Gå til innhold

Vurderer AoC - Noen Spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne med Age of Conan når det kommer ut, eller i senere tid. Men så har ikke jeg en god PC til å kjøre dette spillet. PC er ikke noe jeg tenker så mye på - jeg er en konsollperson. :)

Er det noen som vet hvor mye penger jeg trenger å bruke på en maskin som kan kjøre dette spillet med alle settingene på maksimalt? Hjemme har jeg en ganske ustabil router som hele tiden gjør slik at jeg mister 'connection' når jeg spiller online med min PS3. Tror dere at jeg vil jeg støte på dette problemet på PC også? På PS3-en løser jeg dette problemet med å koble PS3-en til modemet med kabel, må jeg gjøre dette også med PC-en?

Sist, men ikke minst: Hvor mye tror dere at spillet vil påvirke et sosialt liv? Jeg går tross alt på skolen, men håper å kunne spille dette i ferien :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. når det kommer til utgifter du må ut med for å få en PC som kjører AoC på maksimale grafikkinnstillinger, snakker vi nok en 12'-15000.

Om du fortsatt kan ha et sosialt liv utenfor spillet, kommer an på hvor hekta du blir :p.

Skrevet

Hvis du er en "konsoll person", så kan du da vente til Age of Conan kommer ut på Xbox360?

Det vil ikke skje før om et år, men da trenger du jo ikke kjøpe PC om du kun skal bruke den til ett spill.

Skrevet
Tja.. når det kommer til utgifter du må ut med for å få en PC som kjører AoC på maksimale grafikkinnstillinger, snakker vi nok en 12'-15000.

Om du fortsatt kan ha et sosialt liv utenfor spillet, kommer an på hvor hekta du blir :p .

Nok en person som ikke aner hva han snakker om.

Cpu ; 1500 kr .

Skjermkort 1800 kr

Hovedkort 500 kr

4gb ram ; 900 kr

psu ; 600 kr

chassis : 700 kr

Skrevet

Recommended kjører rundt medium, du må nok opp i 8-10k for å kjøre på maks med god fps (dette kommer an på hvilke ting du har fra før: Skjerm, mus, tastatur osv.)

Skrevet
På PS3-en løser jeg dette problemet med å koble PS3-en til modemet med kabel, må jeg gjøre dette også med PC-en?

Ville nokk anbefalt og kjøre kablet på en stasjonær pc når du skal spille online ja, får og slippe svikt i komunikasjon mellom router og NIC.

Skrevet (endret)
Fikk en mail idag med en Age of Conan maskin...hehe.

http://www.ps.no/artdtl.aspx?i=139254

Hva var det jeg anbefalte ? :D

Kjøper du delene på nett og setter sammen selv , så slipper du med halve prisen + du trenger ikke all det pisset dem har tatt med ;)

Sjekk mine pris eksempler over . Ofte har folk hovedkort og strømforsyner bra nok.

Jeg var idiot på hardware MEN jeg brukte manualen til hovedkortet flittig , der står omtrent ALT du trenger å vite hvordan maskinen skal bygges - og ting passer somregel bare et sted og aldri bruk makt men hver bestemt og følg manualen til hovedkortet - der står alt om hvordan de andre komponentene i datamaskinen skal kobles til ;)

Jeg har nå bygget maskiner selv i 10 år og når jeg klarer det , så klarer alle det ;)

Endret av Bulletus
Skrevet

Har selv kjøpt pc deler for 5300,- Dette er uten kabinett, HDD og dvd-rom <-- koster ikke mye. Og jeg kjører selv crysis på high..

AMD 6000+ X2

2gb ballistix ram

8800GT 512MB

Corsair 450W PSU

Asus M3A hovedkort

Kunne like gjerne vært et intel oppsett til samme pris, men jeg valgte AMD.

Skrevet

Takk for gode svar! :)

Jeg har en stasjonær PC med skjerm, mus og tastatur fra før, så jeg er bare ute etter ny maskin. Den stasjonære PC-en jeg har er ikke spesielt god:

1,6 GHz gammel prosessor (er ikke sikker på hvilken), 1GB RAM og et et nVidia GeForce 6600 GT skjermkort med 128MB RAM. Har hatt mye trøbbel med den PC-en, så den er uten nett - men den har nettverkskort. Nett hadde jeg på den før den begynte med trøbbelet ;)

Jeg er ikke helt grønn på feltet når det gjelder PC, så jeg vet sånn cirka hva som er en god PC. Men på grunn av konstant nye utgivelser av prosessorer og skjermkort, har jeg falt ut...

Jeg er ikke interessert i å bruke mer en 6, 7 - 8.000 kroner på en PC bare for Age of Conan.

Skrevet (endret)

Om du fortsatt kan ha et sosialt liv utenfor spillet, kommer an på hvor hekta du blir :p .

Cpu ; 1500 kr .

Skjermkort 1800 kr

Hovedkort 500 kr

4gb ram ; 900 kr

psu ; 600 kr

+ OS 1000-5000 kr

+ Harddisk 200-1500 kr

+ Skjerm 3000 kr

total ca 10-15000 kr

Ja. Det er dessverre de som ikke vet hva de snakker om her i verden :thumbdown:

Endret av Arveen
Skrevet

Cpu ; 1500 kr .

Skjermkort 1800 kr

Hovedkort 500 kr

4gb ram ; 900 kr

psu ; 600 kr

+ OS 1000-5000 kr

+ Harddisk 200-1500 kr

+ Skjerm 3000 kr

total ca 10-15000 kr

Der tar du litt hardt i ?

harddisk: 500, max. Med mindre du mååå ha enn kjempe rask enn....

Skjerm: Krute god 22" wide til 1500kr.

Skrevet

Cpu ; 1500 kr .

Skjermkort 1800 kr

Hovedkort 500 kr

4gb ram ; 900 kr

psu ; 600 kr

+ OS 1000-5000 kr

+ Harddisk 200-1500 kr

+ Skjerm 3000 kr

total ca 10-15000 kr

Han hadde jo skjerm , harddisk og OS fra FØR , våkne opp !

Skrevet

Det er bestandig slik at det er enkelte som føler at de må ha rett i sine påstander, sikter her i mot de som mener man må betale 10k + for maskinen.

Men som sagt her hvis man kan bygge selv og har Os, Skjerm, kabinett, tastatur, mus ++ i fra før så koster det ikke mye å mekke i sammen en bra pc for AoC.

Sånn er det bare lær å leve med det dere som ikke kan bygge selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...