Gå til innhold

AoC: AoC PreAccess Reviews


Anbefalte innlegg

Tenkte at de som er hedlige å få kunne spille dette 17 mai fra kl 19:00(?) kunne skrive hva de synes om spillet.

Gjerne litt om hva vi ikke har lest fra andre previews f.eks hvordan er UI'en er, hvordan går det på "den vanlige" PC i dag, tenker da på 2+GB RAM, 8800 kort (dette er vel gjerne noe de fleste har?), hva med dual og quad core, og gjerne forskjell på XP og Vista.

Regner med alle som har Vista har allerede lastet ned SP1 og de nyeste driverne (Nvidia 175.16 skal visst gjøre mye bra, også SP1).

Hvordan er selve chatten, vinduene til dette?

 

Får ikke prøvd det selv før morgen 18 mai, men ser for meg en fylla-test natt til 18.

Endret av duppskoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg kom inn har jeg nå spillt i hele natt og kommet til level 10.

 

Destiny-questene virker engasjerende og bygger seg oppover på en fin måte ved hjelp av overbevisende stemmer, god historie og bra dialoger.

 

For meg som har en brukbar PC, spiller jeg med alt på full med DX10 og 4x AA som funker overaskende bra. Husker jeg hadde litt hiccups i betan som ser ut til å ha forsvunnet nå og FPS liggger stabilt på rundt 30-60.

 

Combatsystemet er kjempeartig og nå flyter alt utrolig bra på PCen min. Jeg fryder meg når jeg får fatalities og får avhugd kropsdelene på fienden min.

 

Spiller på PVP server og var litt uheldig ved å mistolke en lvl 12 for å være en NPC, så jeg begynte å angripe han. Ettersom jeg var bare lvl 6 banka han meg ganske enkelt og tok en fatality på meg, ved å banke en nål på en klubbe gjentatte ganger i skallen min før han kasta meg ned i bakken. Følte meg litt dum etterpå, men han visket til meg å takket meg for tilfredstillingen av å se meg dø på den måten. :)

 

Grafikken er jævlig pen å se på. Går rundt med begeistring ved natterstid i Tortage når byen lyser opp og damp tåke oser frem rundt deg. Det er utrolig mange detaljer overalt som gjør det veldig lett å leve seg inn i Hyboria.

 

Lyden er også som forventet og finner ikke noe negativt på den fronten heller.

 

Lastetiden som mange var bekymret over ser ut til å ikke være noe problem for meg. Å ta robåten til øya tar rundt 2-4 sekunder så man merker det nesten ikke engang.

 

 

Så langt har spillet faktisk besteget forventningene mine. Synes Funcom virkelig har klart å levere. Nå er jeg bare level 10 så dette er en veldig brief anmeldelse. Masse kan skje før jeg når 80 og prøver ut endgame.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Så det er mulig å kjøre DX10 i den klienten der? trodde de ventet med det til release.

Spillet ser enormt bra ut i DX9 også, var ganske mangen som påsto at de hadde DX10 enabled i betaen pga de kunne sette på DX10 mode i settings, dette var ikke tilfelle.

Kan du\noen bekrefte at det er STOR forskjell på DX9 og 10 når du switcher rundt på de?

Lenke til kommentar
Tenkte at de som er hedlige å få kunne spille dette 17 mai fra kl 19:00(?) kunne skrive hva de synes om spillet.

Gjerne litt om hva vi ikke har lest fra andre previews f.eks hvordan er UI'en er, hvordan går det på "den vanlige" PC i dag, tenker da på 2+GB RAM, 8800 kort (dette er vel gjerne noe de fleste har?), hva med dual og quad core, og gjerne forskjell på XP og Vista.

Regner med alle som har Vista har allerede lastet ned SP1 og de nyeste driverne (Nvidia 175.16 skal visst gjøre mye bra, også SP1).

Hvordan er selve chatten, vinduene til dette?

 

Får ikke prøvd det selv før morgen 18 mai, men ser for meg en fylla-test natt til 18.

 

For å være helt presis med klokkeslettet så ble det en utsettelse av spillet til kl. 22.00 ;)

Lenke til kommentar

Bare for å få det ut der, spillet er så forbedret den siste måneden så det er nok ikke noe tvil om at det som var openbeta osv var eldre klienter.

 

Spilt siden i går natt, og eneste buggen hittil var når jeg skulle ta screenshot.

 

Forresten, andre som har lagt merke til at komboer osv har litt mer flyt over seg nå? Det går litt fortere liksom.

Lenke til kommentar
Du kan slå den på i options, her er bevis.

 

199945.jpeg

 

og her er lyseffektene på natta

 

199947.jpeg

 

Det var det jeg mente mangen var forvirret med i betaen, altså, det gikk ann å sette det til DX10 som du har i settings, men det fungerte ikke i beta.

Dette var "med vilje" fordi de ville ikke vise alt til release.

Jeg lurer altså på om det faktisk ER aktivert i PRE-release, drit i om det går ann å sette på DX10 i options, ser du forskjell om du går DX9\10?

Og må si jeg ser ikke noe forskjell fra grafikken jeg kjører i DX9 mode i closed beta nå, er derfor jeg ikke er overbevist hehe

En annen grunn til at jeg ikke er overbevist er at det faktumet at man må installere spillet på nytt fra CD-en man får 23mai så vidt jeg vet etter pre-release tiden er ute.

Teknte kanskje grunnen til dette er at det er en nyere\annen klient med DX10 og Siege battles osv?

 

Dan

Lenke til kommentar
Det var det jeg mente mangen var forvirret med i betaen, altså, det gikk ann å sette det til DX10 som du har i settings, men det fungerte ikke i beta.

Dette var "med vilje" fordi de ville ikke vise alt til release.

Jeg lurer altså på om det faktisk ER aktivert i PRE-release, drit i om det går ann å sette på DX10 i options, ser du forskjell om du går DX9\10?

Og må si jeg ser ikke noe forskjell fra grafikken jeg kjører i DX9 mode i closed beta nå, er derfor jeg ikke er overbevist hehe

En annen grunn til at jeg ikke er overbevist er at det faktumet at man må installere spillet på nytt fra CD-en man får 23mai så vidt jeg vet etter pre-release tiden er ute.

Teknte kanskje grunnen til dette er at det er en nyere\annen klient med DX10 og Siege battles osv?

 

Dan

 

Husk at du også må gå på de riktige stedene for å se forskjell.

Her kan du se om du har dx10 eller ikke:

 

DX9

camp_fire_directx9.jpg

DX10

camp_fire_directx10.jpg

 

Det du bør se etter er hvordan bakken og bakrunnen ser ut.

Lenke til kommentar
Det var det jeg mente mangen var forvirret med i betaen, altså, det gikk ann å sette det til DX10 som du har i settings, men det fungerte ikke i beta.

Dette var "med vilje" fordi de ville ikke vise alt til release.

Jeg lurer altså på om det faktisk ER aktivert i PRE-release, drit i om det går ann å sette på DX10 i options, ser du forskjell om du går DX9\10?

Og må si jeg ser ikke noe forskjell fra grafikken jeg kjører i DX9 mode i closed beta nå, er derfor jeg ikke er overbevist hehe

En annen grunn til at jeg ikke er overbevist er at det faktumet at man må installere spillet på nytt fra CD-en man får 23mai så vidt jeg vet etter pre-release tiden er ute.

Teknte kanskje grunnen til dette er at det er en nyere\annen klient med DX10 og Siege battles osv?

 

Dan

 

Husk at du også må gå på de riktige stedene for å se forskjell.

Her kan du se om du har dx10 eller ikke:

 

DX9

camp_fire_directx9.jpg

DX10

camp_fire_directx10.jpg

 

Det du bør se etter er hvordan bakken og bakrunnen ser ut.

 

For å legge denne DX10 diskusjonen død en gang for alle:

 

Funcom har sagt på forumet sitt at dx10 IKKE er med i early access, men vil bli lagt til så snart de er helt klare for å legge det til. Hadde forumet vært oppe skulle jeg ha vist dere posten selv.

 

Det MrLG viser har ingenting med DX10 å gjøre, spillet ser ut som på nederste bildet hos meg med DX9. Forandrer jeg til DX10 er det 0, ingen, nada forskjell.

Lenke til kommentar
For å legge denne DX10 diskusjonen død en gang for alle:

 

Funcom har sagt på forumet sitt at dx10 IKKE er med i early access, men vil bli lagt til så snart de er helt klare for å legge det til. Hadde forumet vært oppe skulle jeg ha vist dere posten selv.

 

Det MrLG viser har ingenting med DX10 å gjøre, spillet ser ut som på nederste bildet hos meg med DX9. Forandrer jeg til DX10 er det 0, ingen, nada forskjell.

 

Merkelig, nederste bildet skal jo være DX10. Nederste bildet skal jo være slik spillet ser ut på max, så kanskje DX10 kanskje bare har en "ytelseforbedring", men det er er rart for det burde vært en visuell forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...