Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tanker rundt Engelsk eksamen 2008 - Time


Anbefalte innlegg

Det jeg mener er at sensoren merker at det ikke er ditt egentlige språk, hvis resten av det du skriver ikke er så bra. Blir litt rart hvis du skriver masse feil og bruker masse simple ord, så kommer du med "Stroll down memory lane"

Haha, ja, det hadde skurra litt i mitt hode også...

 

Men, hva tror dere om bruk av elektroniske ordbøker? Feks Clue... Står at oversettelsesprogrammer ikke er tillatt, men jeg mener Clue ikke er et oversettelsesprogram. Hva tror dere?

Endret av moulie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi fikk beskjed om at det ikke var lov til å ha med minnepinne, dermed ingen clue, men alle andre har vist fått lov, så jeg tar med.. Clue er et lite hakk raskere enn ordboka. Clue er ikke et oversettelses program

 

har fått beskjed om noe sånt jeg og.... men hvis noen får lov og andre blir nekta så er det grunn til å klage eller no tror jeg :p

Lenke til kommentar

Nå synes vi bør gå gjennom tekstene...

 

A- delen.. Dere bestemer hvilken alternativ.. ^^,

Så kan dere godt legge ut etterhvert hva det handler om i de enkelte tekstene..

A1

A2

A3

 

B- Delen:

A Christmas Carol:

Det handler om en sånn gammel mannsom ikke liker jul, og er veldig opptatt av penger , han vil ikke sløse pengene på gaver. Senere kommer partneren(som er død) og sier at han skal få besøk av 3 spøkelser som skal hjelpe han og like julen.... Så komemr en spøkelen som er (Fortid spøkelse) og tar med han gamlemannen til det stedet han var født og oppvokts

 

A Connecticut Yankee In King Arthur’s Court:

 

 

C-delen:

Stormbreaker

Alex Rider er en fjorten år gammel gutt som bor hos onkelen sin, Ian Rider, som arbeider i en bank. En dag får Alex dårlige nyheter, onkelen har dødd under mystiske omstendigheter. Alex oppdager at Ian Rider faktisk var spion, og arbeidet for MI6, og at han ble myrdet av den berømte leiemorderen Yassen Gregorovich. Han blir dermed rekruttert av sin onkels tidligere arbeidsgivere, Alan Blunt og Tulip Jones. Alex innser etterhvert at onkelen faktisk har oppdratt ham som spion, og han drar avsted på sitt første oppdrag, bevæpnet med en mengde dingser fra Smithers. Han oppdager også at onkelen hadde gjemt en spionkoffert i hagen til naboen.

 

Milliardæren Herod Sayle donerer en gratis mega-datamaskin med kodenavn Stormbreaker til alle skoler i Storbritannia. MI6 er nysgjerrige på hvorfor han opptrer så mistenkelig gavmild, og sender Alex, forkledt som en vinner av en konkurranse, for å undersøke.

 

Legg ut hva de enkelte tekstene handler om.. osv..

 

 

- Adnan

Lenke til kommentar
Det er ikke lov etter reglementet og bruke egne PCer.

Skolen vår har akkurat fått 20 "nye" pcer for anledningen

Hmm... Hvorfor er det mot reglementet? Alle hjelpemidler, unntatt de kommunikative er tillatt. Så vil ikke si en pc uten nettilgang er så veldig kommunikativ og vil dermed ikke si den er mot reglementet. Har du noen motargumenter?

Lenke til kommentar

Om ein har sin egen pc med kan ein lett jukse med å ha med forteljingar frå før, ha diverse programmer. Trur du skjønner teikninga. Det same kan ein jo gjere med ein minnepenn, men det er lettare for lærarane å gå gjennom ein minnepenn enn ein heil pc.

 

hbus og KOTOR FAN: det er ulovleg å berre diskutere piratkopiering her på forumet, så å legge med direkte link er no ikkje bra. Eg ville ha fjerna dei om eg var dykk.

Lenke til kommentar
Om ein har sin egen pc med kan ein lett jukse med å ha med forteljingar frå før, ha diverse programmer. Trur du skjønner teikninga. Det same kan ein jo gjere med ein minnepenn, men det er lettare for lærarane å gå gjennom ein minnepenn enn ein heil pc.

 

hbus og KOTOR FAN: det er ulovleg å berre diskutere piratkopiering her på forumet, så å legge med direkte link er no ikkje bra. Eg ville ha fjerna dei om eg var dykk.

 

Det lov å ta med fortellinger som man har skrevet fra før! Men det at man kan ha diverse programmer er ikke lov. Derfor kan man ikke ha med egen pc

 

Takk for tipset Svinat!

Lenke til kommentar
Om ein har sin egen pc med kan ein lett jukse med å ha med forteljingar frå før, ha diverse programmer. Trur du skjønner teikninga. Det same kan ein jo gjere med ein minnepenn, men det er lettare for lærarane å gå gjennom ein minnepenn enn ein heil pc.

 

hbus og KOTOR FAN: det er ulovleg å berre diskutere piratkopiering her på forumet, så å legge med direkte link er no ikkje bra. Eg ville ha fjerna dei om eg var dykk.

Hysj hysj

Lenke til kommentar

Ja, nå synes jeg vi bør gå gjennom tekstene... :)

 

A- delen.. Dere bestemer hvilken alternativ.. ^^,

Så kan dere godt legge ut etterhvert hva det handler om i de enkelte tekstene..

A1

A2

A3

 

B- Delen:

A Christmas Carol:

Det handler om en sånn gammel mannsom ikke liker jul, og er veldig opptatt av penger , han vil ikke sløse pengene på gaver. Senere kommer partneren(som er død) og sier at han skal få besøk av 3 spøkelser som skal hjelpe han og like julen.... Så komemr en spøkelen som er (Fortid spøkelse) og tar med han gamlemannen til det stedet han var født og oppvokts

 

A Connecticut Yankee In King Arthur’s Court:

 

 

C-delen:

Stormbreaker

Alex Rider er en fjorten år gammel gutt som bor hos onkelen sin, Ian Rider, som arbeider i en bank. En dag får Alex dårlige nyheter, onkelen har dødd under mystiske omstendigheter. Alex oppdager at Ian Rider faktisk var spion, og arbeidet for MI6, og at han ble myrdet av den berømte leiemorderen Yassen Gregorovich. Han blir dermed rekruttert av sin onkels tidligere arbeidsgivere, Alan Blunt og Tulip Jones. Alex innser etterhvert at onkelen faktisk har oppdratt ham som spion, og han drar avsted på sitt første oppdrag, bevæpnet med en mengde dingser fra Smithers. Han oppdager også at onkelen hadde gjemt en spionkoffert i hagen til naboen.

 

Milliardæren Herod Sayle donerer en gratis mega-datamaskin med kodenavn Stormbreaker til alle skoler i Storbritannia. MI6 er nysgjerrige på hvorfor han opptrer så mistenkelig gavmild, og sender Alex, forkledt som en vinner av en konkurranse, for å undersøke.

 

Legg ut hva de enkelte tekstene handler om.. osv..

 

 

- Adnan

Lenke til kommentar

Vi fikk bedskjed om at vi fikk lov til å ha med ordbok på minnepenn. Men hva vil det egentlig si? Vil det si at man kan ha med ei ordbok (på minnepenn) som man skriver ett og ett ord på norsk og oversetter det til engelsk? Som ei Norsk-Engelsk ordbok? Jeg har også en synonym-ordbok på engelsk som funker UTROLIG bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...