Gå til innhold

Dialektkafè. Snakk med din egen dialekt.


Anbefalte innlegg

Hei. L4r5 kom for litt siden med en strålende idèe. :)

 

(L4r5 @ 15/05-2008 : 12:29)

Hvis det er noen trøst så er det like slitsomt å lese som det er å skrive. Kanskje vi skulle oppretta en "dialekt-tråd" der vi kunne skrevet slik vi snakker muntlig og sett hvor vanskelig det egentlig er å forstå.

 

Jeg tok meg den frihet å opprette denne tråden. Kort og greit er poenget med denne tråden det samme som forumkafèen, diskutere hverdagslige problemer og meningen med livet. Det nye er at vi skal snakke med den dialekten vi prater med til hverdags. For å på den måten se variasjonene innenfor det norske språket, se om vi kan forstå hverandre og får å ha noe å le litt av. :)

 

(Dette var for å ha et eksempel å gå etter. :) )

 

Regler:

- Følg forumreglene (Ingen skal henges ut etc.)

- Prat muntlig med den dialekten du bruker i hverdagen. Tenk muntlig tale, det du sier rett ut av munnen.

- Bruk dialekten. Dette er veldig viktig. :)

- Ingen skal henges ut som følge av dialekt.

- Alle innlegg skal respekteres dersom det er seriøst.

- Det hadde vært fint å vite hvor dialekten kommer fra. F.eks Østfold eller Trøndelag, holder også med fylke. :)

 

Dersom det er noen innspill, skriv det eller send det til meg på en PM. Det er viktig at dere gir tilbakemeldinger. :)

 

Jeg får begynne jeg da:

 

Dætta æ't lugumt påfunn frå'n L4r5'æm si siæ. Stå på gudt, du ha fortænt all ros'n du ha fått upp'igjennum tie.

Skattu sitt på jæle å hakka tælla tyting.

 

Nuggun som fækk no'uttu dætta? :)

 

(Ikke den værste dialekta akkurat) :)

 

Mvh LockBreaker :)

 

Håper det er greit for Tom Waits for Alice at jeg brukte deler av emnetittelen hans, dersom ikke skal dette endres. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lol, djeez Chokke :p

Nice one ^^

Serr. Det er lissom litt sånn plagsåmmt nr al ska kritzzzzere dialekta fra osjlo ass.

Fy fa'an jæi vi bare zzzzsjlå tl no'n ass! Seriøst liksom, du er døh dtasmrf azz!

Kom ijæn, e'tj reiddj'æ, shø!

 

Lol, gawd! Æ må konse maks for å skriv dialækt. Starte å skriv bokmål heile tia vøtt.

Syns åsså de va litt vanskeli å skrive dialækt ja :p . Får håpe de ikke smitte åver på di andre innlæggan æ skriv^^.

Ja, det e det æ frykte au :p

Lenke til kommentar
jei håpær på at det kommer en del tøffe bondedialektar her, sågnemål er vel den kulaste av alle

Va en gang me på en klassetur (kvite bussan) me en klasse såmm kåmm fra en litn plass i øst Telemark. Dæmm snakka iværtfall vældi rart. Eks: Eg sø et ikøn i jår = Jeg så et ekorn i går.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...