, men å angripe hunden er det dummeste du kan gjøre. Da starter du bare noe du garantert kommer til å angre på. Hvis du kom unna med dette 1 gang, var du heldig.

Lenke til kommentar
Ingenting er 100% sikkert her i verden. Er du 100% sikker på at den neste mannen du møter når du går tur ikke slår deg ned? Neivel, kanskje begynne å spraye ned alt å alle rundt deg da. Må du faen meg ta deg sammen. Hvis du er så pysete som du sier her, så anbefaler jeg deg å låse deg inne i huset istedet.

 

Over til hunder å pepperspray. Hva skjer den dagen du sprayer en hund å eieren ser det. Stor sjangse for at du ender opp på ryggen med knekt nese da. Å ikke kom her å si at du har pepperspray. Er ikke verdens vanskeligste ting å ungå når man ser du har den i neven.

 

PS. Du har enda ikke svart hva du gjør den tiden det ikke er båndtvang. Mange som har de i bånd som går ut å inn av håndtaket man holder i, å da kan hunden ofte bevege seg ihvertfall enn 4 - 5 meter vekk fra eieren. Bør de også sprayes ned?

 

Hvis du leser litt, så ser du at jeg bor et sted med båndtvang hele året. Er jeg på en plass uten båndtvang tar JEG konsekvensen av det.

Det at hunden går i bånd 4-5 meter fra eier er helt greit for meg. Det er da bånd på hunden, og eier kan dra den inn.

Ingenting er 100% sikkert nei, men å sammenligne folk med hunder der det er PÅLAGT med BÅNDTVANG sier mye om deg. Må du ta deg kraftig sammen! Makan til løk du må være!

Skjønner du faen ikke det at så lenge hundeeier har hunden i BÅND slik han skal så er det ingen problem?

Det at hundeeier kan gjøre at jeg ender på rygg med brukket nese får vi ta når problemet oppstår. Skal hvertfall bli to om den saken vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ingenting er 100% sikkert her i verden. Er du 100% sikker på at den neste mannen du møter når du går tur ikke slår deg ned?

 

Jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg hadde knenkt begge armene hans om min boxer hadde blitt sprayet på....

Ja, hundeeieren burde ha bikja i bånd, men å angripe hunden er det dummeste du kan gjøre. Da starter du bare noe du garantert kommer til å angre på. Hvis du kom unna med dette 1 gang, var du heldig.

 

Jeg tviler på at trådstarter virkelig gjennomførte stuntet, men hvis han poster en liten filmnsnutt eller bilder av opptrinnet, så blir saken en helt annen ...!?

 

Kanskje han kan dokumentere neste overgrep?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
...

Det at hundeeier kan gjøre at jeg ender på rygg med brukket nese får vi ta når problemet oppstår. Skal hvertfall bli to om den saken vet jeg.

 

det kommer garantert til å skje om ikke alt for lenge

 

edit: jeg tviler STERKT på at han har gjort det han sier han har gjort...

tror mer på trolling fra trådstarter sin side

 

edit2: forresten, så er sjansen ganske stor for at trådstarter møter en hund som bare ville snuse, sprayer den og den går til angrep.

da sliter du nok i retten også, dyremisshandling blir ofte ikke tatt så lett på

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Du måtte jo selvfølgelig kunne vise til sår eller andre merker fra ANGREPET.

At du som ikke liker hunder og er åpen om dette føler deg truet er på ingen måte godt nok bevis, da du bevsiser i din argumentasjon at du mener enhver hund med retning mot deg uten bånd er truende. Dette ville rettsalen fort oppdaget og dermed lagt bevisbyrde på deg.

 

Og da blir det plutselig verre...

Selvfølgelig må man ikke vise til noen sår og merker? Det var jo nettopp dette peppersprayen er for å unngå! Man avverget noen som man så som et potensielt angrep fra en hund som eier hadde mistet kontrollen over. Og skulle hunden være så dum at den faktisk biter folk er veien veldig kort til avlivning.

Som nevnt , hunder er ikke 100% tilregnelige og de fleste er såpass store at de utgjør en reell trussel for mennesker. Det finnes uttallige historier om hvor selv eieren har blitt angrep og skamfert av sin egen kjære hund.

Moralen er: Hold bikkja i bånd, følg opp ditt ansvar som dyreier og i det minste: Følg loven! Slik unngår man at uskyldige dyr og mennekser må lide unødvendig.

Lenke til kommentar
Gjett hva?

Selv i landets største byer går folk tur med hundene sine uten bånd i boligfelt.

Så å ikke gå tur i skogen hjelper lite, er vel heller dette jeg reagerer mest på for min del.

 

Stedet det gjelder for min del er et av de mest besøkte turområdene midt i en av Norges største byer.

Heldigvis er det massiv støtte fra andre turgåere å få, så det er bare å kjøre på. Tror det er et fåtall foreldre som går tur med små barn som har sansen for hunder uten bånd, så tror nok hundeeieren blir fort i mindretall ved en konfrontasjon.

Lenke til kommentar
Du måtte jo selvfølgelig kunne vise til sår eller andre merker fra ANGREPET.

At du som ikke liker hunder og er åpen om dette føler deg truet er på ingen måte godt nok bevis, da du bevsiser i din argumentasjon at du mener enhver hund med retning mot deg uten bånd er truende. Dette ville rettsalen fort oppdaget og dermed lagt bevisbyrde på deg.

 

Og da blir det plutselig verre...

Selvfølgelig må man ikke vise til noen sår og merker? Det var jo nettopp dette peppersprayen er for å unngå! Man avverget noen som man så som et potensielt angrep fra en hund som eier hadde mistet kontrollen over. Og skulle hunden være så dum at den faktisk biter folk er veien veldig kort til avlivning.

Som nevnt , hunder er ikke 100% tilregnelige og de fleste er såpass store at de utgjør en reell trussel for mennesker. Det finnes uttallige historier om hvor selv eieren har blitt angrep og skamfert av sin egen kjære hund.

Moralen er: Hold bikkja i bånd, følg opp ditt ansvar som dyreier og i det minste: Følg loven! Slik unngår man at uskyldige dyr og mennekser må lide unødvendig.

 

Dette må vel være absolutt det mest fornuftige som er sagt her!

Lenke til kommentar
Gjett hva?

Selv i landets største byer går folk tur med hundene sine uten bånd i boligfelt.

Så å ikke gå tur i skogen hjelper lite, er vel heller dette jeg reagerer mest på for min del.

 

Ja, mange har ikke bånd der heller - noe de skulle ha hatt.

 

Meningen å flytte seg fra naturen til byen er at da minimerer man sjansen for å møte på andre dyr som ikke er dressert eller vant til å møte mennesker. Bjørn, elg, ulv, gaupe og jerv er i utmerket god stand til å gjøre livet for en turgåer meget surt.

 

Hvorfor trådstarter fyrer seg opp over hunder som ikke gjør han noe skjønner ikke jeg!

 

Hva hvis jeg en dag kjøper meg et slikt fexibånd (slik som gjør at hunden kan få løpe over 10 meter unna meg, men fremdeles være i bånd) og går tur i skogen og møter paulok: Kanskje jeg lar hunden min komme bort til han (eller at vi går på en trang sti og vi tre ikke kan unngå å komme helt inntil hverandre), vil det da gi han grunn til å spraye ned hunden min med pepperspray?

 

Tror jeg har hevdet selvforsvar i påløpende situasjon og etterpå plukket opp paulok og tatt han med til nærmeste politimyndighet ;)

Lenke til kommentar

1: Paulok : Du er en stor idiot. Om du hadde spraya bikkja mi hadde jeg sparka deg så hardt i skrittet at du aldri kunne reprodusert deg. Jeg håper du er maks 12 år gammel som raver rundt i turområdet og sprayer uskyldige hunder med pepperspray.

 

2: Med så ufattelig mange hunde-eiere som finnes i Norge i dag, er det rart at ikke det finnes turområder beregnet på hundefolk. Inngjerdede områder hvor det er godtatt og lovlig å slippe hundene sine året rundt. Alle byer med respekt for seg selv burde ha ett slikt område. Så kunne kjipe folk som går tur alene og tror de er så viktige fått gått tur alene i båndtvangsområdet sitt.

 

 

Jeg har en hund på 2,5 kg (valp) og en på 4 kg. Jeg slipper de året rundt i parken i byen når jeg går tur, men tar de inn igjen når jeg ser at det kommer folk.

Lenke til kommentar

Jeg står på mitt. Mennesker er mer utilregnlige enn hunder. Er garantert flere tilfeller av blind vold ute å går enn av folk som har blitt skambitt av hunder. Moralen. Spray ned alt av mennesker med peppersprayen din istedet for å angripe hunder. På den måten er du ihvertfall mer sikker på å ikke bli skadet...

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
1: Paulok : Du er en stor idiot. Om du hadde spraya bikkja mi hadde jeg sparka deg så hardt i skrittet at du aldri kunne reprodusert deg. Jeg håper du er maks 12 år gammel som raver rundt i turområdet og sprayer uskyldige hunder med pepperspray.

Om hundeier er klar over sine plikter og ansvar som dyreeier er det aldri noen fare for at noen blir sprayet. Husk dette er ikke snakk om å "rave rundt for å spraye bikkjer": Det er et evt. resultat av idiot-hundeiere som bryter loven.

Lenke til kommentar
Du måtte jo selvfølgelig kunne vise til sår eller andre merker fra ANGREPET.

At du som ikke liker hunder og er åpen om dette føler deg truet er på ingen måte godt nok bevis, da du bevsiser i din argumentasjon at du mener enhver hund med retning mot deg uten bånd er truende. Dette ville rettsalen fort oppdaget og dermed lagt bevisbyrde på deg.

 

Og da blir det plutselig verre...

Selvfølgelig må man ikke vise til noen sår og merker? Det var jo nettopp dette peppersprayen er for å unngå! Man avverget noen som man så som et potensielt angrep fra en hund som eier hadde mistet kontrollen over. Og skulle hunden være så dum at den faktisk biter folk er veien veldig kort til avlivning.

Som nevnt , hunder er ikke 100% tilregnelige og de fleste er såpass store at de utgjør en reell trussel for mennesker. Det finnes uttallige historier om hvor selv eieren har blitt angrep og skamfert av sin egen kjære hund.

Moralen er: Hold bikkja i bånd, følg opp ditt ansvar som dyreier og i det minste: Følg loven! Slik unngår man at uskyldige dyr og mennekser må lide unødvendig.

 

Først av alt, moralen du nevner tror jeg samtlige her inne støtter.

 

Men tror du virkelig det er ok å spraye enhver hund som går løs når det er båndtvang, og at så lenge hunden var løs er den fritt vilt for sprayboksen.

At en hund snuser på deg er da på ingen måte grunn nok til hva som kan karakteriseres som grov dyremishandling.

Ingen rettsal vil akseptere dette, og hunden må faktisk fysisk angripe eller oppføre seg voldsomt truende for at dette i det hele tatt skulle blitt noe annet enn en dyremishandligssak i norske rettsaler.

Lenke til kommentar

Ser ut som L_C ønsker seg en betinget fengseldom samt potensielt avlivet hund.

Fulle gamle menn er det ingen forbud mot, derimot er det forbud mot hunder uten bånd når det er båndtvang.

 

Samme gjelder JimRamse.

Mennesker er fult lovlig mens hunder uten bånd i byene ikke er det.

Det er her forskjellen ligger uavhengig av hva statistikken sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...