Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tanker rundt Engelsk eksamen 2008 - Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke hvet jeg..

 

Noen som skjønner noe av den historien i part B? :p

 

Det handler vell om en sånn gubbe som ikke liker jul, også kommer partneren(som er død) og sier at han skal få besøk av 3 spøkelser som skal hjelpe han og like julen.... :p

 

Sånn grovt liksom :p'

 

btw, Hvet = Vet, uten H xD

 

Ble glad når jeg så A christmas Carol! Er sikkert den eneste boka jeg har lest fullt ut på ungdomskolen :p Hadde engelsk muntlig om den :new_woot:

 

 

Men ser i førstepost, "Den andre oppgaven er å beskrive egen læring i engelsk, i forhold til et avgrenset spørsmål". Hvordan har du kommet frem til dette??

Lenke til kommentar

Utrolig bra link KOTOR FAN! Takk for den... Men hva tror dere vi burde gjøre hvis vi bruker noen av disse idiomene? Burde vi legge de i en liste nederst også? Slik at sensor kan forstå dem... Bare lurer siden eller kan det hende vi ikke får noe positivt ut av disse idiomene...

Lenke til kommentar

Alex Rider er en fjorten år gammel gutt som bor hos onkelen sin, Ian Rider, som arbeider i en bank. En dag får Alex dårlige nyheter, onkelen har dødd under mystiske omstendigheter. Alex oppdager at Ian Rider faktisk var spion, og arbeidet for MI6, og at han ble myrdet av den berømte leiemorderen Yassen Gregorovich. Han blir dermed rekruttert av sin onkels tidligere arbeidsgivere, Alan Blunt og Tulip Jones. Alex innser etterhvert at onkelen faktisk har oppdratt ham som spion, og han drar avsted på sitt første oppdrag, bevæpnet med en mengde dingser fra Smithers. Han oppdager også at onkelen hadde gjemt en spionkoffert i hagen til naboen.

 

Milliardæren Herod Sayle donerer en gratis mega-datamaskin med kodenavn Stormbreaker til alle skoler i Storbritannia. MI6 er nysgjerrige på hvorfor han opptrer så mistenkelig gavmild, og sender Alex, forkledt som en vinner av en konkurranse, for å undersøke.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Stormbreaker_%28roman%29

http://www.imdb.com/title/tt0457495/plotsummary

 

Utrolig bra link KOTOR FAN! Takk for den... Men hva tror dere vi burde gjøre hvis vi bruker noen av disse idiomene? Burde vi legge de i en liste nederst også? Slik at sensor kan forstå dem... Bare lurer siden eller kan det hende vi ikke får noe positivt ut av disse idiomene...

 

Nææ... viser bare hvor lite sensorene kan er hvis de ikke skjønner det... har vel google de også, men ikke overdriv med sånne super avanserte greier, de skjønner at det ikke er "deg"

Endret av KOTOR FAN
Lenke til kommentar

Er skummelt å overvurdere sensor - noen i parallellklassen måtte rette på lærern. Ikke bare noen småting i en tekst, men på tittelen på prosjektet. Lærern hadde bøyd i feil tid, eller noe sånt, ikke helt sikker. Og hun skal sitte som sensor og rette 150 tekster...

 

Men samtidig kan det umulig skade å ha med en del uttrykk - hvis sensor er håpløs og retter feil, er det heldigvis mulig å klage

Lenke til kommentar
Nææ... viser bare hvor lite sensorene kan er hvis de ikke skjønner det... har vel google de også, men ikke overdriv med sånne super avanserte greier, de skjønner at det ikke er "deg"

De kan jo ikke vite hvem jeg er... Sensor skal jo være en random fra en annen skole. Og vil nesten si at bruk av idiomer er ganske så avansert så de ville ikke skjønt det var meg uansett hvilken idiom jeg hadde brukt...

Lenke til kommentar
Nææ... viser bare hvor lite sensorene kan er hvis de ikke skjønner det... har vel google de også, men ikke overdriv med sånne super avanserte greier, de skjønner at det ikke er "deg"

De kan jo ikke vite hvem jeg er... Sensor skal jo være en random fra en annen skole. Og vil nesten si at bruk av idiomer er ganske så avansert så de ville ikke skjønt det var meg uansett hvilken idiom jeg hadde brukt...

 

Hvis du har et enkelt språk på et meste, men noen få virkelig avanserte setninger (eller langt mer avansert, trenger ikke å være dårlig i utgangspunktet), begynner nok h*n å lure..

Lenke til kommentar
Utrolig bra link KOTOR FAN! Takk for den... Men hva tror dere vi burde gjøre hvis vi bruker noen av disse idiomene? Burde vi legge de i en liste nederst også? Slik at sensor kan forstå dem... Bare lurer siden eller kan det hende vi ikke får noe positivt ut av disse idiomene...

 

er jo bare å ta med sida under kilder eller sitater, og sette det i kursiv, slik at de ser at det ikke er du som har funnet på det, og hinter til den sida!

Endret av magys
Lenke til kommentar
Nææ... viser bare hvor lite sensorene kan er hvis de ikke skjønner det... har vel google de også, men ikke overdriv med sånne super avanserte greier, de skjønner at det ikke er "deg"

De kan jo ikke vite hvem jeg er... Sensor skal jo være en random fra en annen skole. Og vil nesten si at bruk av idiomer er ganske så avansert så de ville ikke skjønt det var meg uansett hvilken idiom jeg hadde brukt...

 

Hvis du har et enkelt språk på et meste, men noen få virkelig avanserte setninger (eller langt mer avansert, trenger ikke å være dårlig i utgangspunktet), begynner nok h*n å lure..

Ligger på 5+ i Engelsk skriftlig så vil ikke si at jeg har et altfor enkelt språk... Har aldri brukt idiomer i en engelsk tekst, men skjønner hva du mener... Blir morsomt å se hvordan det blir :p

Endret av moulie
Lenke til kommentar
Nææ... viser bare hvor lite sensorene kan er hvis de ikke skjønner det... har vel google de også, men ikke overdriv med sånne super avanserte greier, de skjønner at det ikke er "deg"

De kan jo ikke vite hvem jeg er... Sensor skal jo være en random fra en annen skole. Og vil nesten si at bruk av idiomer er ganske så avansert så de ville ikke skjønt det var meg uansett hvilken idiom jeg hadde brukt...

 

Det jeg mener er at sensoren merker at det ikke er ditt egentlige språk, hvis resten av det du skriver ikke er så bra. Blir litt rart hvis du skriver masse feil og bruker masse simple ord, så kommer du med "Stroll down memory lane"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...