Gå til innhold

- BK: Vårens små fluer -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow Marius!

Jeg skal ærlig talt innrømme at du blir bedre og bedre for hver dag som går. Jeg liker virkelig bildene dine, og jeg har stor tro på at du kommer til å gjøre det stort.

 

Når det gjelder bildene dine så vil jeg si at de nesten var perfekte. Eneste som jeg kanskje kan utsette på er at noen av benene er ute av fokus, men når jeg tenker på det er det kanskje like greit at de er det.

 

Hvor lenge ventet du på å få fluen dit du ville ha den? Og fornøyd med D300?

 

 

Uansett, bildet din er klart på 10/10 skalaen. :)

Lenke til kommentar
Veldig fine bilder. Like 1'ern best. De friske fargene og dråpene synest jeg bare var positivt og gjorde bilde mer interessant. Er enig i hva som sies om rammen.

 

Tusen takk! Bildene uten dråpe ble litt for flyfoto, så valgte bort de, men skal legge de opp senere i kveld som lovet.

 

Wow Marius!

Jeg skal ærlig talt innrømme at du blir bedre og bedre for hver dag som går. Jeg liker virkelig bildene dine, og jeg har stor tro på at du kommer til å gjøre det stort.

 

Når det gjelder bildene dine så vil jeg si at de nesten var perfekte. Eneste som jeg kanskje kan utsette på er at noen av benene er ute av fokus, men når jeg tenker på det er det kanskje like greit at de er det.

 

Hvor lenge ventet du på å få fluen dit du ville ha den? Og fornøyd med D300?

 

 

Uansett, bildet din er klart på 10/10 skalaen. :)

 

Takk for det! Ja, beina kunne vært skarpere, eller ikke, kommer litt ann på. Med skarpere ben kreves det kortere lukker (trenger ikke bruke høyere ISO enn nødvendig, bare fordi det er D300) men da hadde også bakgrunnen kommet mer til syne. Fluen fant jeg først på et blad. Det var ca 6grader her i morges så den satt bom stille. Etter å ha knipset de 20 første bildene i en posisjon jeg ikke likte begynte jeg å brette på bladet for å komme bedre til, og jeg kom borti den mange ganger uten at den rørte seg. Så tok jeg fram godteri-saken min, som jeg sputer vann med, og da fikk den litt liv i seg og kavet rundt om kring. Sola kom over hekken, så den satte seg på toppen i bladdusken, for å varme seg, så da knipset jeg i vei. Så venta ikke så lenge, styrte den mer, er greit når de er så sammarbeidsvillige. D300 er bra det, mangler grep for å få skikkelig tak, men jeg venner meg til det.

 

Takk!

 

 

Jeg syns også dette var flotte bilder.

 

Tusen takk!

 

Gode bilder, men likte #1 best. Motivet tok seg bedre ut med lavere kamerastandpunkt og mindre av bladet i fokus. En verdig invielse av D300. Synes dessverre ikke at rammen fungerte så bra i dette tilfellet.

 

...ta deg Marius. Nå som jeg hadde bestemt meg for Nikkor 105mm VR. :p

 

Hehe, tror ikke 105mmVR vil gjøre noen dårligere jobb, men så har vi arbeidsavstand da.

 

Bra skarphet i bildene, men ikke så lett å bedømme alt i så liten størrelse.

Rammene syns jeg heller ikke gjorde seg her dessverre.

 

Hehe, ISO 800 gjorde det litt grumsete så tør ikke legge ut større :p

 

 

 

FORBANNA RAMMEHATERE! :p

Lenke til kommentar

Veldig bra bilder, likte nr.1 best. Enig i det som sies her at det ble litt vel mye vann, spesielt på bilde 2 (men dette er bagateller). Ellers herlige farger, skarphet og komposisjon. Rammen har etter mitt syn smakfull / godt avstemt farge til motivet og er ikke forstyrrende (selv om heller ikke jeg er noen fan av rammer).

Lenke til kommentar
Hovedsakelig arbeidsavstand jeg tenker på, ja. Kvalitetsmessig er de jo ca. like, men spørsmålet er jo om jeg klarer å komme meg så nærme. Men hvis de kan være så sammarbeidsvillige som du sier, blir det nok ikke noe problem. :)

 

Kan ja, de bruker ikke være slik...

 

 

Veldig bra bilder, likte nr.1 best. Enig i det som sies her at det ble litt vel mye vann, spesielt på bilde 2 (men dette er bagateller). Ellers herlige farger, skarphet og komposisjon. Rammen har etter mitt syn smakfull / godt avstemt farge til motivet og er ikke forstyrrende (selv om heller ikke jeg er noen fan av rammer).

 

Takk!

 

Jeg vil si at jeg likte bilde nr 1 best.

 

Det var liksom så mykt. Flotte farger og skarphet. Synes regndråpene passet helt herlig. Ikke for mye og ikke for lite.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Feiende flotte bilder, likte den første best. Utrolig bra skarphet og fin kontrast. Bokeh´n er nydelig. Du begynner virkelig å få taket på makro. Tror det er noe av de beste insektsbildene som ligger inne her.

 

Oppgradert til D300?

 

Tusen takk, kommer flere senere, såkalt "2. plass"

 

Oppgradert og oppgradert, utvidet vil jeg heller si. Beholder D200...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...