Gå til innhold

Dialektkafè. Snakk med din egen dialekt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle som æ har møtt syns æ prate olsoænser, men alle osloænsera har ikkje peiling på kor æ skjæm fra.

Før Oslofålk har jo IKKJE dialækt. Yeah, right.

Oslofålk e uansett ikkje allti ræseræ på å ta dialækte, ha e føinne ut. ^^

Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her.

Mæn tænk så flenk aille hadd vørte tel å les dialækte! :ohmy:

Æ blei plutselig glad før at vi må skriv enten bokmål eller nynorsk hær på forume, ellers hadde det blitt heitl før jævlig å læs.

Jeg også. Må konsentrere meg virkelig hardt for å skjønne hva som blir skrevet her.

Å nættopp av deinj gruinnj fåretrække æ bokmål. Både te å skriv å te å prat, skjønt, når en prate det hete det væl normaltalemål elns.

Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten.

Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.

Mornings, harru vært i skauwen å skjekka ut fauwlene dær eller? D'ække dårlig bare det vettø. Det er heller ikke kørr at noen cheris tar burren til ryen får å kjøpe rebab. Ty for de schpasa du mekka mæ her om daen, fåkke taki bamblevann uten.

Satt litt på spissen, men sånn går pratinga her.

hæ?

Nei, men d va jo bare for å peike ut at æ ikke snakka osloænser allikavell

Trur kje dæ e så mange her som villjæ truidd dæ uansett.

Truidd. Oo Gad.

Hehe, nei trudde nå ikke det heller.

Slitsomt me blandingsdialekt, bytte nånn gang på dialekt mitt i ei sætning (har bodd over heile Nårge stort sætt)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...