Gå til innhold

AoC: Konsollrelease ødeleggende for AoC?


Anbefalte innlegg

Om ikke spillet er bygget opp fra før når konsoll releasen kommer tror jeg ikke det er mye håp uansett. Releasedato er jo ikke engang annonsert, og jeg tror de har mer enn nok med PC utgaven for en stund fremover om det er håp om at det skal fikses opp nok til at det lykkes på langvarig basis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare fyre inn her at jeg spiller Final Fantasy Online og der praktiseres det cross-platform, PC, PS2 og Xbox 360, og eneste negative jeg kan si om det er at grunnet PS2's heller mangelfulle minne er en del restriksjoner i spillet.

 

Samspillet mellom de forskjellige platformene er ikke noe problem.

Og der er det også world servers, alle spiller på "samme" servere. Ingen region skiller som i WoW der du har EU og NA servers, men folk fra USA, Europa, Asia og Australia spiller sammen. Fører til et utrolig rikt og mangfoldig "samfunn".

Lenke til kommentar
Fører til et utrolig rikt og mangfoldig "samfunn".

-Men fører også til adskillig værre lægg.

 

Gjør det? Jeg har spilt FF XI i nesten 4 år. Når jeg har fått lag har det enten vært linja, PCen eller rett etter noe nytt har blitt sluppet/oppdatert. Det er med andre ord enten "selvforskyldt" eller svært svært sjelden.

Lenke til kommentar

Er noe inni mitt hode som sier at når spillet kommer på konsoll, så kommer det til å ødelegge spillet. Vet ikke hvorfor, eller hva. Men liker det ikke. Er jo en stund til, og vi vet jo aldri, kan jo godt bli skrinlagt, men vi får se.

 

FFXI er jo et eksempel på MMO på konsoll. Dette funket veldig bra, eller var slik jeg oppfattet det. Nå spilte jeg spillet på PC, men husker det var mange i guilden min som satt på x360 og spilte, ingen store problemer som jeg kan huske, men er en stund siden, og FFXI er ikke spillet jeg har spilt mest akkurat.

Lenke til kommentar
Min erfaring fra PC-spill sier hvertfall at det vil føre til det nevnte.

 

Min erfaring fra PC-spill sier hvertfall at det vil føre til det nevnte.

 

Kanskje du kan si litt om hvilke spill dette er og fortelle om dine erfaringer? Såvidt jeg vet er FF XI eneste MMORPG med en slik løsning per dags dato. I alle fall når det gjelder så mange som 3 plattformer. For 2 plattformer er jeg dog litt usikker.

Lenke til kommentar

Lag oppstår kun når store mengder spillere er samlet på samme område. Som i en av eventene der opptil 700 spillere er samlet i en liten bastion for å forsvare mot angripende horder av monster (Besieged). Og det har ingenting med at de har samlet konsoll og PC på samme servere.

Lenke til kommentar

Ja, FF XI er den eneste multi-plattformsløsningen per dags dato. Men jeg med min erfaring kan ikke se for meg at et spill som strekker seg så bredt og langt kan være foruten lag. Med mindre måten man omgås andre og område-restriksjoner er en del av spillet (som i Guild Wars).

 

Selv har jeg aldri spilt noen av Final Fantasy-spillene.

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar

Vel, hele verdenen er delt inn i "zoner" og "regioner" på egne sub-servere. Så all befolkningen er spredd utover og belaster generelt kapasiteten lite. Selvfølgelig med enkelte unntak, som de store byene (som forøvrig også har flere "zoner") og ved spesielle anledninger som trekker en del "publikum".

 

 

 

Mulig jeg har feiltolket deg nå, men men..

Lenke til kommentar

Jeg har spilt på PC hele mitt liv, og har spilt flere MMO-er aktivt i en årrekke, deriblant WOW og LOTRO. Jeg er en en del av en kundeminoritet, en minoritet jeg tror Funcom har oppdaget. Jeg snakker om oss som endte med å dette av lasset for pengekrevende oppdateringer til datamaskinen, og heller gikk over til en konsoll basert på et voksent marked. Xbox 360 er den konsollen med flest spill for voksne, og med mest voksent og "seriøst" publikum. Jeg gleder meg til AoC kommer på Xbox 360, og skal spille det aktivt. Regner med at det stort sett vil bli en stor base med Xbox-spillere som vil spille AoC aktivt på konsoll, med tastatur og voicechat.

 

Dersom konsollbrukerne flest vil bruke tastatur når vi spiller AoC, ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan dele server med PC-brukerne. Men dette avhenger av at Funcom klarer å skape et grensesnitt som kan måle seg med PCens fordeler her. Det blir vanskelig, men jeg har trua. Allikevel er jeg ikke så fryktelig bekymra, servere med bare Xbox-spillere høres ikke så galt ut det heller. Jeg har møtt fler drittunger i WOW enn på Xbox Live...

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar
Ja, FF XI er den eneste multi-plattformsløsningen per dags dato. Men jeg med min erfaring kan ikke se for meg at et spill som strekker seg så bredt og langt kan være foruten lag. Med mindre måten man omgås andre og område-restriksjoner er en del av spillet (som i Guild Wars).

 

Selv har jeg aldri spilt noen av Final Fantasy-spillene.

 

Etter det jeg har hørt lages det en "kopi" av en sone i Conan når den "første" er full. Mener de sa grensen var 300 spillere per sone. Slik er det ikke i FF XI da, men det spillet har blitt og er sinnsykt stort mtp. antall soner nå. Det vil jeg også tro Conan er men selvfølgelig i begynnelsen vil det være mange på samme plass før man får spredt seg ut. Da vil man dra nytte av denne løsningen hvor det opprettes kopier av en sone.

Lenke til kommentar

Innen conan blir sluppet på konsoll så kan det hende sån stemme komando teknologi har kommet ett parr skritt videre. Det fungerer jo sån halveis nå, så burde bli bra om ikke så lenge. Dermed kunne man jo mekka det slik at en kunne snakke i mikrofonen og spellet gjorde det automatisk om til tekst. Teknologien må riktig nokk bli litt mer politelig først, litt kjedelig og stå og gjenta ordet 100 ganger føre datan klarer og få det korekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...