Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 er ferdig (PS3)


Anbefalte innlegg

Men ikke ting som utelukkende er implementert for å tjene litt ekstra ... Dette er nok dessverre ikke noe easter egg, men bare kommersiellt.

Jeg kan ikke se problemet så lenge selve spillet ikke påvirkes negativt. Dette er ikke å selge spillets sjel, det er bare å ta seg betalt for å sette navn på noe som ville vært der uansett. Fullt forståelig.

 

Når det gjelder Altaïr-kostymet så har det garantert noe å gjøre med at Hideo Kojima liker Assassin's Creed. Husker et intervju med Jade Raymond hvor hun var helt i ekstase over at han hadde kommet bort til henne og skrytt av spillet deres. Dette er nok også bakgrunnen for årets aprilspøk.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nummer 3 var kanskje litt vel Hollywood til tider, men nummer 2 var bare for mye film mener nå jeg. Og laaaaange samtaler. Og en megaharry greie som vel var ment å være trist mot slutten. Men for meg toppa det seg rett og slett når Snake bruker den kommunikasjonsgreia (jeg husker ikke hva den heter...) under vann. Javisst drukner du etter 2 minutter under vann, men det stopper ikke Snake fra å ta en fullt brukbar samtale med hele kroppen submerged. Det er bare en filledetalj som ikke betyr noe, men det ble liksom så åpenbart for meg der og da at MGS2 ikke var bedre enn MGS, og jeg liker MGS3 mer enn jeg liker MGS 2. Men det er nå min mening.

 

En ting jeg gleder meg til, er å se hva som har gjort at Meryl har kommet tilbake, som jo strengt talt skal være død fordi Otacon tydeligvis overlevde MGS1.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Haha, AltF4 klarte ikke torturen med Ocelot :p

 

Å jo da, både en og to ganger, sikkert tre også ;)

 

Men det var vel sånn at når Otacon blir med deg, så dør Meryl (husker ikke hva hu finner på i farta) og når Meryl blir med deg dør Otacon (som blir igjen av en eller anne grunn. Noe med Sniper Wolf kanskje?)? Eller husker jeg feil?

 

Den megaharry greia er mot slutten, alt skal være trist og leit og avsluttes med Tøffe Gutter Gråter ikke veldig Mye Handshake 2000 og alle er helter og er så glade i hverandre og de skal redde verden alle som en.

 

Jeg gidder liksom ikke spoile, selv om jeg strengt talt ikke tror det er noen stor fare for at noen som ikke har spilt nummer 2 interesserer seg for nummer 4.

Lenke til kommentar

Otacon skulle egentlig død, fordi sekretary of defense, Jim Houseman, kalte inn bombefly som skulle sprenge hele skiten for å rydde opp. Campbell får imidlertid avlyst bombingen, med hjelp fra daværende president, og han sender inn noen for å plukke opp Otacon.

 

Begge overlever altså.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Sikter du til Otacon og Snake episoden i Sons of Liberty ja? Syns den scenen var heilt fantastisk eg da.

 

F'k it, SPOILERALERT:

 

Når søstra til Otacon dør. Den derre papegøyekråka sitter og snakker om ett eller annet og Otacon gråter og Snake må holde det hele sammen og han spiller "nei nå må vi være helter"-kortet og det blir så sukkersøtt og kvalmt til slutt og når de skiller lag så vet jeg ikke om jeg skal le eller kaste opp. Jeg likte den første gangen fordi den var et avbrekk og en karakterutvikling for Otacon spesielt, men hvorfor gjøre den så harry? Og den er jo så lang så lang, svømmeturer og sex med mor og jeg veit ikke hva.

Nei, nå drar jeg den for langt så nå er det bra. Fint du liker den, for meg er det litt vel harry.

 

Er det sant at Otacon overlever? Heh, det visste jeg ærlig talt ikke, jeg trodde det var snakk om å leve eller dø for de karakterene. Nå fikk jeg lyst til å spille MGS på nytt :p

Lenke til kommentar
Sikter du til Otacon og Snake episoden i Sons of Liberty ja? Syns den scenen var heilt fantastisk eg da.

 

F'k it, SPOILERALERT:

 

Når søstra til Otacon dør. Den derre papegøyekråka sitter og snakker om ett eller annet og Otacon gråter og Snake må holde det hele sammen og han spiller "nei nå må vi være helter"-kortet og det blir så sukkersøtt og kvalmt til slutt og når de skiller lag så vet jeg ikke om jeg skal le eller kaste opp. Jeg likte den første gangen fordi den var et avbrekk og en karakterutvikling for Otacon spesielt, men hvorfor gjøre den så harry? Og den er jo så lang så lang, svømmeturer og sex med stemor og jeg veit ikke hva.

Nei, nå drar jeg den for langt så nå er det bra. Fint du liker den, for meg er det litt vel harry.

 

Er det sant at Otacon overlever? Heh, det visste jeg ærlig talt ikke, jeg trodde det var snakk om å leve eller dø for de karakterene. Nå fikk jeg lyst til å spille MGS på nytt :p

 

Meryl på Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Otacon_%28Met...ryl_Silverburgh

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Scenen med Otacon og Snake før de skal inn i Arsenal Gear er episk! Selvsagt er det en forutsetning at du har "følelser" for karakterene og det de har vært igjennom.

 

Jeg kan skjønne at det kan virke litt tilgjort om en ikke "føler med dem".

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Det er helt klart den beste spill scenen ever!

 

men ja du må selvfølgelig føle for karakterne, og når papegøyen sier ut det ho har lært den og han faller sammen , da renner det en tåre nedover kinnet mitt for å si det sånn!:)

 

desidert den nydeligste spill scenen ever!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...