Gå til innhold

Åssen går det med Alan Wake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk på Crysis. Det ser fantastisk ut på høye innstillinger, men hvor mange har et bra nok system til å kjøre det? Riktignok solgte og selger det fortsatt bra, men det har fått mye kritikk fordi systemkravene er sinnsykt høye. Og når vi i tillegg tenker på at det kommer til xbox360, en konsoll som allerede har dårligere spesifikasjoner enn topp PCer, blir det jo feil at PC versjonen skal kreve så sinnsykt mye som minimum. At den støtter det er derimot noe helt annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alan Wake kommer garantert ikke til å kreve en fire kjerners CPU. Dobbeltkjerne derimot kan vel være et minimumskrav som virker mer logisk. Ytters få gamere i dag eier en CPU som bare har en kjerne. Quad Core blir nok anbefalt vil jeg tenke meg.

Skrevet (endret)

Koster ikke en Quad Core mer enn en liten 360 gjør? Da i tanke om man skal han blant dem beste quad corene som er ute akkurat pr.idag

Jeg har singlecore på pcen fordi jeg skal ikke migrere meg over til pcfronten mer da siden det koster skjorta rett og slett for min del!

jeg skal ha Alan Wake til 360 da jeg har i tankene att Gears Of War var flott på 360en iforhold til en pc på low/mid kan kansje si og high :p

Endret av Toman85
Skrevet (endret)
Tenk på Crysis. Det ser fantastisk ut på høye innstillinger, men hvor mange har et bra nok system til å kjøre det? Riktignok solgte og selger det fortsatt bra, men det har fått mye kritikk fordi systemkravene er sinnsykt høye. Og når vi i tillegg tenker på at det kommer til xbox360, en konsoll som allerede har dårligere spesifikasjoner enn topp PCer, blir det jo feil at PC versjonen skal kreve så sinnsykt mye som minimum. At den støtter det er derimot noe helt annet.

Her der det snakk om optimalisering vil jeg tro, viss dem gjør dette på pcversjonen så blir det redder det for mangen da fordi da slipper dem oppgradere enda en gang til..

Jeg kan se noen spill krever en ganske bra maskin som er bedre enn 360 på low, så mangen her inne sier att konsoll er ca low/mid :p. Har mangen spill som eier pcspillene på low og mid, trenger ikke nevne dem engang

Endret av Toman85
Skrevet

Jojo, men xbox360 er relativt ny og fortsatt en blanding av next-gen og current-gen. Det gjør at den er den beste xboxen vi får i dag, og det blir nok en god stund til den blir skiftet ut med neste generasjon igjen. Nettopp av den grunnen kan de ikke bare gi ut spill på PC og konsoll om PC versjonen er mye, mye bedre på alle måter. PC versjonen av Crysis vil for eksempel ikke kunne fungere på en xbox360 i en ren port, men det er fortsatt fullt mulig å skalere ned kartene litt og trikse litt slik for å få en brukbar versjon av Crysis på konsollen. Hvordan kan da PC versjonen av Alan Wake (og andre spill) være så suverent overlegen konsollversjonen at de ikke engang fungerer på det vi regner som topp moderne PCer i dag? (ja, vet Quad Core har kommet, men med "topp moderne" mener jeg det de aller fleste som krever høy ytselse har. Det er pr i dag to kjerner.)

Dessuten er det andre ting en CPUen som spiller inn. Hva med grafikk kort? RAM? Om AW krever Quad Core CPU, holder det da med et relativt simpelt grafikk kort for å kjøre det? DX10 begynner å bli vanlig nå, men grafikk kort skiftes ut ganske ofte. Det vi regner som topp moderne i dag er allerede utdatert når AW kommer, så krever de at vi oppgraderer dem også? Igjen, jeg mener ikke "utdatert" som at "de ikke fungerer lengre", men "bare folk som krever ekstrem ytselse og har råd til å betale for det har slike kort".

Så alt i alt, hvorfor skal noen med vettet i behold betale for å oppgradere PCen til det aller nyeste og dyreste vi får tak i for å få et bra spill, når vi får en hel konsoll med et mer eller mindre nøyaktig samme spill mye billigere?

Skrevet

Alan Wake vil ikke kreve quad core. Skal de liksom laget et spill for >10% av spillmassen? DX10 er langt i fra vanlig i dag. Men siden det bare kommer til Vista blir det nok DX10-støtte, men DX9 blir garantert med også. Ikke alle eier et DX10-kort. Igjen ville det være å gi opp ytterligere kunder.

Topp moderne er topp moderne. Quad core er dagens mest moderne CPU. Om jeg husker riktig ble Alan Wake første gang vist fram til en dual core PC, og det gikk meget bra.

Konsoll/PC-debatten er vel liten vits å ta opp igjen. Finnes ulemper og fordeler med begge.

Skrevet
Er det noen grunn til hvorfor Alan Wake er Vista-eksklusivt, eller er det som med Halo 2 og det arcade spillet? Halo 2 var allerede gammelt da det kom, og verken det eller det arcadespillet hadde noen som helst funksjoner som krevde at vi har Vista installert. Selv har jeg Vista på både den stasjonære og bærbare PCen, så det er ikke et problem for meg. Jeg bare undrer. Vista kan gjøre spill bedre med DX10 og alt det der, men jeg synes avgjort at spill bør ha en grunn til være eksklusive til en Windows versjon.

De trenger vel ikke noen dypere grunn enn at de vil selge flere operativsystemer?

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...