Gå til innhold

- BK: Vårens små fluer -


Anbefalte innlegg

Har da fått de høyst etterlengtede fluebildene mine. Første seriøse shoot med D300.

De fleste bildene fra idag er på ISO 800. Og jeg prøver meg fortsatt på rammer jeg, så dere får bare si fra, men litt BK skader heller ikke.

 

Nikon D300 m/ Sigma 150mm Macro f/2.8

 

post-93156-1210847448_thumb.jpg

 

ISO 800

1/125

f/5

 

 

post-93156-1210847549_thumb.jpg

 

ISO 800

1/100

f/5

 

Edit:

 

post-93156-1210925727_thumb.jpg

 

Ble den bedre?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skarphet og farger er det ikke noe å si på. Men jeg synes vanndråpene ødelegger istedet for å tilføre bildet noe.

 

Av disse, så like jeg nr. 2 best.

 

Tom

 

Takk, er helt enig selv, men innså det ikke før det var for sent. Har et par uten vann, men de har ikke like bra positur, skal se om jeg får lagt de ut senere.

 

Rammene greie denne gangen?

 

Stilig!

 

Hvor mye har du croppet de?

 

Takk skal du, har ikke croppet så mye, skal se om jeg får lagt ut orginalen om noen få strakser.

Lenke til kommentar
Rammene greie denne gangen?

Som medlem av "folkebevegelsen mot rammer", så blir jo svaret nei denne gangen også. Jeg er liker rett og slett ikke rammer på bilder som legges ut på nettet.

 

Tom

Først må jeg få si meg enig i Toms påstander her. Rammene er i tillegg litt glorete denne gang, så det gir minus i boken for min del.

 

Men det gjelder etterbehandlingen. Når det gjelder selve bildet så leverer Mr. Olsen varene, som vanlig. Meget bra, ryddig fint.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Om hvitbalansen er kald så er det vel heller på nr 2, nr 1 er bra i mine øyne.

 

Bare meg som tuller fælt. Du har helt rett. Det grønne på det øverste bildet er liksom ikke grønt nok. Synes jeg.

 

Nederste?

 

PM: Glorete? Du mener innover? Det er en litt for mørk/lysere ramme på 1px, skulle markere overgangen, men ser den bare sarver. Ellers takk!

Lenke til kommentar

Hehe, ja feiget nok litt ut, prøvde med vann-gjorde ting bare verre, men nå har jeg et annerledes fluebilde, tviler på at jeg får samme sjangsen igjen. Denne satt helt i ro på et blad, og jeg var borti den og bladet, men den rørte seg så vidt... Meget tam denne, sikkert fordi det ble tatt i halv 10-tiden, når det var ganske så kaldt her oppe. Så etter noen kjedelige bilder uten at den rørte seg sprayet jeg på litt vann, og da rørte den seg mye, og jeg hang bare så vidt med.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Gode bilder, men likte #1 best. Motivet tok seg bedre ut med lavere kamerastandpunkt og mindre av bladet i fokus. En verdig invielse av D300. Synes dessverre ikke at rammen fungerte så bra i dette tilfellet.

 

...ta deg Marius. Nå som jeg hadde bestemt meg for Nikkor 105mm VR. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...