Gå til innhold

AoC: Den lille Herald of Xotli tråden [Oppdatert førstepost]


Anbefalte innlegg

Jeg er en level 29 hox nå. Opplevde endel vansker i starten, men føler at alt går mye bedre nå. Føler også at jeg har det veldig greit i pvp. Comboene ser ut til å ta veldig mye skade så sant de treffer. Et veldig bra triks er å bruke aoe stunnen din, gå bak fienden for så å sette inn en combo. i pve også har jeg ikke noe å utsette.

 

får ikke burn to death comboen til å funke, ser ikke noe til at fienden løper runt i flammer å skriker mens du ler. (er det ikke det som liksom skal skje?)

 

lurer også på om hox kan lære spellweaving på høyere level?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke Hox selv, men fant en post på forumet skrevet av en lvl 80 Hox.

 

bilde hvordan Hox i lvl 80 form ser ut:

http://img267.imageshack.us/img267/9615/avatarhx3.png

 

lvl 80 spells:

http://img359.imageshack.us/img359/8863/spellsmz9.jpg

 

posten hans:

 

The 24th of May 20:34 CET I dinged 80 with 5 days and 10 hours played, the amount of played time was quite high but in my defense I spent about 20 hours doing nothing while trying to beat a bugged instance for the fun of it :p

 

I've received alot of questions since this became common knowledge and while writing a response to one I accidently wrote this, so I decided to make a new post about it, answering as many questions as possible and hopefully opening up a discussion about the things I mention. I'm not gonna explain every single talent or ability that we get, since I feel that the people who needs explaining on that level has bigger problems than how to AoE-grind or how to itemize your hox.

 

In general I feel that the HoX is insane when it comes to burst AoE damage but requires alot of skills when it comes to "not dying" in general. It has a bit too many "short duration, medium cooldown, cast time"-self buffs" for my taste as well. When you use one at a time for different scenarios it's ok, but it also means that you can buff yourself with 6 short-duration buffs before charging an AoE-pack and instantly see everything dying, then charge the next pack and not stand a chance because of the couple of minutes CD's on your buffs.

 

Single/Up to three mobs target damage is very good through a combination of combos which are synergiesed between each other and by using hellfire breath as soon as it's off cooldown, my recommendation is to use it even if you're in the middle of a combo, it won't cancel to combo and you'll get it off cd faster. I'm assuming that everyone has 5 points in Hellfire Breath here.

 

Sustained dps in raids will be insane cause of the amount of debuffs that you can get which increases your fire/slashing damage and cause you won't run out of Stamina/Mana by just doing Hellfire/Combos cause of the additional stamina/mana you're getting from your team mates.

 

What I like the most about the HoX is the "firestorm"-feeling you get when you're slashing a couple of enemies with Hellstrikes rounded of by Molten Steel Slash and Burn to Death if they survive long enough, this "Amazingly blazing fire-swordplay"-feeling is enhanced by the ability to charge once every minute for INSANE damage if you're in demon form, I almost feel that this ability should be nerfed and to less AoE damage while lowering the cooldown, to allow it to be used to catch up with enemies faster, as I feel that enemies running away might be a problem in PvP cause of the lack of snares.

 

 

When it comes to CC I feel that we're not as underprivileged as I were lead to believe by others before I rolled the class. We have two forms of pure cc, these being the Dread Visage and the Word of Command(See screenie).

 

The Word of Command has a quite low cooldown can be used while running and enemies can hit you back while rooted, so if you're fighting something dangerous I suggest that you root them first then start hitting your combo in the air and just enter to land the combo, this is also a general tip for playing the HoX seeing how low our survivability is and you don't want to waste too much time being hit while you "only" do normal hits. WoC does not break on damage so you can use Hellfire Breath on someone who's rooted.

 

Dread Visage is a conal, quite long range, AoE fear. Compared to WoW's fear this one is much more easily controlled, the mobs doesn't run away at twice their usual running speed but stroll away at a quite nice speed. I find the fear useful when grinding for when I'm low on health and wanna regen some more before they reach me after using a WoC.

When using these two abilities together I suggest that you sneak in 2x Hellfire; one just after the root and one just after the fear, position yourself so that it will hit them after they've ran about 1 meter away from you, it's a source of great damage in tricky situations.

 

When leveling I found it very nice to group up with a tanking class up to level 65~ something, where I for some reason felt that it was much easier to stand on my own two legs. At "lower" levels the HoX has less BOOM and still takes as much damage relative to their health as they do on higher levels, I think that this is partly cause of feats but also cause Hell Strikes starts out quite poor but ends up being your best combo, perhaps a bit skewed ranks.

 

What I'm now worried about is mainly how our gear will look. If I've understood it correctly we gain melee damage from strength, making it our primary stat unless you go mainly magic damage(I'm not sure if this is a valid spec/playstyle, I wouldn't rule it out since I haven't tried it myself) and making constitution our secondary stat.

So far in-game I can't remember seeing a single cloth item with strength on it, I share armor type with the two other casters and the assassin, and I've so far completely geared myself in assasin gear cause of the Stamina/Con/Defense stats they get, from this I gain Dex aswell, which is of no major use to me tbh, quite annoying.

I really hope that this is fixed when the PvP/Raiding gear is implemented.

 

End of Rant

 

Shobo of Dagon

 

Tenkte kanskje at dere ville finne dette nyttig :)

Lenke til kommentar

Vil

Hjem

Og

Spille

!

 

Greit å lese erfaringene til en som har kommet så langt, det jeg ser på som bra med hox er at det ikke bare er en vei å gå. Man kan tilpasse feats litt mer på kryss å tvers.

 

En ting jeg tror kommer til å bli grei å ha i pvp er "purge" en handy skill som fjerner ting som låser deg fast, den sammen med "Word Of Command" kan være ganske effektiv mot mages og rangers.

 

Hvor langt er folk kommet? Jeg er ikke lengre en 20 og tusler rundt i conarch og dreper ulver og blir ganket:p

 

Hadde en teit hendelse i helgen som gjør at jeg ikke er mer en 20. Jeg og en kompis begynte som henholdsvis HoX og Guardian slik at han kunne være meatshield. Når vi begge kom oss ut av tortage så viste vi ikke hvordan vi skulle komme oss til hverandre sin by og endte opp med å begynne på nytt med samme rase. Når vi var ferdig med Tortage for andre gang fant vi ut at vi kunne reise hvor vi ville med båt uten problemer.

 

Nå har jeg en Hox lvl 20 og en Dark Templar lvl 20. Hadde vært kult hadde det ikke vært for at vi var dum nok til å bytte server når vi begynte på nytt.

 

Min logikk er unektelig.

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar
Vil

Hjem

Og

Spille

!

 

Greit å lese erfaringene til en som har kommet så langt, det jeg ser på som bra med hox er at dette han skriver bare er en vei å gå. Man kan tilpasse feats litt mer på kryss å tvers.

 

En ting jeg tror kommer til å bli grei å ha i pvp er "purge" en handy skill som fjerner ting som låser deg fast, den sammen med word of command kan være ganske effektiv mot mages og rangers.

 

Hvor langt er folk kommet? Jeg er ikke lengre en 20 og tusler rundt i conarch og dreper ulver og blir ganket:p

 

Hadde en teit hendelse i helgen som gjør at jeg ikke er mer en 20. Jeg og en kompis begynte som henholdsvis HoX og Guardian slik at han kunne være meatshield. Når vi begge kom oss ut av tortage så viste vi ikke hvordan vi skulle komme oss til hverandre sin by og endte opp med å begynne på nytt med samme rase. Når vi var ferdig med Tortage for andre gang fant vi ut at vi kunne reise hvor vi ville med båt uten problemer.

 

Nå har jeg en Hox lvl 20 og en Dark Templar lvl 20. Hadde vært kult hadde det ikke vært for at vi var dum nok til å bytte server når vi begynte på nytt.

 

Min logikk er unektelig.

 

Level 52 nå. Nettopp fått meg hestemount og må si at jeg er glad for at jeg valgte HoX, fungerer fett når jeg og fettern teamer up for å grinde kanibaler :)

Lenke til kommentar

Ser fra signaturen din at du spiller Cultural PvP, hvordan synes du det fungerer? Er det ikke irriterende til tider å være bundet til rase?

 

Ja tror jeg også gjorde et godt valg som HoX, gleder meg til hesteridning, hvordan fungerer det som HoX? Kan man gjøre spells eller komboer fra hesteryggen? Eller er man tvunget til å bare slå på høyre eller venstre side?

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar

Ble level 43 i går med min HoX. Som flere andre har sagt er det en utrolig morsom class å spille. De har forsåvidt veldig lite survability(?) generelt, men tar vilt mye damage. Jeg klarer fint å ta 3-4 mobs om gangen(Samme level+1/2), av og til flere, man må bare passe på og time spells/abilities osv.

Endret av Acester
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se hvilke feats som er best i pvp. Noen som har noen ideer?

Er i level 48 nå og har bare testet å ta 5 points i Possession og resten i Avatar, men jeg tror begge er gode kandidater for PvE og PvP, begge har nok sine sterke sider og svake sider. Avatar funker ivertfall veldig bra for AoE og melee.

Lenke til kommentar
Fem i Possession, resten i Avatar virker som veien å gå.

 

Er veldig mange fine feats høyere opp i Possession treet da, men må velge så mye crap for å komme dit.

 

Hmmm... Gi meg din vei å gå i denne featkalkulatorn da :)

http://www.hybes.org/?s=featPlaner&cla...tli&lang=en

 

Tviler at man bør gjøre det du sier.. Må fordele litt mer tror jeg :) men har ikke rukket å spille noe enda, så mitt ord holder ikke vann før jeg har fått spilt ^^

Lenke til kommentar

Alt jeg kan si er, team opp med en. Helst en tanke klasse, men alt funker. Spiller med en barbar og vi puller 8 mobs om gangen, avogtil fler, om Fire Lance er klar til bruk. Funker fjell. Men ja, vi tåler altfor lite.

 

Er 61 så HP begynner å komme seg. Tar litt mer damage nå

Lenke til kommentar

HoX har da alltid tatt mye damage.

 

Level 55 nå og HoX eier. Var mange gankere i går, men jeg eide alle...

 

Kom en ToS som tok CC som faen og fikk meg ned til 3% men så tar jeg Flame breath + Fire Lance og boom dead.

 

Kom en ranger, men eide han og selv om han hadde mye CC pga jeg hadde charge og root. Han kom til og med da jeg hadde 20% liv, men jeg løp rundt noen hjørner med pots og tok deamon form og eide dritten ut av han.

 

Eneste jeg ikke klarer å ta er PoM... Insane OP HoT's? Healer jo faen meg all damagen min omtrent og jeg tar syk damage.

 

Er atm specced 5 possession og resten Avatar, vil ha Avatar of Xotli :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...